En ur-nørds bekendelser II
#1
Lidt mere fra Ur-nørden



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, Larsb, Møller
Svar
#2
Jeg elsker dine videoer. Det er en fornøjelse Jeg ville gerne have din ursamling. Verdensklasse


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#3
Tak Rune

Jeg nyder nu også mine ure og tror det er på tide at bygge på samlingen i stedet for at afvikle og bygge op Icon_blink

I dag nyder jeg mit Andersmann som har fået læderrem på og har lige glasblæst spændet så det passer til resten af uret...det er et fedt ur. Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#4
(25-09-2017, 10:33 AM)Miwes Skrev: Tak Rune

Jeg nyder nu også mine ure og tror det er på tide at bygge på samlingen i stedet for at afvikle og bygge op  Icon_blink

I dag nyder jeg mit Andersmann som har fået læderrem på og har lige glasblæst spændet så det passer til resten af uret...det er et fedt ur.  Icon_Up

Har du egentligt en SOTC? ( state of the collection )
Jeg har set at der findes en tråd herinde, men der er vist ikke nogen som har postet indlæg i lang tid
Svar
#5
Hej Michael

Jeg har altid haft en meget varierende samling og derfor ikke haft lyst til at poste i tråden..det ville egentlig ikke give mening tror jeg Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#6
Hvis i ikke har så meget kendskab til remme, så kig lige på de remme fra Crazy Horse, hvor man får kæmpe kvalitet for under 300,- kr. jeg fatter ikke at det kan lade sig gøre til den pris Icon_e_surprised
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
#7
(25-09-2017, 03:03 PM)Miwes Skrev: Hej Michael

Jeg har altid haft en meget varierende samling og derfor ikke haft lyst til at poste i tråden..det ville egentlig ikke give mening tror jeg  Icon_blink

Nej ok, hvis der er forandring en gang om måneden, så ville det blive en evig opdatering  Icon_lol
[-]
  • runzuk5
Svar
#8
Det er ikke meget galt at jeg har haft besøg af min faste ur mand Claus fra CT-Watches næsten en gang om måneden  Icon_lol

Nu bliver det så lidt anderledes fremover, da jeg vil beholde det der købes og har oprettet et ur-budget som et fast beløb der lægges til side om måneden og så er det jo blot at vente til der kommer noget som kan friste.

Jeg vil nok ikke gøre så meget i mikro-mærker mere, men kommer helt sikkert til at købe mere Breitling  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#9
Så fik jeg endelig set din seneste video. Det er virkelig godt, ikke fordi jeg nødvendigvis ville købe de samme ure, men dine betragtninger og 'anmeldelser' er rigtig gode til at sætte tanker igang omkring ure. Icon_flag Icon_flag Icon_flag
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#10
mange tak Lars

Det bliver aldrig sådan rigtige anmeldelser fra min side, men det er nok mere at bringe et ur ud på videoen, så man kan få et kig på uret, hvis man selv søger det.

Jeg har ofte søgt på et ur der havde min interesse for at få et lille kig på uret, inden jeg selv slog til og disse videoer fra min hånd er måske også at gøre et forsøg på at bringe en følelse omkring mine nye ure videre til dem der gider at kigge.

Der har da også været tider hvor jeg kørte lidt fast i at samle ure og havde stor lyst til at lukke for det og sælge det hele, men det har fået fat i mig og kan ikke skæres helt væk og så vil jeg forsat hygge med det.

Nu hvor nettet er så omfattende med masser af muligheder for at undersøge det historiske omkring det man køber, så er det stadig sjovt og det holder gang i gnisten. Herinde i dette forum kan jeg da godt tænke, at det af og til bliver til mange indlæg som måske ikke indeholder det store og er sproglige fantastiske, men vil egentlig ikke undvære det og slukke for det, da jeg så mister kontakten til de skønne ur-nørder der kigger forbi.

Sidst men ikke mindst, så finder jeg jo også andre interesser i at købe ur-bøger og en periode købte jeg tyske og engelske blade omkring ure og det er noget jeg virkelig savner. Da ipad kom blev den brugt til at hente magasiner, men det er ikke rigtig mig og vil meget hellere side med et magasin og bladre....det er total hygge.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)