Dit ''ur-år'' indtil videre
#1
I ultimo december, primo januar, blev der oprettet en tråd om hvordan ens ''ur-år'' var forløbet samt hvilke planer man havde for 2016. Og nu da vi er næsten halvvejs, tænkte jeg at lave en lille opsummering. Så har du fået indfriet dine mål for 2016? Har du overholdt dit nytårsforsæt? Eller noget helt tredje?

Et af mine mål var at beholde mine ure i længere tid end jeg plejede, og faktisk udvide samlingen med nye ure, istedet for at sælge/bytte når der skulle prøves noget nyt. Dette skulle gerne resultere i at jeg overvejede mine køb mere, samt jeg glæden tilbage ved at læse om et ure, spare op til det og derefter anskaffe det.

Det er da gået sådan nogenlunde, men ikke helt efter planen  Icon_lol Min Sea-Dweller havde jeg i 3 måneder (næsten rekord) inden den blev solgt og købt til fordel for en 16610LV som jeg er meget glad for. Den er dog til salg, men det er kun for at finansiere en fullset af lign. ur. Min Speedmaster(tintin) har jeg haft i 3 måneder, og er stadig glad for. Dog savner jeg den traditionelle speedmaster lidt, så den er også til salg. Derudover har jeg anskaffet mig to ældre vintage ure, som jeg ikke kunne forestille mig at sælge. Deres værdi er for lav til det betyder noget, og jeg er rigtig glad for dem. 

Så udover at min Speedmaster og Submariner er til salg, så går det da meget godt med at beholde urene. Hvertfald bedre end det gjorde før i tiden  Icon_lol

Men hvad med jer? Ved mange af jer står stille på urfronten.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#2
Jeg solgte min Citizen Promaster og købte the Seamaster of my dreams,
Til at teame op med min Marinemaster som kun crazy money kan flytte.

I dag er Seamasteren sat til salg mest fordi jeg er lidt ude efter et dress ur 
Som ikke er en diver, men jeg er stadigvæk så glad for Seamasteren 
At det også er fint at tingene er som de er.(Seamasteren klare opgaven til UG)

Interessen er heller hvad den har været pt,
Så jeg har sat mig i baghånd og ser hvad der sker. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Mit 2016 har op til for nylig været præget af alt for mange og hurtig skift, men jeg er dog ved at prøve at sætte farten ned. Derudover er min ur-beholdning reduceret kraftigt (med ca. 75%) da der har været behov for finansering af andre ting i forbindelse med hus, have og andre hobbys Icon_smil

Det der umiddelbart siger mest om mit 2016 er nok at jeg (igen) har prøvet at købe et par større ure, men har måtte erkende (igen) at jeg bare er mest til ure mellem 38mm og 42mm så de fleste store er røget ud igen. Og den klare favorit af dem der har været forbi i 2016 er mit 1969 Omega Speedmaster.
Svar
#4
Jeg har stået fuldstændig stille! Har ikke fundet noget der rigtigt har rykket i mig i 16! Faktisk siden jeg købte mit Damasko sidste år.. Går dog og overvejer lidt med Oris Aquis som et "tillykke du skal være far" ur.. Men om det sker ved jeg sku ikke :-D

/insert clever or funny note here\
Svar
#5
Jeg havde egentlig ikke de helt store planer for 2016 hvad angår ure - har stadig en ønskeliste af ure der IKKE er Omega, men jeg synes ikke rigtig jeg kommer tættere på. Indtil videre er det dog blevet til:

Speedmaster Tintin
Speedmaster modded FOiS
Tudor Black Bay Black (ETA)

Og forhåbentlig lander jeg en Alaska Project i løbet af året, men vi får se. "Racend Timer" står også stadig meget højt på listen, men har lidt svært ved at realisere det - ved ikke helt om jeg er til guld, og hvis ja - skal det så være dress, vintage inspireret (a la Racend) eller et sportsur som eksempelvis en Speedy Pro eller Seamaster 300...

Decisions decisions!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
@Stensbjerg - Har faktisk flere gange studset over om den Omega Seamaster chrono på DBA var din, men troede ikke.
Hvilket dress ur kigger du på?

@Kimt - Selvom jeg mener du godt kan bære 44mm, så er det jo op til hvad du selv føler. Du har allerede haft nogle fede ure i 2016, men den speedmaster slår det meste Icon_Up Også forstår jeg godt din prioritering, det er nogle fede motorcykler konen og dig har fået bikset sammen Icon_e_biggrin1

@Whoa - Det er fedt du er så glad for Damasko, at du ikke har lyst til andet! Og et ur op til fødslen vil være oplagt, men kunne forestille mig at det kræver at konen skal overtales Icon_lol

@issing - Du har også haft et travlt 2016, men må indrømme din mod FOIS har gjort mig MEGET lun på at gøre det samme. Det kræver dog tintin ryger Icon_e_confused Bliver spændende at se hvad der yderligere lander hos dig i 2016 Icon_Up
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
#7
Fik købt et Seiko GPS i Titanium og Auguste Reymond og tænker på et Nauticfish og MTM.

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
#8
Jeg er altid langsom og hverken køber eller sælger som pludselige handlinger. Tanken har længe været "mere guld" og det er så blevet til et ur ud og to ind. Rolex det hele. Ud røg min hvide Explorer II, 16570, som jeg egentlig var glad for, men som ikke blev brugt nok. Ind er så kommet to, begge 36mm Datejust. En 16263, altså G/S med drejelig lynette og på jubileelænke, og en 16018, dvs helguld, på aligatorrem. Her opgav jeg at finde en på lænke; de var enten for dyre eller for smadrede. Og det næste? Det bliver igen med en hvis mængde guld; men hvad er ret åbent.

/Bjørn
Svar
#9
For mig der er det altid et spørgsmål om at have et åbent "ur sind"...
- det er på den måde, at jeg har opbygget min samling, der er et mix af mange mærker!

Tendensen er dog, at urene ikke bliver solgt igen, når først de er landet hos mig..
 - dog får jeg byttet en gang iml. men kun fordi det er et ur jeg trods forventningen om det modsatte ikke fik gået med, alternativt at jeg saver en hel gren af samlingen af...
Sidstnævnte er dog kun sket to gange i min tid med ure!

Indgående indtil videre = Rolex, IWC samt Omega...

Udgående indtil videre = 0! 

Resten af 2016 - who knows - men som minimum lander Dornbluth nummer 2!

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • T.Hansen
Svar
#10
@stenstrupigen - Seikoen var nok hvad jeg ville vælge Icon_party

@bjorn_e58 - Datejust har aldrig helt været mig, men din ''nye'' 16263 har den vildeste skive, så den kunne jeg nok godt leve med Icon_party

@gmt-geek - Du har dælme travlt, hvis du skal give alle dine ure lige meget armtid. Jeg finder det besværligt med de 5 ure jeg har Icon_lol Men glæder mig til at se dit nye Dornbluth projekt, begge af dem!
If you ain't using it, you abusing it!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)