Er det rimeligt?
I sidste uge var jeg inde forbi Klitgaard i Aalborg, da jeg skulle have taget et par led af min nye ankomne speedmaster. Og inden i begynder alt det der ''kan du ikke selv det?'' pjat, så er grunden at uret var spritnyt og skruerne skruet fast med loclite, så dette ikke var muligt. Hvertfald ikke uden jeg ødelagde eller ridsede noget.

Nu til sagen: Klitgaard tog 100.kr for at fjerne to led. Jeg ved godt der skal betales til huslejen, på en dyr lokation etc. Men IMO vil det være normal almen god service at gøre det gratis. Især når uret var spritnyt (der var stadig sticker på bagkassen). Det kan selvfølgelig diskuteres om det skal være gratis, nu når uret ikke er købt hos dem etc. Men jeg synes fra Omega's side, eller dyrere mærker, burde være en klar politik om at noget så simpelt som at få taget et led af, burde være gratis. Det synes jeg hvertfald godt man kan forvente når man har betalt xx.xxx.kr for et ur. Uanset hvor man befinder sig, og hvor uret er købt.

Hvad er jeres holdning? Det kan være i kan dele nogle aspekter som jeg har overset.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Du har jo ræsonneret dig frem til at risikoen for at du selv lavede en ridse under manøvren, der ville fjerne mere end 100,- dkk fra urets "værdi"*, var tilstrækkelig stor til at gå i butikken.

Hvorfor 100,-dkk må siges at være billigt sluppet for helt at eliminere den risiko.

*Værdi for dig, ikke nødvendigvis gensalg.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Jeg kan godt forstå, at urmageren beder om et honorar for den service, når uret ikke er købt i forretningen. Har selv oplevet det samme hos Klarlund med et AP, som var købt i udlandet.
Mange gør sig store anstrengelser for at købe billigst muligt i udlandet og via nettet. Så er det nok svært at forlange gratis service hos den lokale AD'er bagefter.
JK
Svar
(29-03-2016, 04:50 PM)jacobzimmer Skrev: I sidste uge var jeg inde forbi Klitgaard i Aalborg, da jeg skulle have taget et par led af min nye ankomne speedmaster. Og inden i begynder alt det der ''kan du ikke selv det?'' pjat, så er grunden at uret var spritnyt og skruerne skruet fast med loclite, så dette ikke var muligt. Hvertfald ikke uden jeg ødelagde eller ridsede noget.

Nu til sagen: Klitgaard tog 100.kr for at fjerne to led. Jeg ved godt der skal betales til huslejen, på en dyr lokation etc. Men IMO vil det være normal almen god service at gøre det gratis. Især når uret var spritnyt (der var stadig sticker på bagkassen). Det kan selvfølgelig diskuteres om det skal være gratis, nu når uret ikke er købt hos dem etc. Men jeg synes fra Omega's side, eller dyrere mærker, burde være en klar politik om at noget så simpelt som at få taget et led af, burde være gratis. Det synes jeg hvertfald godt man kan forvente når man har betalt xx.xxx.kr for et ur. Uanset hvor man befinder sig, og hvor uret er købt.

Hvad er jeres holdning? Det kan være i kan dele nogle aspekter som jeg har overset.
I agree,it should be part of the service,especially with a brand official dealer.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Ærligt talt Jakob, du har surfet rundt i det meste af verden for at købe så billigt som muligt og forventer så at alle Omega forhandlere står parat til at arbejde gratis for dig. I min optik er det ikke rimeligt at forvente.  Icon_blink
P.N.
Svar
(29-03-2016, 04:59 PM)peterkaa Skrev: Du har jo ræsonneret dig frem til at risikoen for at du selv lavede en ridse under manøvren, der ville fjerne mere end 100,- dkk fra urets "værdi"*, var tilstrækkelig stor til at gå i butikken.

Hvorfor 100,-dkk må siges at være billigt sluppet for helt at eliminere den risiko.

*Værdi for dig, ikke nødvendigvis gensalg.

Hvis man vejer det sådan op er det jo meget rimeligt Icon_Up

(29-03-2016, 05:08 PM)P.N. Skrev: Ærligt talt Jakob, du har surfet rundt i det meste af verden for at købe så billigt som muligt og forventer så at alle Omega forhandlere står parat til at arbejde gratis for dig. I min optik er det ikke rimeligt at forvente.  Icon_blink
P.N.

For lige at få én ting på det rene, så har jeg ikke surfet rundt på nettet, handlet det billigeste sted på Chrono24 eller lign. Jeg handlede det eneste sted i DK jeg vidste der var et på lager, og jeg fik den nøjagtig samme pris som Klitgaard kunne tilbyde mig den til, og sikkert også hvad Ole Mathiesen, Klarlund etc. kunne tilbyde mig den. Men ingen af de nævnte havde modellen eller kunne få den hjem.

Men jeg forstår godt jeres pointe med at det ville være mest fair hvis uret var handlet der. Men til den pris man betaler, synes jeg at det ville være på sin plads at man kunne gå ind i hvilken som helst AD verden over, og få justeret sit ur på garantien Icon_Up
Svar
hvis du havde købt uret hos Klitgård vil jeg mene at efterfølgende tilpasning af lænke ell. rem er alm. service.
hvis du har kigget og prøvet og snakket frem og tilbage - - og så købt andetsteds - ka' jeg godt forstå de bon'er dig for
en operation der kan gå skævt -
Svar
Jeg må blankt erkende at jeg synes det er meget fair (og billigt).

Når uret ikke er købt hos den pågældende forhandler - uanfægtet han handler med samme mærke - bør man IMHO betale ham for hans tid. Alternativt kan han drive en butik uden indkomst fordi alle handler andre steder og efterfølgende kommer til ham og forventer gratis service. At mange urmagere så gør det (jeg har selv oplevet det flere gange hos Klarlund) er bare "above and beyond" men det er ikke noget jeg personligt forventer.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
(29-03-2016, 05:17 PM)Bjørn H. Skrev: hvis du havde købt uret hos Klitgård vil jeg mene at efterfølgende tilpasning af lænke ell. rem er alm. service.
hvis du har kigget og prøvet og snakket frem og tilbage - - og så købt andetsteds - ka' jeg godt forstå de bon'er dig for
en operation der kan gå skævt -

Var inde hos Klitgaard for at høre om de kunne skaffe uret hjem, og der var svaret nej. Det samme fik jeg oplyst hos andre Omega AD'ere. Så jeg handlede ved en af brugthandlerne i DK, som jeg vidste havde det hjemme.
Og jeg synes heller ikke det ville være fair at tag derind og prøve uret, få en service etc. også handle et billigere sted.

(29-03-2016, 05:18 PM)KimT Skrev: Jeg må blankt erkende at jeg synes det er meget fair (og billigt).

Når uret ikke er købt hos den pågældende forhandler - uanfægtet han handler med samme mærke - bør man IMHO betale ham for hans tid. Alternativt kan han drive en butik uden indkomst fordi alle handler på andre steder og efterfølgende kommer til ham og forventer gratis service. At mange urmagere så gør det (jeg har selv oplevet det flere gange hos Klarlund) er bare "above and beyond" men det er ikke noget jeg personligt forventer.

Har før fået en ny og gratis(!!) lynette inde hos klitgaard, noget jeg ellers fik oplyst vil koste minimum 800.kr. Så deres service fejler absolut ikke noget. Og de 100.kr er da også et overkommeligt beløb.
Jeg giver dig ret i at hvis folk i byen vidste at han lavede ''gratis'' arbejde, så ville folk jo vælge ham, men han vil ingen indtjening have. Jeg mener bare at der er mærker der befinder sig i prisklasser, hvor jeg vil forvente en standard for alle der forhandler mærket. Dvs. at det skulle være en ''pligt'' man fik fra producenten, om at dette skulle være en ekstra service for kunder.
Svar
Helt fair og egentligt billigt nok Icon_blink
[-]
  • Claus Tukjær
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)