Jagten efter det perfekte vintage Ole Mathiesen
#1
Hej!

Jeg har nu i et rum stykke tid ledt efter et vintage Ole Mathiesen OM ur, men jagten har indtil videre været forgæves!
Derfor tager jeg nu drastiske midler i brug, så jeg udlover en findeløn på 150,- til en person, der kan lede mig på rette vej! :-)
Det kunne være, at i lige kendte en forhandler som havde et liggende i gemmerne, eller noget i den dur!

Jeg har dog følgende krav:
Størrelse: 33 mm eller 35 mm
Stand: Skiven SKAL være mere eller mindre fejlfri. Brugsspor/ridser på kasse og glas har mindre betydning.
Model: KUN modeller med romertal og "streger" har interesse - både quartz og mekaniske modeller har dog interesse! :-)
Kasse: Kun stålmodeller

Jeg ved, at det er lidt af et long shot, men nu giver jeg det alligevel et skud! :-)

På forhånd tak for hjælpen!
Svar
#2
Prøv: (link) E-Bay.de

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
(08-05-2016, 10:39 PM)Geodoc Skrev: Prøv: (link) E-Bay.de

Med venlig hilsen - Geodoc

Tak for det! Jeg har dog desværre allerede tjekket ebay hver dag længe, og der har ikke været bid. Der er et der matcher mine kriterier, men efter lidt skriveri med sælger, viser det sig, at det faktisk ikke gik  Icon_e_confused
[-]
  • uroksen
Svar
#4
Spændende med jagt!
SKAL det være præcis 35 mm ?

Så er der vist kun dette:
http://olemathiesen.dk/ole_mathiesen_fam...=35#dial_8
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#5
Jeps, det er LIGE netop den model jeg er ude efter! :-) Den med dato kan dog også have interesse.
Man kunne naturligvis bare købe den fra ny, men jeg søger dog primært vintage modeller (nyere har dog også interesse).
Svar
#6
(08-05-2016, 10:54 PM)Hnansen Skrev:
(08-05-2016, 10:39 PM)Geodoc Skrev: Prøv: (link) E-Bay.de

Med venlig hilsen - Geodoc

Tak for det! Jeg har dog desværre allerede tjekket ebay hver dag længe, og der har ikke været bid. Der er et der matcher mine kriterier, men efter lidt skriveri med sælger, viser det sig, at det faktisk ikke gik  Icon_e_confused

Det kan ikke koste spidsen af en jetjager at få et Ole Mathisen ur til at spille igen. Hvis du har fundet modellen til den rigtige pris - 1500,- er det bare med at springe til. 
Få lavet service  så er du sikker på at tingene er i orden Icon_smil
P.N.
Svar
#7
Det kan der være noget om! Det han sælger, kommer dog til at koste 3000,- inkl fragt, men da det er fra Canada, kommer der formentlig told oveni.
Hvis det så først skal til service, ender det ud med at være ganske pebret. 
Og da der er tale om quartz modellen, er det lige før at vi lander tæt på nyprisen! Icon_smil
Svar
#8
I think that with a OM watch,you pay 75% of the price to OM for having the priviledge of advertising their shop,and maybe 25% is what the watch is actually worth.Any Seiko in the same price class wipes the floor with them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#9
Tak for svar, dog siger Seikos stil og brand mig absolut ingenting (pånær et par få vintage modeller).

Jeg elsker klassisk og enkelt design, og der føler jeg at der er få, der kan matche Ole Mathiesens klassiske ure.
Der er sikkert nogen der vil sige, at man betaler mere for brandet/designet end for hvad der egentlig er inde i uret, men det har jeg det sådan set fint med.
Når det kommer til tøj, møbler og kunst betaler jeg gladeligt mange ekstra penge for godt design, så hvorfor skulle det ikke også gøre sig gældende ved ure? :-)
Det tekniske aspekt ved ure interesserer mig ikke synderligt, selvom jeg dog foretrækker mekaniske ure frem for quartz :-)

Hvis i skulle have andre bud på ure der designsmæssigt kan måle sig med Ole Mathiesen og som er i samme stil, så hører jeg dem da gerne :-)
Svar
#10
(09-05-2016, 08:24 PM)Hnansen Skrev: Tak for svar, dog siger Seikos stil og brand mig absolut ingenting (pånær et par få vintage modeller).

Jeg elsker klassisk og enkelt design, og der føler jeg at der er få, der kan matche Ole Mathiesens klassiske ure.
Der er sikkert nogen der vil sige, at man betaler mere for brandet/designet end for hvad der egentlig er inde i uret, men det har jeg det sådan set fint med.
Når det kommer til tøj, møbler og kunst betaler jeg gladeligt mange ekstra penge for godt design, så hvorfor skulle det ikke også gøre sig gældende ved ure? :-)
Det tekniske aspekt ved ure interesserer mig ikke synderligt, selvom jeg dog foretrækker mekaniske ure frem for quartz :-)

Hvis i skulle have andre bud på ure der designsmæssigt kan måle sig med Ole Mathiesen, så hører jeg dem da gerne :-)
There is really nothing special about the design of any of OM watches.They have done absolutly nothing new in their design.They have just copied the same classic design you can see in thousands of watches made by real watch brands.Look at Zenith-Omega-IWC-etc etc especially their vintage 35-36mm watches.You get ten times the originality and quality in a watch made by a real brand.

PS. If you want a Classic design in a simple watch,take a look at Nomos watches.To be honest i have seen watches made by Skagen and Christina that are on the same level as OM.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)