Toldkontrol
Der bliver stadig tjekket når afsender ( her fra USA ) ikke skriver hvad indholdet er. Her dog noget så værdiløst og harmløst som et gammelt urkatalog. Så ingen opkrævning.

İmage
Svar
Jeg er ret sikker på at de ofte tjekker selvom afsender skriver hvad det er. Har læst for meget længe siden at op mod 70% af alle pakker bliver kontrolleret. Jeg holder mig altid under de 80 kr. (Man kan få meget i Kina for de penge) Icon_smil Eller også er jeg parat til at betale told, moms og fortoldningsgebyr.
[-]
  • KimT
Svar
Jeg har jævnligt købt mindre ting udenfor EU, og hidtil er jeg ikke blevet opkrævet. Ved dyrere ting sørger jeg så vidt muligt at undgå Post Danmark og deres latterlige gebyrer, og bruger i stedet f.eks. Ebay world shipping (eller hvad det nu hedder), UPS el.lign.

/Bjørn
[-]
  • TioMalo
Svar
Alle forsendelser, som er tykkere end 9mm, og som kommer gennem det internationale postcenter i Kastrup, bliver scannet/gennemlyst/kontrolleret/undersøgt.
Svar
(10-03-2016, 03:28 PM)Sub-erman Skrev: Alle forsendelser, som er tykkere end 9mm, og som kommer gennem det internationale postcenter i Kastrup, bliver scannet/gennemlyst/kontrolleret/undersøgt.

Øh... absolut ikke for at begynde en debat om toldens metoder, men jeg modtager ugentligt små pakker eller breve - mest fra USA og Fjernøsten - som bestemt er tykkere end de nævnte 9mm og som ikke har været undersøgt.
For gengæld modtager jeg også tynde breve som er undersøgt.
Ca. 2/3 bliver undersøgt, ved holidays post-kaos ca. 1/4.

Ellers kan jeg kun henvise til br. bjorn_e58´s gode indlæg.

Skats mangel af kapacitet ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(10-03-2016, 03:43 PM)TioMalo Skrev:
(10-03-2016, 03:28 PM)Sub-erman Skrev: Alle forsendelser, som er tykkere end 9mm, og som kommer gennem det internationale postcenter i Kastrup, bliver scannet/gennemlyst/kontrolleret/undersøgt.

Øh... absolut ikke for at begynde en debat om toldens metoder, men jeg modtager ugentligt små pakker eller breve - mest fra USA og Fjernøsten - som bestemt er tykkere end de nævnte 9mm og som ikke har været undersøgt.
For gengæld modtager jeg også tynde breve som er undersøgt.
Ca. 2/3 bliver undersøgt, ved holidays post-kaos ca. 1/4.

Ellers kan jeg kun henvise til br. bjorn_e58´s gode indlæg.

Skats mangel af kapacitet ?

Mvh. John

Det er muligt, at der er sket ændringer, men indtil for ca 1 år siden arbejdede min stedfar i det internationale postcenter i Kastrup. Det var hans job (sammen med andre), at sende alle forsendelser tykkere end netop 9mm ud af EU. Posten scanner/gennemlyser osv osv alle forsendelser ud og ind af EU og videregiver alle forsendelser, som de finder indeholder noget, som skal behandles af andre myndigheder. Hvis de ikke vurderer, at forsendelsen indeholder noget relevant for andre myndigheder, bliver det sendt videre uden yderligere handlinger.
Hvad andre distributører gør ved jeg ikke noget om...
/SK
Svar
Der skal vel betales moms uanset om pakken kommer inden/uden for EU, eller...

Hvordan er de regler? 

Jeg har lige bestilt et Explorer II fra UK, nemlig.
Svar
Når du handler indenfor EU kommer der IKKE yderligere på og alt er afregnet. Så bare rolig - du skal ikke af med flere penge Icon_smil
[-]
  • stenstrupigen
Svar
(02-06-2016, 04:23 AM)KimT Skrev: Når du handler indenfor EU kommer der IKKE yderligere på og alt er afregnet. Så bare rolig - du skal ikke af med flere penge Icon_smil

Tak, Kim. Blev lige pludselig nervøs Icon_not
Svar
Alt bliver Ikke tjekket. Jeg har næsten lige modtaget holdere og kurve fra Indien til en rensemaskine, det blev ikke tjekket!
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)