Børneur, der ikke er noget skrammel.
#1
Kære alle 
Jeg har en datter på 9 år, der er meget glad for at gå med ur.  Icon_drunken

Hun har prøvet diverse billige modeller i quarts til 200 kr. stk men de går jo i stykker ..... Hun ser gerne på farmands ure  Icon_e_biggrin1 og jeg fornemmer en spirende fascination af  ur-verdenens mysterier. Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe hende, men kender intet til det segment. Jeg har derfor brug for hjælp/inspiration til at finde et godt ur til hende. 
Jeg tænker at følgende "krav" vil være gode men ikke ufravigelige: helst automatik (her er quarts dog ok), min 10 atm vandtæt  Icon_diver , skal passe til en piges på barnearm, letlæseligt med tal og gerne med en rem der kan tåle vand. Budget 2K.

Måske I kyndige lige kender til uret ? 

Mange hilsner 
Michael
Svar
#2
Interessant! Jeg tænker umiddelbart først på et seiko 5!

Et godt start ur som ikke er for stort, og med glas ind til værket som jo også er lidt sjovt!

Feks et seiko snk809 med sort skive! Eller måske snk803 som måske er lidt mere "piget"

http://www.amazon.co.uk/gp/aw/s/ref=nb_s...=Seiko+snk



İmageİmage

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#3
Der er også feks Timex weekender, godt nok quartz men 38mm og let læseligt

İmage

Men hvad er det der går i stykker? Tror helt bestemt at hvis du køber fra de "kendte" mærker så behøver du slet ikke smide 2k efter det!

Et gå herind, en samlet database over seiko 5 modeller du kan søge på alt, størrelse, værk, køn osv osv!
Så kan du jo finde ud af hvor stort det må være og så sætte det som kriterier og lade hende kigge med!

http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/...s&CWMAX=34


Sent using rock, paper scissor!
Svar
#4
Det var en mulighed at finde et lille brugt ur og finde en ny rem i pigens ynglingsfarve....jeg købte dette ur brugt og lavede en rem til det.

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
Har det samme problem med min søn på ni år.
Og uanset hvor meget jeg søger, er svaret at enten smider jeg 3 - 4K ind eller nøjes med noget quartz-pjat som intet koster og kan erstattes når det går i stykker.

Men PB mig dog hvis i finder en værdig mulighed !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#6
Casio digtal ure er meget populære. Vandtæt til 50 meter er nok til en hel del vand, dog ikke svømning. De ure er fornuftig stærke i 400 - 600 kr. klassen Selv de mere femine i 300 - 500 kr klassen er stærke nok, men kun vandtætte til en del regn. Af 10 bærneure solgte jeg i sin tid 1 . 2 club og 8 til 9 casioure.
Svar
#7
Det smitter bare det skidt. Min pige på tre ønsker meget et ur, "som fars" og det skal være orange, dont ask why, så det er jeg så på jegt efter. Hun har dælme små håndled Icon_smil

Til en pige på ni ville jeg kigge på Swatch. Der er uendelig mange muligheder for designs og prismæssig er de overkommelige. Brandmæssigt har Swatch altid haft lidt kultstatus i min bog, det kan selvfølgelig godt være et 90´er fænomen, men det vil stadig være mit valg til en ni-årig. Når hun så bliver konfirmeret / nonfimeret / el., så vil et vintage Omega være oplagt.

M.v.h. Thomas
Svar
#8
problemet med de billige modeller (til 200 kr.) har været at de ganske enkelt er stoppet med at gå ! Har ikke tænkt på seiko og timex der umiddelbart virker som gode bud Icon_smil .

@Mives fedt ur og godt tænkt :) men ved jo også at du har et særligt talent for at lave remme - noget der ikke er mig forundt :)

SWatch - ja for helt tårer i øjnene da det minder mig om min spæde ungdom Icon_party

mht Vandtæthed, så svømmer hun en del og derfor skal det min være 10 ATM.

Men udfra jeres kommentarer at dømme kunne der måske være et uopdaget marked her Icon_cool

Mv
Michael
Svar
#9
Jeg sad også og kiggede på swatch deres Sistem51 modeller men prøv og kig! Det er fantastisk som de har lavet værket!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
#10
(18-04-2016, 09:07 AM)whoa Skrev: Jeg sad også og kiggede på swatch deres Sistem51 modeller men prøv og kig! Det er fantastisk som de har lavet værket!

Sent using rock, paper scissor!

ja det ser faktisk ret fedt ud  Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)