FAKTA
(25-01-2017, 05:03 PM)KimT Skrev: Jeg prøvede ikke på at vise at du ikke har ret. Din mening er din mening og der er der absolut intet galt i, tværtimod. Jeg prøvede derimod at vise jeg er af en anden mening på en humoristisk måde ;-) (det lykkedes dog ikke helt kan jeg fornemme)

Jo jo da. Jeg grinte da jeg læste dit indlæg for kan sagtens se hvad du mener. Som sagt fine eksempler på at jeg har uret. Jeg siger bare at jeg ikke bider på
Svar
Og det er jo det skønne. Vi behøver slet ikke at være enige om hvilke ure der er lækre eller ej. Ligesom vi også kan bruge dem som vi lyster. Ikke desto mindre er det super med nogle meninger - enige eller ej - der skaber tanker og inspiration.
Svar
I øvrigt er vi ikke så uenige som mit indlæg lagde op til, da det netop var et forsøg på at være sjov. F.eks. så ville jeg aldrig bære et Panerai som det viste som dress, der ville jeg vælge noget andet. At andre gør det har jeg dog fuld forståelse for :-)
Svar
Altid godt med nogle fakta! Her er lidt flere:

11) Enhver ur-nørd ejer et dykker-ur. Det er et mysterium hvorfor, men det er et faktum.

12) Med undtagelse af dykker-ure fra forrige årtusinde - som kan have en vist nostalgisk værdi - så har dykkerure altid en heliumventil. Det kunne jo være, at man en dag fik chancen for at gnubbe skuldre med nogle olie-plaforms-fod-reparatører eller lignende, og så vil det være helt kikset, hvis man var nødt til at efterlade show-off-klokken oppe i kahytten.

13) Nyere dykkerure har også altid en specifikation, som siger 300m eller højere (eller rettere ”dybere”). De kommer ALDRIG derned, men det er rart med en sikkerhedsmargin, når man snorkler.

14) Sidst men ikke mindst: Et dykker-ur har en drejelig krans til tidtagning, og derfor IKKE en kronograf. Hvis Jyllandsringen en dag laver en racerbane for mini-ubåde ude i Århus Bugt, vil dette faktum måske kunne diskuteres, men indtil da er kronografer ”no-go”.
Svar
Jeg vil gøre det kort....

Alle andre udsagn end 4 + 6 er jeg lodret uenig i!

VH . JON
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Super indlæg, både sjov og tankevækkende, tak til alle bidrag her fra.

Jeg vil udvide listen af alternative fakta med et par der relaterer sig til kommunikation om ure.

15) I en hver skriftlig diskussion om ure må ordet "uret" kun bruges om et ur, da ingen læser vil forstå hvis det handler om at have ret.

16) Alle fransk lydende producent navne forkortes når de udtales, da ingen andre end franskmænd kan udtale dem korrekt alligevel. Eksempler er AP, GP, JLC, VC, FP, PP etc. Hvis man får åndenød af tysk kan samme strategi benyttes, det er dog mindre udbredt.
[-]
  • p.sebastian
Svar
38 mm leder i min verden også tankerne hen på et dameur.
Ure på mit håndled skal være på minimum 44mm. Ellers ser det vildt forkert ud. Dameagtigt.
Kunne ellers godt tænke mig et vintage ur. Det går bare ikke.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Den er jeg med på Rune 44mm, mindre gør det ikke Icon_lol

Ellers et sjovt indlæg og fedt med lidt andre vinkler på vores hobby Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • runzuk5
Svar
.... Og mens I småskændes lidt, så sidder jeg bare og savler en smule over alle de fede billeder ??
[-]
  • Møller
Svar
Rune og Michael, i kunne jo tage en kjole på mens i har et 38mm vintage ur på, så vil jeg næsten love jer at ingen vil bemærke størrelsen på jeres ur ;-)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)