29-11-2016, 09:33 PM
Nyt ur og selvfølgelig en lille video.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
|
Seiko Astron SAST100G - video
|
|
29-11-2016, 09:33 PM
Nyt ur og selvfølgelig en lille video.
29-11-2016, 10:18 PM
Tillykke med nyerhvervelsen - og tak for at du så detaljeret deler din begejstring for uret.
... Lad mig suppelere: en smittende begejstring - Flot Flot Med venlig hilsen - Geodoc
30-11-2016, 08:44 AM
Mange tak
Jeg graver videre på nettet omkring dette ur og vil gerne vide meget mere omkring udviklingen af uret. Med venlig hilsen Michael
30-11-2016, 04:14 PM
Tillykke med uret Michael
Et ur som rigtigt godt viser hvad Seiko også formå i en stil/liga, Hvor ingen andre ud over Citizen egentlig evner at byde ind med forslag. Jeg har kigget og læste en del om Seikos ure i denne serie, Og er man som mig grej freak så må man bare Og blot konstatere at de satme er smarte. 30k er mere end jeg vil betale, Men det betyder ikke at de er for dyre. Endnu en gang stort tillykke. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
30-11-2016, 06:42 PM
Mange tak Stensbjerg
Har lige taget lidt billeder af uret og nyd lige den fantastiske bagkasse, hvor er det smukt og unikt lavet. https://goo.gl/photos/4Vgw9vGkarfsiQ488 Med venlig hilsen Michael
01-12-2016, 06:06 PM
Fik skiftet til lænken og stadig kun 133 gram til denne klokke, der ud over at "tale" til mig også af og til kommunikerer med satteliterne
![]()
01-12-2016, 08:06 PM
Seiko har lavet en temmelig effektiv antireflektiv coating - SCC (Super-Clear Coating) - og under visse omstændigheder kan man godt komme i tvivl om der er glas foran skiven, det er i sandhed meget imponerende og jeg undre mig oprigtigt over hvor langt man er kommet med disse teknikker, der jo er kendt ikke mindst fra min fotohobby, hvor det kan betyde en verden til forskel.
Det er virkelig teknologi der byder på forbedringer, når det kommer fra Seiko's værksteder. https://www.seiko-watch.co.jp/collections/en/comfotex Med venlig hilsen Michael
02-12-2016, 09:10 AM
Har lige brug for forståelsen omkring at uret er beskyttet til 4,800 A/m
Gælder det ikke kun for automatiske ure, hvor der sidder mekanik der kan påvirkes af dagligdagens møde med magneter i form af telefoner, iPads osv. Dette ur er jo i sig selv opbygget af elektronik mere end det er mekanisk ?? jeg søgte på nettet omkring det magnetiske og fandt dette: A watch can be considered anti-magnetic if it can run within a 30 seconds per day deviation while housed inside a magnetic field of 4,800 A/m. And while that sounds like a lot, consider that even a small magnet, like those found in your iPad cover, stereo speakers or computer monitor, can be enough to throw your fine timepiece out of whack by causing the hairspring to effectively “stick” to itself. Should you find your watch suddenly running wildly slow or fast, don’t despair. A watchmaker can easily de-magnetize it in minutes, returning it to proper working order. For reference, here are the Amperes/meter ratings of some common magnets. 35 A/m – Earth’s magnetic field at its surface 4,000 A/m – a typical refrigerator magnet 8,000 A/m – a small iron magnet 5,500,000 A/m – an MRI machine 6,600,000 A/m – CERN Hadron Collider magnet Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|