Dorny project #3 - aka Vintage BR
#1
Endnu et år er gået og endnu et års vente tid er overstået og mit tredje Dornbluth projekt landede i sidste uge.

Jeg har ikke denne gang tænkt mig at lave et marathon indlæg - bare rolig!  Icon_blink

Meningen denne gang var at lave et vintage inspireret ur der kunne leve sit eget liv og derfor fik jeg Dirk til at er bronze ur....

Bronze er ikke en del af hans normale linie men han kan overtales til det - om det er fordi det er mit tredje ur skal jeg så ikke kunne sige...

Udover bronze kassen så tænkte jeg at det skulle have et ekstra skud vintage og derfor var mit ønske en brun skive!

Jeg fik selv lov at vælge skivens farvekode og dermed var det første Dornbluth med brun skive født....

Udover dette har jeg valgt sort track og skrift samt blånede visere og tal!

Uret ændrer totalt udseendet alt efter lys og vinkel forhold, hvilket kan ses på billederne...

Hermed et par billeder som der er nogle stykker der allerede har set, men mon ikke der kommer flere billeder med tiden...  Icon_blink

Remmen er iøvrigt efterfølgende skiftet til en B&S vintage læder rem da de virkelig er lækre og som jeg synes passer bedre til klokken end en Croc. rem!

Jeg er klar over at det er ur der skiller vandene - personligt er jeg vild med det!  Icon_Up

İmage
İmage
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#2
Fedt fedt fedt - klart det flotteste af de tre du har. De er alle fine, men dette har noget helt særligt IMHO.
Svar
#3
Tillykke med DIII, jeg synes det er et meget smukt og vellykket ur!
Stor respekt for dine valg og overtalelsesevner ?Herr Dornblüth må da også været tilfreds med det resultat. Skal du ikke en tur til Kalbe og besøge dem en dag?
Mvh Jens
Svar
#4
Stort tillykke - det er et virkelig flot ur og jeg kan godt lide tanken om at ingen andre har et magen til Icon_Up
Svar
#5
Den ser godt nok lækkert ud med de blå tal og visere. (Jeg savler middelsvært i tasteturet)

TIllykke.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#6
Jeg takker for de fine ord gutter!  Icon_Up

@Jens
Jeg har en stående invitation dernede fra - så en dag sker det!  Icon_blink
- Værkstedet ligger i Nord Tyskland så jeg må vel tage mig sammen og køre derned en dag eller lave en weekend ud af det!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#7
Du siger bare til, så laver vi en drengetur i firmabilen :-)
Svar
#8
(27-03-2017, 09:16 AM)KimT Skrev: Du siger bare til, så laver vi en drengetur i firmabilen :-)

Det lyder som noget vi skal rode os ud i - vi finder ud af noget der!  Icon_Up
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • KimT
Svar
#9
Flot ur. Mange gange tillykke!
Svar
#10
For dælen, Jon !! Det er godt nok smukt !!! Icon_drool

Nu dækker du snart hele paletten i stilarter med dine 3 Dorny´s - jeg er spændt på at se, hvordan bronzen patinerer og hvordan det påvirker urets fremtoning !

STORT tillykke !!! Icon_flag Icon_flag Icon_flag Icon_flag
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)