Svar: 359
Tråde: 22
Modtaget Likes: 29 i 21 svar
Givet Likes: 7
(10-04-2016, 05:29 PM)bcmb Skrev: (10-04-2016, 11:33 AM)khbk Skrev: Hvis man kun kender til lænker med stifter, og ikke kender Seikos system med stift og låserør, vil man ikke bemærke noget. Hvis man altså er en ufølsom kvinde, som slet ikke lægger mærke til de store forskelle, som dog er på de to systemer.
Men låserørene må jo stadig befinde sig på åstedet!
Så det er bare med at komme ned på knæ og lede, hvis de da ikke stadig ligger på arbejdsbordet.
Men de er pokkers små!
Historien bør dog få den (positive) konsekvens, at kvinden får en grundig indføring i Seiko-lænkens mysterier!
/
Kristen
De er møgsmå. Da jeg skulle tilpasse lænken på mit Seiko SDGM003, så tabte jeg et låserør lige ned på et langhåret tæppe... Det tog fandme 20 minutter at finde.
Træls :(
Jeg må bare krydse fingre for at butikken er behjælpelig i morgen. Ellers må jeg selv købe nogle nye låserør.
Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
(10-04-2016, 11:43 AM)pbr Skrev: Nu skal vi selvfølgelig også forsøge at være fair (jeg skriver udtrykkeligt "forsøge") - der er tilsyneladende alene tale om en uvidende salgsassistent (køn er ligegyldigt i den sammenhæng), som har forsøgt at hjælpe dig, da du var i butikken lørdag formiddag.
Hun burde straight up have sagt, at du måtte vente på at urmageren kom på arbejde på mandag, hvis hun ikke mente, at hun kunne gøre det forsvarligt på et urmærke, hun tydeligvis ikke har forhåndskendskab til.
Men hun har åbenbart ment, at hun var i stand til det - og hvis hun blot er vant til lænker med almindelige stifter, der skal bankes i, så kan jeg godt mønstre en vis (mindre portion) forståelse.
Dér hvor kæden hopper af er:
1) Hvorfor ser hun ikke, at der falder små låserør ud på bordet/bakken, når hun udfører arbejdet (medmindre da, hun sidder og fedter med det uden at holde lænken ind over bordet.
2) Hvorfor undrer hun sig ikke over, at stiften går så let ind i leddet igen, da hun samler lænken - hvis ikke man har låserøret på plads, så kan man bogstaveligt lade stiften "falde i", i modsætning til lænker med gammeldags stifter, hvor den skal bankes i med en hammer.
En helt igennem træls oplevelse, som ødelægger glæden ved et nyt ur !!
Jeg er så spændt på, hvad urmageren vil gøre mht. at skaffe nye låserør, hvis han ikke er Seiko forhandler - man må håbe, at han er på god fod med den lokale Seiko forhandler !!
Jeg skal selvfølgelig nok holde jer orienteret :)
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(09-04-2016, 07:46 PM)Manson Skrev: (09-04-2016, 07:01 PM)pbr Skrev: Der sidder et i hvert af de led, som er taget af - urmageren kan bruge et af dem, så du kan få lænken sikret ordentlig.
Men jeg synes, at du bør forlange, at han skaffer én til dig uden beregning, idet der ellers vil mangle en til lænken og så vil det sidste led ikke kunne monteres igen, hvis du sælger uret til én, der skal bruge en større lænke.
Det er slet ikke noget, man selv kan gøre som amatør? Jeg vil nemlig gerne have uret på på mandag. Men hvis det kræver faglig ekspertise, så venter jeg selvfølgelig.
Hvis du har de led "fjumregøjen" har afmonteret er det et spørgsmål om at presse en lænkestift ud derfra. Der er ofte en pil i den retning stiften skal presses ud. Det omtalte låserør( 1x3 mm. ca.) sidder i mellemleddet og det sidder ganske løst, derfor skal der være opmærksomhed omkring løsdele når lænken adskilles. Der er ikke brug for den udvidede kædestrammereksamen for at klare problemet. Det kræver dog lidt værktøj, lænkestiften er mellem 0,8 og 1,0 mm. så det kræver en spids i samme tykkelse for at presse en lænkestift ud og det er måske her det kniber med at finde noget velegnet i en almindelig værktøjskasse.
P.N.
•
(10-04-2016, 06:06 PM)P.N. Skrev: (09-04-2016, 07:46 PM)Manson Skrev: (09-04-2016, 07:01 PM)pbr Skrev: Der sidder et i hvert af de led, som er taget af - urmageren kan bruge et af dem, så du kan få lænken sikret ordentlig.
Men jeg synes, at du bør forlange, at han skaffer én til dig uden beregning, idet der ellers vil mangle en til lænken og så vil det sidste led ikke kunne monteres igen, hvis du sælger uret til én, der skal bruge en større lænke.
Det er slet ikke noget, man selv kan gøre som amatør? Jeg vil nemlig gerne have uret på på mandag. Men hvis det kræver faglig ekspertise, så venter jeg selvfølgelig.
Hvis du har de led "fjumregøjen" har afmonteret er det et spørgsmål om at presse en lænkestift ud derfra. Der er ofte en pil i den retning stiften skal presses ud. Det omtalte låserør( 1x3 mm. ca.) sidder i mellemleddet og det sidder ganske løst, derfor skal der være opmærksomhed omkring løsdele når lænken adskilles. Der er ikke brug for den udvidede kædestrammereksamen for at klare problemet. Det kræver dog lidt værktøj, lænkestiften er mellem 0,8 og 1,0 mm. så det kræver en spids i samme tykkelse for at presse en lænkestift ud og det er måske her det kniber med at finde noget velegnet i en almindelig værktøjskasse.
P.N.
Jeg tager bare ud i butikken i morgen og får urmageren til det... Hvis han ikke vil gøre det på husets regning, forsøger jeg selv..
Jeg nægter at betale for det samme arbejde igen.
Hvis han ikke gider betale nye låserør til mig, hvor køber man så disse??
På forhånd tak
•
Svar: 235
Tråde: 10
Modtaget Likes: 213 i 90 svar
Givet Likes: 763
Jeg er da sikker på at den urmager udbedre skaden. Andet vil undre mig meget.
(10-04-2016, 07:35 PM)Smilla Skrev: Jeg er da sikker på at den urmager udbedre skaden. Andet vil undre mig meget.
Spørgsmålet er blot, om han vil gøre det på butikkens regning. Og om han vil betale for de nye stifter :)
•
Svar: 4,455
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,348
(10-04-2016, 07:44 PM)Manson Skrev: (10-04-2016, 07:35 PM)Smilla Skrev: Jeg er da sikker på at den urmager udbedre skaden. Andet vil undre mig meget.
Spørgsmålet er blot, om han vil gøre det på butikkens regning. Og om han vil betale for de nye stifter :)
Det tror jeg nu at han vil - de fleste butikker udenfor de større byer som KBH og Århus, er godt klar over, at det de i sidste ende overlever på, er deres rygte !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
(10-04-2016, 07:48 PM)pbr Skrev: (10-04-2016, 07:44 PM)Manson Skrev: (10-04-2016, 07:35 PM)Smilla Skrev: Jeg er da sikker på at den urmager udbedre skaden. Andet vil undre mig meget.
Det tror jeg nu at han vil - de fleste butikker udenfor de større byer som KBH og Århus, er godt klar over, at det de i sidste ende overlever på, er deres rygte !
Vi må se, hvad han/hun siger i morgen :)
•
Så kom der låserør i lænken
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Husk at fjerne fedt fingre før wristshot. Ellers spiller det sgu meget godt:D
(11-04-2016, 02:47 PM)Kristofferj Skrev: Husk at fjerne fedt fingre før wristshot. Ellers spiller det sgu meget godt:D
Haha, vidste ikke det var vigtigt... :D
•
|