Omega Moonwatch løs krone :-(
Det lyder mere sandsynligt.
Ja, desværre så har Omega en ide om at viserne SKAL skiftes..... Icon_e_confused
Vær glad for at du har de gamle visere, og stadig kunne det være sjovt at få den på bordet sammen med Moonwatch only (biblen når vi snakker Speedmaster).
Så kommer du i nærheden af Rødding i Sønderjylland, står der et bud åbent om at vi kan kigge og sammenligne med bogen. Du kan altid skrive en PB, så finder vi nok ud af noget.
Og så kan vi jo glæde de andre her på forummet med lidt billeder.... Icon_e_biggrin1
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
(07-04-2018, 11:40 PM)stenstrupigen Skrev: På vintage forumet på facebook er en pris på kr. 2.500 + nævnt hvis kronen skal være den helt orginale flat, som de kalder det. Ved kun lidt om disse detaljer på vintage ure. Især på Omega.
Kronen på de gamle Speedmastere med cal. 321 fra 1957-69 havde et Omega symbol med "flade fødder". I modsætning til de senere som havde vinklede fødder. Man skelner derfor mellem "flat feet" og "angular feet" ude i den store verden.
JK
[-]
  • stenstrupigen
Svar
En urmager jeg kender godt spørger hvad referencenummer uret har.
Svar
Nr. står længere oppe, men det er 145.022-69 st

Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • stenstrupigen
Svar
Kronen koster ca. 1.000 kr og måske lidt for montering, så 1.000 til 1.400 kr. vil jeg tro hvis garanti ikke dækker.
Svar
Har fået foreløbig svar fra urmageren og det er ikke noget de “tør” at røre ved så de siger det skal sendes til Omega. Jeg har dog ikke en god mavefornemmelse så henter det igen.

Er der nogle der kan anbefale en urmager i øst-/midtjylland området som har erfaring med Omega eller er autoriseret?
Svar
Det er muligt at lige meget hvilken autoriseret du vælger så bliver det sendt til Swatchgroup. Knud Pedersen i Århus kan du tage det til. Der er nok også nogle få andre.
Svar
Når det er vintage Omega og i Øst/Midtjylland, så vil jeg kraftigt anbefale Urmager Halse i Horsens - de er de førende kapaciteter indenfor dette felt og er autoriseret Omega service center !!

Jeg ville personligt IKKE gå til Knud Pedersen.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Jens
Svar
Du skal naturligvis gå til urmager Poul Halse i Horsens. Poul og Peter (m. fl. ) ved alt om Omega - og mange, mange andre ure!
JK
[-]
  • Jens, pbr
Svar
I den del af landet er jeg enig med de sidste par indlæg. Halse er den helt rigtige vej frem.
[-]
  • Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)