Erfaringer med og holdninger til Breitling Chronomat B01?
Jeg har kigget lidt på Breitlings Chronomat B01 og vil høre om jeres eventuelle erfaringer med samt holdninger til dette ur.

Det er en videreudvikling af Breilings 'best seller'-ur, Chronomat, hvor værket er opdateret med in house.

Jeg har læst mig frem til, at uret holder nyprisen særligt dårligt, og at det ikke er urealistisk at købe med 1/3 afslag af nyprisen (udenlandske fora), som ifølge Urværket er 62k (Urværket sælger selv uret for ca 50k), når vi taler stålmodel med lænke.

In house-værket (som skulle være ok godt), støttelsen (43,5mm), lynetten og blingbling-udseendet tiltrækker min opmærksomhed. At det er kronograf kan jeg godt se gennem fingre med : D

Umiddelbart er jeg 'tændt' på den hvidskivede model, men den sortskivede er også ret cool IMO.

Lige et par billeder, så uindviede kan se, hvordan uret tager sig ud.

İmageİmageİmageİmage

Ridses urets blanke overflade nemt?
Hvad vil en fornuftig brugtpris (mint, LNIB) være?
Hvad er erfaringerne med værket?
Og gerne anden input/andre erfaringer.

Fortsat god solrig søndag.
Svar
Ikke så stor erfaring med/viden om Breitlings Chronomat B01 på dette forum, kan jeg næsten forstå ;)
Svar
Har aldrig selv ejet uret, men har da haft det i hænderne et par gange...

Dem jeg har set brugte, dsv. hos folk hvor de rent faktisk bliver brugt som hverdagsur til hvad det nu indebærer (folk med skjorte og slips :) ) så det vilde outdoor liv er de ure jeg har kendskab til er blevet brugt til! Men her bliver de meget hurtigt "ridsede" / masser af hairlines. Men det kan man jo relativt hurtigt få pudset væk igen, hvis uret nu skulle ud og finde en ny ejer Icon_e_wink

Et hurtigt tjek på chrono24 viser, at et nyere i pæn stand koster en 33-36k og et med mint eller med plastik på koster en 38-42k ! Ved dog ikke hvor meget det er muligt at slå af prisen ved aut. forhandler. (Du kan vel altid høre Peter Halse, om til hvilken pris han kan lave det til for dig!? - Givet du er i slutfasen af din søgen og har besluttet at det er sådan en du skal have)

Og så kommer vi til min egen personlige mening omkring uret Icon_e_surprised (Skulle der side et par ejere af uret derude så tag det ikke ilde op, dette er bare min mening om uret... Icon_drinks )

Er ikke fan af den "firkant" inde mit i skiven, jeg synes det giver et rodet udtryk til et chronograph, hvor der i forvejen sker meget på skiven! Og så synes jeg at hornene simpelthen er for brede og giver uret et "firkantet" look ligesom den nye Rolex Sub (ref. 116610) Hvilket jeg ikke er den store fan af, dog er det "pænere" end på Rolexerne da hornene her er mere runde i det! - Er dog ikke den store Breitling mand da jeg synes de fleste af deres modeller er for polerede / flashy! Dog lige med Navitimeren som undtagelse, som jeg også har ejet et par stykker af Icon_e_biggrin1
Simon Hedegaard
Svar
Super med lidt input :) Jeg tænkte nok, at uret - desværre - nemt ridses, hvilket er en skam, da netop det polerede blingbling-look tiltaler mig, og det er bare ikke det samme, hvis uret er fyldt med småridser/hairlines.

Jeg har tjekker priserne på chrono24, men håbede nok, at de var lidt lavere ;) Jeg er slet ikke i fasen, hvor jeg skal belemre en AD med prisforespørgsel, men tak for hint. For ca 40k er der måske andre ure, som er mere interessante. Må kigge videre.

Som dig forstår jeg heller ikke helt "firkanten", men måske den har en praktisk forklaring?! De brede horn generer mig ikke.

Drømmen om et AP huserer stadig i baghovedet, om end der nu er endnu længere end for et år siden, da jeg ikke ønsker at skille mig af med mit PAM305.
Svar
Der er ellers et AP Diver på det svenske forum TimeToTalk.se til lige UNDER 70k.
Hvis bare man havde pengene - og undskyld for Off Topic, men du startede selv Icon_e_wink

Den tidligere bruger herinde Kalle, havde dette ur (Breitling) og virkede meget tilfreds med det.
Det er total bling IMHO, men er man til det, er det da cool. Mht. om det hurtigt samler ridser/hairlines, så tror jeg
ikke det er værre end på så mange andre ure. Et AP Diver er mindst ligeså "slemt"

Jeg tror i bund og grund det handler mere om bæreren end uret, hvor hurtigt det samler brugsspor Icon_e_wink
Svar
Helt ok med OT, Kim. Herved kommer der ofte nye, uforventede indsigter i spil. Her timetotalk.se, som jeg ikke kendte til :) Mht AP Diver, så er uret super (super!) fedt, men jeg tror, jeg hælder til, at PAM305 er bedre 'value for money' for MIG - og for TIDEN.

Jeg mindes godt, at et forummedlem havde en Chronomat B01 og håbede, at han kom på banen.
Svar
Der skal gummi på Icon_e_confused
Jeg synes denne er flot:

İmage

[url]"http://oceanictime.blogspot.dk/2012/03/breitling-chronomat-44-flying-fish.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://oceanictime.blogspot.dk/2012/03/ ... -fish.html[/url]

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hejsa!
Jeg har et Chronomat B01 med sort baggrund på lænke!
Jeg har problemer med mit "ved opstart" dvs. når det har været gået i stå og jeg trækker det op
Og har stilt det, så taber det tid de første ca 12-24 timer.. Det er lidt forskelligt hvor meget det
taber men oftest mellem 2-5 min. :-(
Efter 12-24 timer går det ret præcist, det skal tilføjes at jeg trækker det op med ca 30 vindinger,
hvad der jo burde være nok!! Jeg havde håbet på at det blev bedre i takt med at uret blev "gået til"
men forgæves.. Uret er nu ca 5 mdr. Gammelt og jeg har taget kontakt til Østergaard ure i Skive,
hvor det er købt og de vil nu undersøge sagen, med kontakt til Sverige som det skal sendes til hvis
det skal repareres..
Så lige nu venter jeg på svar hvad jeg har gjort siden i fredags.. I vil høre nærmere

Mvh Rasmus
Svar
Syntes modellen er ret fræk på en sort gummi rem som vist på billedet da den også lige dæmpe lidt af det velkendt Breitling bling ned Icon_cool ,
men kronen på det ur kommer jeg aldrig til at syntes om. Icon_e_confused Icon_e_confused

Har før givet udtryk for hvad jeg syntes den ligner så det skal jeg nok undlade at gentage. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
@RKN: det lyder bestemt ikke godt/tilfredsstillende. Uret må da kunne fikses på garantien.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)