Svar: 54
Tråde: 6
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Nej jeg er ikke i familie med John ,kender ham ikke men han lyder som en flink fyr.
Tak Gert
Det var en glad Rolex's ejers forsøg på at være sjov men der er vist en
der tager det hele lidt for alvorligt.
Jeg kan godt lide Citizen og Casio ,de siger mig bare ikke så meget.
Det er vel ok ?
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
(29-02-2016, 11:50 AM)Jcj Skrev: Citizen er et konfirmationsur og Rolex er et konge mærke
Jeps jeg er en ursnob.
No you are not.You just like Rolex more than Citizen.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
(29-02-2016, 11:50 AM)Jens Skrev: (29-02-2016, 11:25 AM)Gert Skrev: Det er overhovedet slet ikke et blære-røvs-ur ;-)
Det er til gengæld mit drømmeur! Smukt, enkelt, og fuld plade med flueben i (næsten) alle kasserne der for mig afgør om et ur er attråværdigt. Jeg mener den oprindelige Geophysic var med manuelt værk - det havde jeg også gerne set i den opdaterede version.
mvh jens
Aha, så er vi jo mange Geophysic-wanna-be's herinde!
Når det kommer til stykket, er jeg bare ikke moden til at bruge så meget af mine børns arv på et noget så u-nyttigt som et ur.
Men din bemærkning om manuelt værk trigger en gammel kæphest i mig. Hvorfor skal man have et pendul til at slaske rund i kassen bare for at trække uret op? For mig er det noget nýmodens pjat. Spar mig for den slags komplikationer og giv mig i stedet en gangreserve-indikator.
Desværre er der ikke nogen, der har lavet en pæn gangreserve-indikator. Undtagen måske Nomos, men det er et ur, der skriger "arkitekt" og "jeg savner min SAAB" til sin omverden.
Eller det nye Tudor? Men jeg har allerede det dykker-ur, jeg skal bruge.
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Hvis en lille hardcore-klub eksisterer Rune, hvorfor er deres indlæg så specielt svære at overse ?. Du har ret i at de mærker med stor prestige og kendis effekt fylder meget men der er dog stadig tråde og indlæg der har interesse for os med passion for mere og andet end Rolex m.m.
Min egen interesse er vintage ure og jeg kan ikke påstå at det fylder meget i dette forum og slet ikke på det tekniske plan. Jeg bliver dog underholdt ved at læse indlæggene uden at føle trang til altid at kommentere dem vel vidende at det hurtigt kan ende i en diskussion jeg ikke ønsker at deltage i. Det kan ofte være ret underholdende/morsomt.
Det kan undre at de tekniske spørgsmål som jeg får en del af næsten altid er personlige beskeder. Dem svarer jeg selvfølgelig på samme måde men det betyder jo at det ikke bliver en information til alle desværre. Jeg håber ikke det er fordi der ikke er plads til udveksling af synspunkter.
P.N.
•
Svar: 916
Tråde: 168
Modtaget Likes: 81 i 49 svar
Givet Likes: 11
(29-02-2016, 01:26 PM)P.N. Skrev: Det kan undre at de tekniske spørgsmål som jeg får en del af næsten altid er personlige beskeder. Dem svarer jeg selvfølgelig på samme måde men det betyder jo at det ikke bliver en information til alle desværre. Jeg håber ikke det er fordi der ikke er plads til udveksling af synspunkter.
P.N.
Hvis folk skriver tekniske spørgsmål til dig som PM'er, er det måske, fordi de er bange for at stille "dumme" spørgsmål' det offentlige rum?
Jeg ville gerne læse svarene. Kunne du ikke bare skrive dine svar i det offentlige forum?
Jeg interesserer mig vældig meget for teknik, men når det drejer sig om ure, synes jeg ikke, at jeg kan læse meget andet på nettet, end noget som tydeligvis har sin oprindelse i fabrikanternes marketing-afdelinger.
•