Er det rimeligt?
(30-03-2016, 09:36 AM)p.sebastian Skrev: Det er altid rimeligt at folk tager penge for deres arbejde, jeg fik min lænke forkortet hos klarlund og der var dyrere end kr. 100.. da jeg skulle have taget et ekstra led af tog jeg for Mølbak og han ville ikke hører tale om betaling...

@Stinger herinde mente at 250.kr var rimeligt, med det kan jeg tag bussen til KBH tur/retur og få skiftet det hos Mølbak Icon_lol

Citat:Jeg formulerede mig nok forkert Jakob. Min holdning til service er at det er noget man giver til ens kunder uafhængigt af hvor mange kroner man har lagt i forretningen. Mine bemærkninger om at surfe på nettet var ikke møntet på dig personligt
P.N.

Icon_Up

Citat:Så tænk på den måde, at i stedet for 800 kr. i plus nu er du kun 700 kr. i plus Icon_lol

Btw. jeg finder de 100 kr. rimelig, hvis ikke billigt sluppet Icon_blink

Icon_rul Sådan gøre jeg heldigvis ikke mine køb op.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Jeg synes også de 100 bobs er en ok pris for et stykke arbejde udført!  Icon_Up

Dermed ikke sagt at jeg ikke har fået gjort tilsvarende gratis utallige gange hos forskellige venlige folk i den branche....

Man skal altid huske på at det ikke kun er folks tid der koster, men også at de i det hele taget KAN stille deres tid til rådighed(husleje og en mio andre ting)...

Jeg kan komme med et eksempel uden at blive helt konkret....

En ven arbejdede - ca. 2005 - i en butik på købmagergade - tæt på Strøget.. der kostede huslejen alene små 300k/mdr.... - så skal der altså tjenes nogle skejser for at holde skibet flydende....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Husleje er ikke billigt, selv ikke i Aalborg. Har selv arbejdet i en Biograf, hvor huslejen var over 1mio. om måneden Icon_e_surprised
Svar
"Service" betragter jeg som noget forretningen "gør" for at sikre, at der kommer kunder i fremtiden.
Jo billigere produktet er, jo mindre service vil jeg forvente at få.
De dyre produkter, fx ure, er dels selve "tingen" og så alt det "udenoms", altså den totale "oplevelse".
Som Rolex siger: "Vi er ikke i urbranchen, vi er i luksusbranchen".
Hvis der netop ikke er "alt det ekstra", ville alle produkter vel blive købt på nettet og leveret ved døren, og de forskellige "Boutiques" miste deres betydning.
/
Kristen
Svar
jacobzimmer Skrev:Husleje er ikke billigt, selv ikke i Aalborg. Har selv arbejdet i en Biograf, hvor huslejen var over 1mio. om måneden  Icon_e_surprised

Så skal der fikses 10.000 lænker a 100 KR om måneden!?! - 500 om dagen, 67 per time  Icon_e_surprised

Nu er alle holdninger nærmest luftet - men jeg vil lige støtte "det er fair" siden.
Jeg er selvtændig og er to gange i mit liv blevet bedt om at lave noget uden beregning. Begge gange grinte jeg højt indvendigt - mens det ydre høfligt sagde "Det har jeg desværre ikke tid til i kalenderen". I min bog er det ham der skal lave arbejdet der bestemmer om det skal være gratis eller ej, ikke kunden.

Ha en god dag, alle :)
[-]
  • Claus Tukjær, whoa
Svar
Jeg ville aldrig bede om at få det lavet uden beregning.
Så går det "sjove" jo af det!
/
Kristen
Svar
Citat:I min bog er det ham der skal lave arbejdet der bestemmer om det skal være gratis eller ej, ikke kunden.

Det er jo det fantastiske ved det friemarked. Butiks/virksomehedsejeren bestemmer selv prisen på grisen, og hvis man ikke er tilfreds kan man jo altid gå et andet sted hen.

Til det vil jeg også sige at jeg aldrig har bedt om at få lavet et stykke arbejde uden beregning, selvom det i tilfælde godt kunne være noget jeg ville forvente.

(30-03-2016, 10:51 AM)khbk Skrev: Jeg ville aldrig bede om at få det lavet uden beregning.
Så går det "sjove" jo af det!
/
Kristen

Icon_rul Icon_rul
Svar
Du har vurderet at du ikke selv havde evnerne til at justere lænken uden at ødelægge noget og derfor har du smidt det ind til en som kan klare opgaven uden risiko. Den opgave og risiko eliminering har du betalt et (meget) beskendt beløb for. Det er helt fair...
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Jeg synes absolut det er fair at tage penge for et stykke arbejde. Sådan helt generelt.

Men jeg synes egentlig også, at når man bevæger sig op i luksus urmærker, så burde der fra en AD's side af også følge en hvis form for "gratis" service med, også selvom det pågældende ur ikke var købt lige netop hos den AD.

I situationen ville jeg nok blive mere positivt overrasket over at få det gratis end jeg ville blive negativt overrasket over at skulle betale. Men jeg ville ikke gå derfra "glad og tilfreds" med følelsen af at have fået god service hvis jeg havde betalt 100 kr. for det.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Jeg mener at hvis man har papirer dansk stemplet ved anden AD og uret er under garanti hører justering af lænke med i servicen uanset hvilken AD du går til i landet, men nogle steder gør de de og andre steder ikke.
Mht klitgård fik jeg engang skifter elblock mit Rolex 17013 quartzur. Klitgård vidste ikke præcis hvad uret fejlede og da jeg lige havde betalt, en måned før 2.800 for en ny skive og visere (i 2007), lovede de at de burde kunne holde det inden for max 700 kr. Desværre for dem kostede en elblock ca, på det tidspunkt 3.200 hos Klarlund, og tæt på det samme ved Klitgård. Så jeg fik det for 700 kr og det var de naturligvis ikke stolte af. Til gengæld for deres venlighed købte jeg 2 år senere endnu en skive hos dem og fik renoveret et par Rolexure for en kunde.

Jeg har det lidt sådan. Er en forhandler god ved en bliv ved ham. Også selv om man kan spare 10 % ved en anden forhandler.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)