Swatchgroup og levering af værker.
https://www.cousinsuk.com har åbenbart ikke tænkt sig at finde sig i den behandling fra Swatch Group. De hiver dem i retten!

Læs via linket herunder:
http://us7.campaign-archive2.com/?u=ceef...176010ceae
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
[-]
  • Lars
Svar
swatch Group er selv skyld i det de stå i nu. Det var så åben lyst at de vil miste sin store del af markedet. De igen ting lærte fra den første ur krise
Svar
Tanken bag Swatch Groups beslutning om at begrænse leverancerne af ETA-værker er faktisk at beskytte den schweiziske urindustri og begrebet "Swiss Made".
Som de argumenterede på et tidspunkt: "....first step toward finally making it clear to all the brands and groups in the Swiss watch industry that they have to invest in their own mechanical movements and assume the associated industrial risk themselves. This is not a luxury but a step necessary for the long-term success of the Swiss watch industry."

Hvis der er nogen, der lærte noget af quartz krisen, så tror jeg faktisk, det var Swatch. Det var i hvert fald dem, som reddede urindustrien i Schweiz dengang.
Svar
(04-08-2016, 01:05 PM)jk Skrev: Tanken bag Swatch Groups beslutning om at begrænse leverancerne af ETA-værker er faktisk at beskytte den schweiziske urindustri og begrebet "Swiss Made".
Som de argumenterede på et tidspunkt: "....first step toward finally making it clear to all the brands and groups in the Swiss watch industry that they have to invest in their own mechanical movements and assume the associated industrial risk themselves. This is not a luxury but a step necessary for the long-term success of the Swiss watch industry."

Hvis der er nogen, der lærte noget af quartz krisen, så tror jeg faktisk, det var Swatch. Det var i hvert fald dem, som reddede urindustrien i Schweiz dengang.

Problemet er bare at andre fabrikanter fra Schweiz overtog hvor Swatchgroups ETA slap. Hvis man troede at ved at lukke ned for værker ville dem uden for Swatchgroup selv producere værker tog man fejl. Trods alt har Sophod og Selitta eksisteret i mange mange år.
Begge har meget travlt. Især Sophod har jeg hørt.
Svar
Det er en gammel skik i swiss made ur industrien at mærkerne har 
"Delt" værker derfor virker den begrundelse som en dårlig undskyldning fra ETA.

Og jeg er enig i at de kun skyder sig selv i foden,
Og åbner for at andre levere til dem som ETA ikke vil samarbejde med.

Mon ikke de har indset at pengene ikke lugter,
Særligt ikke i tider hvor markedet er under pres,
Derfor denne mavelanding omkring deres officielle holdning.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Her er ikke tale om at "dele" værker, som det f.eks. er sket med JLC, AP, IWC m.fl. Her er tale om, at Sellita og Soprod (som de hedder) leverer værker - kopieret fra ETA - til huse produceret i Kina, samlet i Schweiz og solgt som Swiss Made. Den form for "innovation" er ikke vejen frem for urindustrien i alpelandet. Man kan så mene, at det var naivt af Swatch at tro, at man kunne ændre udviklingen ved at begrænse salget af ETA værker.
JK
[-]
  • jacobzimmer
Svar
(04-08-2016, 09:20 PM)jk Skrev: Her er ikke tale om at "dele" værker, som det f.eks. er sket med JLC, AP, IWC m.fl. Her er tale om, at Sellita og Soprod (som de hedder) leverer værker - kopieret fra ETA - til huse produceret i Kina, samlet i Schweiz og solgt som Swiss Made. Den form for "innovation" er ikke vejen frem for urindustrien i alpelandet. Man kan så mene, at det var naivt af Swatch at tro, at man kunne ændre udviklingen ved at begrænse salget af ETA værker.
JK

Men der er jo også andre spillere. Horage med deres K1 modul værk vil jeg ikke umiddelbart sætte i samme kategori.
http://wornandwound.com/introducing-the-...-left-off/
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
(04-08-2016, 09:20 PM)jk Skrev: Her er ikke tale om at "dele" værker, som det f.eks. er sket med JLC, AP, IWC m.fl. Her er tale om, at Sellita og Soprod (som de hedder) leverer værker - kopieret fra ETA - til huse produceret i Kina, samlet i Schweiz og solgt som Swiss Made. Den form for "innovation" er ikke vejen frem for urindustrien i alpelandet. Man kan så mene, at det var naivt af Swatch at tro, at man kunne ændre udviklingen ved at begrænse salget af ETA værker.
JK

Her bliver vist sablet en stor del af de sk. micromærker ned. I flere tilfæller med ret, vil jeg mene.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hvorfor er mikromærker lort? Fordi de ikke har millioner af kroner på markedsføring og forblændelse af masserne? Jeg forstår det simpelthen ikke!
Men jeg er nu generelt også ligeglad med "branding"

Det er vel fløjtende ligegyldigt om CNC maskinen står i Kina eller Schweiz? Og alle swiss made, startede jo selvfølgelig ud med at lave alt selv, kasserne, remmene, værkerne osv osv, det ved vi jo alle....

/insert clever or funny note here\
Svar
Tror vi alle har vores personlige holdning til Micro mærkerne,
Og den del af markedet det de dækker.

Jeg er grundlæggende af den Holding at folk skal købe det de finder rigtigt,
Der er ikke noget der er rigtig eller forkert så længe det er lovligt i min optik.

Personlig bliver jeg dog aldrig ejer af et Micro mærke af flere årsager.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • whoa
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)