Svar: 19
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Det er skam heller ikke det med at de 3.7 sekunder jeg har bidt mig fast i, men snarere det med klinkehjulene, jeg er knap så begejstret for...
En anden ting er, at kransen ej heller er til at rotere.. Men det skulle vidst også være et nogenlunde easy-fix.. (bare lige for at få alle detaljerne på banen)
Urmager fastslog ikke en præcis årgang, men det er en e-serie, hvilket ud fra hvad jeg selv har kunne frem til betyder, at det er fra 1990 :) Og nej, men sådan en alder, vil jeg på ingen måde heller mene, at en reparation har gjort godt undervejs.
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
det med klinkehjulene er desværre noget man ser tit efter hånden :(
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(19-12-2016, 04:45 PM)Niels Peter Johansen Skrev: Hej.
Tak for svar til jer begge.
Jeg fandt uret på chrono24, og skrev derefter frem og tilbage med sælger i noget tid. Han har en webshop der forhandler ure og er altså derfor ikke privat. Og ja, det var en direkte overførsel desværre..
Men tænker, at EU lovgivningen da må være gældende her? Med hensyn til 14 dages returret etc.
Du har retturret, men om det er de 14 dage som i Danmark ved jeg ikke. Du kan klage til chrono 24.
•
(19-12-2016, 08:11 PM)stenstrupigen Skrev: [quote='Niels Peter Johansen' pid='302050' dateline='1482158733']
Hej.
T
Du har retturret, men om det er de 14 dage som i Danmark ved jeg ikke. Du kan klage til chrono 24.
også selvom jeg ikke ikke købte derigennem? Fandt det blot derinde og skrev derefter til sælger via. email?
•
Svar: 475
Tråde: 15
Modtaget Likes: 25 i 23 svar
Givet Likes: 4
Italienere og vurderinger af urenes stand er ikke altid helt på samme bølgelængde som i nordeuropa. Det oplevede jeg selv for et par uger siden, men det er en anden historie
Har din urmager oplyst, hvad det vil koste at få udskiftet delene til originale dele, såfremt han kan skaffe disse?
Hvis prisen har været god, så kan det måske betale sig at bruge de penge på, at det bliver fikset. Om ikke andet så kan en AD i hvert fald ordne det med originale dele, omend det plejer at koste lidt ekstra i forhold til de uafhængige urmagere.
/Mads
•
(19-12-2016, 08:41 PM)MadsA Skrev: Har din urmager oplyst, hvad det vil koste at få udskiftet delene til originale dele, såfremt han kan skaffe disse?
Min urmager (som jeg ser som yderst kompetent) oplyste, at han ikke var i stand til at lave dette og at det blev nødt til at komme til en AD. Han fortalte desværre ligeså, at det ville koste "spidsen af en jetjager" i forhold til de to klinkehjul... :(
•
Svar: 475
Tråde: 15
Modtaget Likes: 25 i 23 svar
Givet Likes: 4
Jeg aner intet om priser på diverse dele, men jeg synes da, det er værd at få undersøgt hos en af AD'erne
/Mads
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Er der overhovedet brugt uoriginale dele ?
Ingen af ref. 14060 / 14060M er samlerstykker - kun robuste og smukke hverdagsure.
Klinkehjul koster ikke meget. Men kan du ikke trække uret op ?
Minus 3,7 sekunder per døgn er da helt OK.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(19-12-2016, 04:45 PM)Niels Peter Johansen Skrev: også selvom jeg ikke ikke købte derigennem? Fandt det blot derinde og skrev derefter til sælger via. email?
Ved køb over nettet har du returret, men du kan ikke klage til chrono24 når det ikke er købt den vej. Men jeg går da ikke ud fra at sælger sagde at uret var i tip top stand. Men som Tio Mio (John) siger, klingehjul er forholdvis billige. Måske det billigste i et urværk. Har du fået uret billigt så kan et service være i orden. Uret skal jo gerne fungere og kunne trække sig selv op. Jeg købte et Rolex datejust fra 1968 af en god Italiensk forhandler, men som de siger. Vi renser og smører værker men tager ikke og skifter dele ud før de er meget slidte eller i stykker. Det taber også 11 sekunder i døgnet. Langt de fleste kommer ikke til AD forhandler og får en standard service derfra, som er meget højt. Det er dyrt og derfor kan man ofte finde de billigste Rolex ure, og vel andre mærker, i Italien. Et ur fra 1990 er jo forholdvis gammelt så har det ikke fået service i 10 - 15 år er olien jo dårlig. Du har også garanti på dit ur når det er købt ved en forhandler. Oftest gives 1 år i udlandet. Ved ikke om de også skal give 2 år som herhjemme, men det skal man ikke regne med at få i udlandet. Få steder giver de det.
•
Svar: 67
Tråde: 6
Modtaget Likes: 17 i 15 svar
Givet Likes: 8
Du behøver ikke gå til AD, for at få originale dele. Nu ved jeg ikke hvor du er geografisk lokaliseret i Danmark, men hvis uret har været billigt og der ikke er andet galt, ville jeg kontakte en anden urmager. Jeg bruger HoroloGeek i Odense, som er yderst kompetent.
Jeg har flere gange handlet med Italien(dog samme sælger), uden problemer.
•