Hjælp til Charles-hubert ur fra USA
#1
Jeg har kig på et ur via amazon i USA. Kender ikke mærket Charles-hubert og om prisen for det er ok kontra kvalitet https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0048WN05...O1NOT4SE0B

Er forelsket i designet men kvaliteten er jeg usikker på..

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#2
Er sikker på du får nogle kommentarer om uret - jeg vil bare sige husk at lægge told, moms og fortoldningsgebyr oveni.
Svar
#3
(02-08-2016, 11:49 AM)onkeldunkel Skrev: Er sikker på du får nogle kommentarer om uret - jeg vil bare sige husk at lægge told, moms og fortoldningsgebyr oveni.
Ved det godt :) det er lige 700 kr oven i prisen og det gør jo også at jeg lige venter lidt :) men der er noget ved den måde det ser ud på jeg ikke kan få andre steder..

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#4
Det er da et festligt ur. Kender ikke fabrikatet, men det er uden tvivl lavet i Kina. Skeletoniseret værk til 16-1700 kr. kan kun komme fra østen. Det er der ikke nødvendigvis noget galt med. Firmaets hjemmeside taler om "livslang garanti". Jeg har ikke sat mig ind i detaljerne, men det lyder jo lovende. Det er et MEGET stort ur: 48 mm! Jeg kan ikke udtale mig om kvaliteten, men den er næppe høj. Det er prisen jo heller ikke Icon_smil
JK
Svar
#5
(02-08-2016, 11:17 AM)SGLoco Skrev: Jeg har kig på et ur via amazon i USA.  Kender ikke mærket Charles-hubert og om prisen for det er ok kontra kvalitet https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0048WN05I/ref=aw_wl_ov_dp_1_10?colid=3U6DZ8AKF1WRY&coliid=I39VO1NOT4SE0B

Er forelsket i designet men kvaliteten er jeg usikker på..

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk


Uret har uendeligt lidt med US at gøre medmindre Kina har blevet en amerikansk delstat...
Har det lidt svært at kalde sagen "ur". For mig er det mere et produkt som en kinesisk fabrik spytter ud. Og arbejdsføreren har sikkert en knap han kan dreje og hvor der står "1.000 / 5.000 / 10.000 / 100.000 stk". Og bliver det lidt for monotont, kan man i halvvejs af produktionsprocessen skifte navnet til "Pierre de la Merde" eller andet som prøver at lyde så sofistikeret, europæisk og ikke-kinesisk som det overhovedet er muligt.
Kineserne kan lave kvalitetsfinmekanik men når det sker, er udsalgsprisen af et ur ikke $ 250 / stk og produktet er ikke navngivet efter noget hjemmelavet frankofilt. Dette produkt er sigtet til segmentet som synes at de ca. kr. 1.600+ er astronomisk meget for et armbåndsur og som.... nej, det lader jeg at blive usagt.
Hvis du er seriøst interesseret om skeleture, laver Tissot (og/eller Certina ?) skeleture med en mulighed for at lure værket både for- og bagfra Icon_blink og så er de OK kvalitet schweizerure for rimelige priser.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
I forlængelse af trådsvar viser ut. lige et Tissotur, skeletteret:

[Image: pmQe0yU.jpg]

Og et bagfra:

[Image: Ra6hZzr.jpg]
Mvh.

Jørgen
[-]
  • KimT
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: