Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
(06-04-2016, 07:26 PM)nuri58 Skrev: Men værkerne i u-boat er vel stadig kvalitet og koster ikke en formue at få serviceret da enhver "rigtig" urmager kan klar opgaven og skaffe reservedele. I øvrigt brugte Rolex også Valjoux 7750 flittigt inden de købte et firma der lavede urværker (og vupti var det inhouse og prestige da det var inhousedesign ).
Du har ret i at ETA Valjoux 7750 i u-boat værkerne er gode. Indtil videre er det nemt at skaffe dele, men jeg vil tro at om et par bliver det svære da Scwatchgrup ikke sælger reservedele til andre end deres egne mærker. Andre vil så sælge reservedele. Rolex brugte 7750 til deres Tudor chronographer i mange år. Til deres egne chronographer brugte de Zenith automatik værker og modificerede dem en del. De satte beat ned fra ca 36.000 til 28.800 beat i timen + andre ting blev gjort ved værket.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(06-04-2016, 07:26 PM)nuri58 Skrev: En Picasso koster vel også og den har slet ikke et værk i sig end sige lavet af dyre materialer Jeg tror det går på om man ser det som et samler eller investeringsobjekt, eller om det er en livsstilsting med en signalværdi.
Værkerne i U-boat - men er det ikke dem Breitling gør brug af i vid udstrækning (valjoux 7750)? Breitling gør mere ud af dekorationen (som så lukkes inde så det i sidste ende kun er urmageren der kan nyde det). Hvis jeg ikke tager fejl så er der vel ikke mange urmærker som er det værd de koster (en Rolex står vist ikke i mange hundrede dollar at producere når man ser bort fra værdien af ædelmetaller og de helt specielle modeller). Så sælges de fleste ure ikke for det markedet er klar til at give? For mig at se så har Fx Rolex, Omega og Breitling - alle mærker der nærmest spytter serieproducerede ure ud i milliontal årligt - har formået at brande sig og det giver vel værdien og ikke en bedre håndværksmæssig udførsel (igen ikke de helt specielle modeller)? Så opstår prisforskellen på U-boat og disse så ikke ved den forskel, der ligger i værkernes finish og prestige?
Men værkerne i u-boat er vel stadig kvalitet og koster ikke en formue at få serviceret da enhver "rigtig" urmager kan klar opgaven og skaffe reservedele. I øvrigt brugte Rolex også Valjoux 7750 flittigt inden de købte et firma der lavede urværker (og vupti var det inhouse og prestige da det var inhousedesign ).
Personligt er Breitling for mig for meget bling, så det er ikke noget jeg bryder mig om at tage på, men jeg har da respekt for Breitling, det er bare ikke mig. Jeg har mine ure som noget jeg bruger og glæder mig over, hver gang jeg ser på dem - og måske at jeg ikke ligefrem ser andre med noget der end ligner.
You could say that no watch is worth what you pay for it.And you would be both right and wrong at the same time.Branding is important for resale price,and so is quality.You cannot compair the quality of ETA calibers in such a simple way.They come in so many grades of quality and finish.The quality in a Brietling or Omega Watch is streets ahead of what you find in a U-Boat.Brietling is not my favorite brand,in fact i do not like most of them.But they are a real watchmaking brand,that have made some of the greatest classic watches the world has seen.
Why some of us have to put down one watch,at the expense of another is wrong in my opinion.I think it is okay to compair the quality and what you get for your money.Peace on those who like U-Boat,but it does not change the fact that most people think they look ridiculous on most peoples wrists.I am not saying this to put them down.I am saying it because everything i have read or heard about them tells me this.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 276
Tråde: 2
Modtaget Likes: 33 i 16 svar
Givet Likes: 6
(06-04-2016, 07:26 PM)nuri58 Skrev: I øvrigt brugte Rolex også Valjoux 7750 flittigt inden de købte et firma der lavede urværker (og vupti var det inhouse og prestige da det var inhousedesign
Der bør du nok læse lidt op på Rolex' historie en gang til. De har ganske rigtigt brugt Valjoux værker i deres ældre Daytona (dog ikke 7750, der kun er brugt i Tudor), men har ikke købt sig til inhouse værker, men derimod selv udviklet dem. De er i dag, stadig den største producent af inhouse værker i urindustrien.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Disse ure får aldrig mine mønter,
Da jeg syntes de tager en for høj pris for deres Spacers.
Jeg respektere at andre kan se noget i dem og at vi har forskellig smag,
Men forstå det kommer jeg aldrig til de er i bedste fald komiske.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Efter min mening kan man købe langt mere interessante mærker end U-Boat for de penge, U-Boat forlanger for deres ure. Tillad mig at eksemplificere nedenfor:
http://www.kronometer.dk/alle-1/u-boat.h...rder=price
Listeprisen for det billigste starter ved godt 17K. I denne kategori kan du få nogle seriøst gode ure fra respekterede producenter med høj service og fokus på kvalitet generelt. Fx er både Sinn U1 og Seiko Marinemaster billigere. Seiko er endda totalt inhouse fra ende til anden med neddroslet Grand Seiko værk!
Tag listeprisen for det dyreste U-Boat ur. Her ender vi over 60K. I denne kategori kan du få seriøse luxusure med inhouse værker fra fx Omega og Breitling. I min verden vil ure med inhouse værker fra luxus producenterne være mere interessante end U-Boat urene any day!
Skønt at nogle køber og elsker deres U-Boat ure! Det vil jeg godt lige understrege!!
Min båd rocker de imidlertid ikke. Tillad mig til sidst at citere salgstalerne for et af de 50m ratede ure på siden (til over 10K med rabat):
"Italienske Urproducent U-boat laver ure til heavy duty militær personal hovedsageligt indenfor det maritime."
"Mekaniks ETA 7750 Chronograph superurværk highend nær chronometerstandard."
Citaterne kan vist godt stå for sig selv uden yderligere kommentarer
Hav en dejlig aften, ALLESAMMEN
De venligste hilsner, John
•
(06-04-2016, 09:58 PM)Joepete Skrev: http://www.kronometer.dk/alle-1/u-boat.h...rder=price
Tag listeprisen for det dyreste U-Boat ur. Her ender vi over 60K. I denne kategori kan du få seriøse luxusure med inhouse værker fra fx Omega og Breitling. I min verden vil ure med inhouse værker fra luxus producenterne være mere interessante end U-Boat urene any day!
Uret til 60 K i listepris er også i massiv 925 sterling sølv + rotor i sterling sølv. De fås også i massiv 18 k guld nolge få steder.
Men jeg tror at de folk som køber et så dyrt et u-boat også har Omega Rolex og måske Seiko. De kendte med u-boat har mange forskellige ure kan man se. Jeg kan se at nogle af mine kunder starter med Omega og Rolex og beholder dem og så vil have anderledes ure. Vostok-Europe er populær som anderledes ur og et enkelt Schaumburg ur.
•
Jeg er helt med, Nicholas  Urkasser i guld og sølv og 7750 værker  Dermed er vi tilbage ved min første pointe af to i mit oprindelige indlæg: U-Boat er en producent, der gør langt mere ud af design, end af noget andet. Herefter tillod jeg mig at fremføre, at U-Boat tager ret høje priser for dette fokus, og min mening er stadig, at de burde gøre lidt mere ud af udvikling og værker, med de listepriser
Hvem der køber U-Boat er for mig dybt uinterssant i denne sammenhæng, og hvilke ure disse købere i forvejen ejer, er ligeledes fuldstændig ligegyldigt. Man bliver jo ikke en lykkelig U-Boat ejer, blot fordi man i forvejen ejer et Rolex...
Som erfaren ur-tosse kan jeg godt skelne skæg fra snot, og derfor kommer jeg aldrig til at give blot tilnærmelsesvist de penge, som det billigste U-Boat ur koster. At andre vil, har jeg det fint med!
Men at de taber en bunke penge på urene ved videresalg ifht listepriserne, er vist så ganske sikkert som Amen i kirken - og det var sådan set blot det andet punkt af to, som mit første indlæg gik ud på at argumentere for
Positivt er det dog, at U-Boat kan siges at have skabt et distingt design, som både skiller vandene, og trækker følgere til sig. Det er jo meget godt gået!
Jeg håber faktisk, at U-Boat får succes, og at de gennem denne vil sætte fokus på udvikling af egne værker. Det klæder altid en producent selv at stå for udvikling og værk produktion, og kan dette kombineres med distingt design, så er der et godt fundament at bygge videre på!
•
Ok ja, da er der plads til forbedringer, men skulle de til at lave inhouse stiger prisen jo også, og måske er det derfor de holder sig fra det. Man kan sige at de koncentrerer sig meget om kassedesign og kasse materialer. En del highendmærker koncentrerer sig mere om værkerne og nogle med begge dele i mere eller mindre grad. Priserne er så også derefter.
Men i praktisk brug så mærker man nok ikke meget til om man har Grand Seiko på eller Rolex eller Omega eller U-boat på. Ligger de inden for + 2 til + 5 sekunder, så går de jo bare stort set ens uanset inhouse eller ej. Inhouseværker er jo ikke nødvendigvis bedre. Dog med de nye Rolexværker slår de, mht performance over tid, nok andre mærker hvis der først kræves service efter 10 år. Det er jo lang tid for en producent at skrive 10 år, når de fleste andre skriver 3 - 5 år. Ja men får hvad man betaler for, men man må heller ikke glemme at hvis et ur til 10.000 kr har kvalitet 5 på 10 skala, ja, så ved et ur til 20.000 kr får man ikke dobbelt kvailtet. Måske går man så op til 6 - 7 på skalen. og 30.000 kr ur 7 - 8 på skalen. Orenture til 1.500 kr og Seikos til 2.000 kr ligger måske på 2 - 3 på skalen, så kvalitet kan jo blive for dyrt købt, men alt dette her tror jeg nok alle kunder ved. Jeg føler at folk ønsker et vist niveau og betaler så det det koster. Jeg har hørt at lang de fleste som køber Omega og Rolex især er folk, som ikke goder købe ure igen. De køber 1 ur og går stort set med det resten af deres liv. Vi som ikke gør er nok kun 3 - 5 % af hele den købne forsamling :)
Ift til den pris man i virkeligheden betaler synes jeg nok at alle ure taber en del. Rolex er jo en af de få, som taber mindst, (isæt sportsmodellerne), men tjaa. Hvis man bekymre sig om tab køber man for dyrt ind efter min mening. Der er brugtmarkedet jo godt for disse bekymrende individer.
•
Tak for gode meningsudvekslinger, Nicholas. Dejligt, at man kan være uenige og stadig have en god dialog. Stor respekt herfra til dig
•
|