03-06-2018, 08:41 PM
Jeg har stemt sort men ville gå auto. Du har jo allerede kvarts.
Mvh
Klaus
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
|
Når ens verden trænger til at blive "rusket" - nu med unboxing billeder m.v. :-)
|
|
03-06-2018, 08:41 PM
Jeg har stemt sort men ville gå auto. Du har jo allerede kvarts.
Mvh Klaus Mvh Klaus
03-06-2018, 09:45 PM
Jeg har stemt sort og auto.
Sent from my iPad using Tapatalk Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
03-06-2018, 11:04 PM
Jeg ville tage stål/stål i quartz - på den sorte ville jeg være mere nervøs for “battle scars” end på stål.
Sent from my iPad using Tapatalk MVH Jesper
04-06-2018, 07:32 AM
(03-06-2018, 11:04 PM)JJG Skrev: Jeg ville tage stål/stål i quartz - på den sorte ville jeg være mere nervøs for “battle scars” end på stål. Stål/stål er også super flot - men den findes ikke i quartz, hvis den skal have dato (hvilket jeg ikke vil undvære og derfor er den ikke med i “ligningen”). Desuden så er den væsentligste begrundelse for at vælge quartz, autenticiteten i form af SBS modellen. Hvis det ikke skal være SBS udgaven, så vil jeg foretrække et mekanisk værk. Jeg er nu ikke så nervøs for battle scars på den sorte udgave - jeg har set billeder af eksemplarer der er 15-20 år gamle og de ser ikke mishandlede ud (det kan selvfølgelig være fordi de er blevet passet på). Iøvrigt, så fremgår det af CWC’s hjemmeside at de er DLC coatede og ikke PVD. Jeg har endnu ikke fået googlet forskellen ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
04-06-2018, 07:56 AM
PVD er bare en påføringsmetode og DLC er selve belægningen der er lagt på. Altså er uret DLC belagt (Diamond Like Coating) ved hjælp af metoden PVD (Physical Vapor Deposition)
Der findes mange typer belægning som kan påføres ved hjælp af metoden Physical Vapor Deposition og hvilken der præcis er brugt oplyses sjældent af fabrikanterne. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
04-06-2018, 07:59 AM
I øvrigt en normal fejlantagelse. Næsten alle tror PVD er en belægning, selvom det ikke er tilfældet.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
04-06-2018, 09:37 AM
Og jeg ville i dette tilfælde vælge sort quartz.
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
04-06-2018, 10:34 AM
Forsøgte mig på et tidspunkt med et quartz Omega af flere pragmatiske og filosofiske årsager, (jeg er primært en "one-watch"-gut). Men der gik ikke længe, inden fascinationen for det mekanisk tikkende hjerte i uret kaldte igen.
Auto - stål er min stemme. Forbindelsen til historien og det autentiske vil stadig være der, auto eller ej IMO Tak fordi du deler dit dilemma i øvrigt
04-06-2018, 05:17 PM
(03-06-2018, 11:04 PM)JJG Skrev: Jeg ville tage stål/stål i quartz - på den sorte ville jeg være mere nervøs for “battle scars” end på stål. Lige netop det ur bliver kun federe med battle scars, Så længe vi ikke snakker et total bust. Jeg har aldrig prøvet et DLC coatet ur så jeg ved ikke hvor hårdføre de er IRL, Men jeg har en fornemmelse af at det er endnu et af de områder Hvor vi urtosser, har en overdrevet frygt for at forfærdelige ting skal ske ved normalt brug. Noget af det som jeg nyder mest ved ure som dette, Er netop at der ikke skal passes på de kan/skal bare bruges til det som de er lavet til. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|