Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
(25-02-2016, 07:43 PM)TDN Skrev: Jeg er ikke uenig i at FB platformen er dårligere end et internet forum som dette, facebook er et flygtigt medie hvor indlægget fra i dag er langt væk i morgen. Her har et forum som dette en fordel på historikken hvor man nemt kan søge gamle tråde. Men hvad hjælper det når der ingen vintage aktivitet er her, så hellere en FB gruppe.....
Sjovt da jeg var medlem af urnørderne var 95% at indlæggene svinere af Urtosse grupperne og 5% om ure og det må jeg indrømme pissede mig af, men det kan jo være det er blevet bedre. Dengang var der ikke mange medlemmer.
Som bruger af PC synes jeg det er meget træls ikke at kunne indsætte billede her, det kan man altså godt på Klocksnack, Omegaforum, PuristSPro m.v.
Det er der ikke mere af hvilket er dejligt. Kan godt huske da bølgerne gik højt, hvilket jo ikke gavner nogen, lidt lige som det personfnidder der af og til dukker op herinde
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
Givet Likes: 0
(25-02-2016, 02:21 PM)pbr Skrev: Og så skete der lige netop dét, som på den ene side var forudsigeligt, men på den anden side for alt i verden ikke må ske !!
Har vi virkeligt så store egoer, at vi ikke kan have en tråd som denne, uden at den SKAL ende i personfnidder !!
Min påstand skal være, at det ikke så meget er tråde med sko, billeder af "dagens ur" og velmente skulderklap i form af "lækkert ur" og "tillykke med det nye ur", der er årsagen til, at mange af de gamle vidende medlemmer herinde holder sig væk (Baun, Geodoc, Hannover, Mads Gjødesen, osv. osv. osv. - listen er lang !) - årsagen er mere sandsynligt netop dette, at vi tilsyneladende ikke kan være uenige herinde, uden at det skal give sig udslag i personlige slagsmål og mudderkastning !! 
Så længe det forholder sig sådan, så kommer forum ikke videre !! 
Jeg nikker anerkendende til din teori, Peter.
Det udgør et af de primære årsager til mit fravær. Jeg forventer ikke særbehandling på nogen som helst måde i den henseende. Dog er det trist, at nogle brugere ikke kan tåle et sagligt modspil, uden at de angriber spilleren i stedet for bolden. Det bidrager ikke til trådene herinde, ligesom det i øvrigt skader vores image. Det var efter min opfattelse smagløst, at spolere en fin tråd omhandlende et besøg hos Patek Philippe, fordi nogle følte trang til at komme malurt i bægeret. Dog udgør det blot et eksempel blandt flere.
Jeg vil imidlertid tilføje, at aktiviteten heller ikke er høj på de sociale medier, hvorfor den dalende aktivitet herinde ikke udelukkende kan tilregnes den til tider dårlige atmosfære. Instagram er efterhånden ''same old, same old'', om end nogle brugere fortsat higer efter at opnå følgere. Tilsvarende gør sig gældende med flere anerkendte hjemmesider ude i den ellers fagre verden. Jeg mangler noget nyt og forfriskende, idet branchen efterhånden er begyndt at minde om Pokémon-franchisen. Den første generation var usædvanligt populær hos forbrugerne, mens de senere generationer fik gnisten til at falme hos langt størstedelen af dem.
Forudsat at tallene er korrekte, eksisterer der i øjeblikket +1.000 producenter inden for vores hobby! Det er ikke nødvendigvis godt, idet mange producenter dyrker ''plagiater'', batteridrevne og andre ''innovative'' ure. Hertil kommer, at de gamle producenter ikke tyr til fornyelse - dog skal man tage højde for det forhold, at de til en vis grad er bundet af tradition.
Desuden har prisstigningerne formentligt også haft en finger i spillet, idet langt de færreste har råd til at bruge flere hundredtusinder kroner på et ur - uden at ofre noget på andre fronter. Det er efterhånden blevet ret dyrt. Jeg tænker ikke udelukkende på high-end ure fra Patek Philippe, Vacheron Constantin, A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, m.m. Her er selv priserne på entry-modeller blevet pebret. Et simpelt Daytona ( http://www.rolex.com/watches/cosmograph-...-0015.html) er efterhånden blevet dyrt, især hvis man sammenligner det med alternativet i form af Speedmaster ( http://www.my-watchsite.com/speedmaster/...axial.html).
Prisstigningerne påvirker efter min opfattelse andre dele af markedet. Det afspejler bl.a. sig i den stigende interesse for komplikations-ure fra 1940erne og frem, fordi de indtil videre befinder sig på et prisvenligt niveau. Dog er det ikke nødvendigvis alle, der nærer interesse for den type af ure.
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(25-02-2016, 08:12 PM)khbk Skrev: (24-02-2016, 07:24 PM)willy Skrev: 33684 This is the amount of people writing or reading about their bloody shoes on this so called Watch site.Sorry to say it ,but this site has never been more boring.This is not facebook,so who gives a fuck about the colour of your underwear or the shoes you wear.We are turning into a place where the only purpose is to boast about the latest watch or shoes people have bought.And i for one am so tired of reading Great Watch Fantastic Watch day after day.Come on people write something interesting about watches!
Jeg har vist nogle af mine sko. De er ikke blodige.
Nej, det er ikke Facebook. Der er jeg ikke.
Jeg praler ikke af mine ure.
Undertøj? Har ikke set skygge af det!
Jeg ved ikke meget om ure, og har svært ved at skrive noget interessant om dem, så forvent ikke noget fra mig.
/
Kristen
Et godt udgangspunkt også for en videre diskussion Kristen
P.N.
•
(25-02-2016, 06:56 PM)Black Seal Skrev: Nu er det jo mig som har startet den post i OT, hvilket jo er helt i orden når man vælger at have den mulighed i OT. Ellers skal det jo bare fjernes, så det ikke længere findes på dette forum. Men jeg synes nu der skal være mulighed for OT og kan slet ikke forstå den opstand. Hold jer dog væk hvis i ikke kan lide lugten. Og til trådstarter, så må du jo tage opgaven og starte de gode emner om ure. Lidt som da jeg startede en OT om sneakers, fordi jeg havde muligheden. Men forstår så slet ikke at trådstarter begynder at skyde mod sneakers, når han selv konsekvent skriver på engelsk på et dansk forum.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Spot on
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej.
Nu har jeg ikke læst hele tråden......den er for lang og sikkert en masse fnidder...???
Jeg vil blot invitere alle de personer der mener de ikke få noget ekstra i et High-end ur, til at komme på et weekend ophold, så kan man selv prøve at få lov til at polere lidt skruer, rense et messingværk og samle det uden fingeraftryk, for så er det en ommer, vi kan komme rundt omkring mange ting lige fra chartoner til bare indgribningen i urene, har indgribningscirkler så det kan prøves i det virkelige liv. I det hele taget komme lidt rundt om alt det som folk er så kloge på, så må vi jo se om de har noget at have det i.
Blot en invitation, der er plads til to ad gangen hvis i kan overnatte i samme rum.... Ellers er det enkelt mandskurser......
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
(28-02-2016, 10:38 AM)Lars Skrev: Hej.
Nu har jeg ikke læst hele tråden......den er for lang og sikkert en masse fnidder...???
Jeg vil blot invitere alle de personer der mener de ikke få noget ekstra i et High-end ur, til at komme på et weekend ophold, så kan man selv prøve at få lov til at polere lidt skruer, rense et messingværk og samle det uden fingeraftryk, for så er det en ommer, vi kan komme rundt omkring mange ting lige fra chartoner til bare indgribningen i urene, har indgribningscirkler så det kan prøves i det virkelige liv. I det hele taget komme lidt rundt om alt det som folk er så kloge på, så må vi jo se om de har noget at have det i.
Blot en invitation, der er plads til to ad gangen hvis i kan overnatte i samme rum.... Ellers er det enkelt mandskurser......
Mvh
Lars
Jeg betvivler ikke at der er forskel på finish på et high-end mærke kontra entry-level.
Der hvor kæden hopper af for mig er når der sidder et standard eta 2824-2 i et ur til over 25000 kr ( eksempelvis Kobold - fedt ur iøvrigt ).
Så kan vi snakke om kasse finish etc. I don't care. Man bliver snydt. Man betaler for mærket fremfor værket.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Du mener man bliver snydt Rune,
Andre kan mene noget andet.
Værdien af mærket og alt der ikke koster penge at at lave er individuelt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ja, at betale for "brand" behøver ikke at betyde man bliver snydt. Købte man et Rolex til listepris for 10 år siden (og dermed betalte en hel del - for ikke at sige meget - for navnet m.v.) og solgte det i dag, vil man have tjent en pæn sjat. Det vil jeg ikke opfatte som at blive snydt
Alle de ting man ikke kan se med øjnene som gensalgsværdi, brandværdi/navnet, luksusfølelse og så videre er også penge værd og noget jeg personlig gerne betaler en hel del (læs: meget) for
•
Ure er dybest set ikke pengene værd. Men uret kan sagtens have en værdi for én.
Ligesom med aktier. Værdiløst i sig selv.
Men det er pudsigt, at I ikke syntes, at prisen af urværket ikke holder stik i ovennævnte eksempel. At smide et standard ETA værk i til omkring 100 $   i et ur til høj pris.....
Men det er selvfølgelig ikke populært at nævne
•
|