Seiko SkX007 - kan det svare sig
Hej 

Jeg har et SKX007 som er blevet moddet med ny skive og viserer fra Bill Yao. Kan det svare sig at få det serviceret eller kan det bedre betale sig at købe et nyt og flytte viser og skive?

p.sebastian
Svar
(22-03-2016, 09:48 AM)p.sebastian Skrev: Hej 

Jeg har et SKX007 som er blevet moddet med ny skive og viserer fra Bill Yao. Kan det svare sig at få det serviceret eller kan det bedre betale sig at købe et nyt og flytte viser og skive?

p.sebastian

Det beror på hvad du skal betale for eftersyn Icon_blink
Og hvad kan du finde et værk for + hvad vil din urmager tage for at installere det.

To enkle poster at sammenligne mod hinanden.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ja det er naturligvis en opvejning af de 2 poster.  Er der nogle som har erfaring med service af et SKX007 og jeg hører gerne hvor og til hvilken pris?

P. Sebastian
Svar
Et 7S26 værk fra Seiko er meget lidt servicekrævende. Det er konstrueret til at kunne gå i mange år uden det skal have den store opmærksomhed. Jeg tvivler derfor på, at selve værket kræver service. Et tjek og en regulering kan værket sikkert godt trænge til efter nogle år. Det koster dog ikke alverden hos urmager. Prøv at få din urmager til at kigge på det, og få ham til at give et overslag på tingene. Det gør han sikkert med glæde Icon_Up

Selve værket kan du hive sprit nyt hjem fra Chronograph.com for 500 DKK inkl. told/moms/gebyr. Et sprit nyt SKX007/009 kan du ofte finde på Ebay for 1500 DKK. Så har du lidt priser at sammenligne med.

God vind med projektet!
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Sebastian, skal dit ur have service, og i så fald, hvad er symptomet på at det er påkrævet?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
(22-03-2016, 01:47 PM)bcmb Skrev: Hej Sebastian, skal dit ur have service, og i så fald, hvad er symptomet på at det er påkrævet?

Uret er omkring er over 10 år og har ikke været serviceret mens jeg har ejet det, det er begyndt at gå meget uregelsmæssigt og jeg synes der er lidt slør i kronen.

p. sebastian.

(22-03-2016, 02:27 PM)p.sebastian Skrev:
(22-03-2016, 01:47 PM)bcmb Skrev: Hej Sebastian, skal dit ur have service, og i så fald, hvad er symptomet på at det er påkrævet?

Uret er omkring 10 år og har ikke været serviceret mens jeg har ejet det, det er begyndt at gå meget uregelsmæssigt og jeg synes der er lidt slør i kronen.

p. sebastian.
Svar
Ofte kan det bedre betale at købe et sprit nyt værk. Især når det kan fås i 500 - 800 kr. klassen. Måske skal der også ny krone til.
Svar
Hej.
Jeg vil da sige hvis det Joepete skriver, du kan få et sprit nyt til ca1500,-kr med det løse.
Så kan 6øl i en pose vel klare skiftet og lidt ursnak, ihvertfald her hos mig....
Hvis det er int, så tid og sted på PB.
Det er jo ikke noget der tager mange minutter at klare, tryktest klares til 10atm....
Mvh
Lars
Urmager
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)