Ur for stort til mit håndled?
Hej!

Jeg har købt mig et Georg Jensen ur, hvor jeg er super glad for designet, men dog en lille smule i tvivl om størrelsen!
Der er tale om et Koppel 517, som er opgjort til 41 mm, men egentlig måler det 40 mm og 11 mm i tykkelsen.

Jeg har vænnet mig til at gå med vintageure i størrelsen 34-35 mm, hvorfor det her naturligvis føles som noget helt andet.

Derfor spørger jeg jer, hvordan synes i det passer til mit håndled?

PS: Behøver ingen kommentarer om at Georg Jensen er noget skrammel og at jeg i stedet burde købe dit eller dat. Designet er lige min smag, så det er udelukkende størrelsen på uret jeg har brug for råd omkring! :) 

På forhånd tak for hjælpen! :)

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Jeg synes det ser super ud, men med de forholdsvis lange horn skal det heller ikke være større efter MIN mening.
Svar
Det er bestemt ikke for stort, jeg vil tro at dit håndled sagtens også kan bære et ur på 45mm. også…
Glem de billeder med telefonen mm… Stil dig i stedet foran et spejl med tommelfingeren hvilende i bukselommen, altså et stort spejl til påklædning eller lign… så vil du se dit ur som ande ser det og samtidig opdage at et ur skal være meget stort for at se for stort ud!!

Der er nu heller ikke noget galt med små "vintager", sådan så de jo ud dengang og skal derfor også se sådan ud i dag...
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Det kan du sagtens bære. Jeg synes ikke et ur's størrelse kun skal vurderes udfra håndleddet, men ud fra hele ens krop. Så længe hornene ikke stikker ud over. Og det gør de ikke i dit tilfælde, så det spiller Icon_Up
Jeg har selv gået med 47mm Panerai, selvom jeg ikke har store håndled. Men da jeg er forholdsvis høj, så synes jeg ikke de så galt ud når man ser mig bære det.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Passer imo perfekt!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
Spot on :up:

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Mange tak for svarene! Icon_smil
Grunden til at jeg måske synes det er lidt stort, er måske netop fordi at jeg er vant til at gå med de små vintage!

Jeg vil dog stadig gerne høre flere inputs, hvis andre skulle have en holdning til størrelsen! Icon_smil Jeg har 14 dages returret, så kan sagtens returnere det. Jeg er dog som nævnt, helt vild med designet!
Svar
Jeg syntes nu også det passer fint, og i øvrigt er det et ret lækkert og godt ur, safirglas og schweizer værk så vidt jeg husker.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Uret virker større end det er pga skiven fylder det mest af uret og kassen er lidt tynd.
Du kan sagtens bære det. Hvilken vintage ure har du?
Svar
Størrelsen er vel en del af designet :-)

Som nævnt af KimT og Jazzman så får de lange bauhaus horn og at skiven går helt ud til kanten uret til at virke større.

En anden ting jeg synes får uret til at se større ud end det er er formen på kassen. Siderne er lige og lange flader, som en tønde form, der får uret til at se meget højt ud. Det minder lidt om Oris dykkerure der har samme kasse design. Andre ure (bla. mange vintage ure) går ind og bliver lidt smallere i siderne af uret end det er på midten, hvilket får uret til at se smallere ud end det i virkeligheden er. Det er lidt samme måde Apple får deres MacBook air til at se meget tynd ud. Tyk på midten men i kanten hvor man kan se tykkelsen med det blotte øje er den meget tynd, hvilket skabet illusionen om en papirs tynd laptop.

Kassedesignet er meget maskulint og jeg synes det passer fint til dig.

Hvid du tog et Omega Seamaster 300m eller Speedmaster på, tror jeg du vil opleve dem som mindre, selvom de på papiret er større.

Hvis du vil se andre ure i samme stil så er Georg Jensen og Bauhaus stilen tæt på hinanden. Du kan eventuelt se på ure fra Stowa eller Nomos. Hvis du ellers godt kan lide vintage ure vil Max Bill ure fra Junghans måske også være interessant. Det er ikke fordi jeg synes du skal skifte Georg Jensen uret ud, men der skal jo også være inspiration til det næste ur :-)
İmage
Max Bill
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)