Jack Forster om Apple Watch
Der er sket meget siden. Det er nemt at parre iphone med Macbook eller ipad etc. Men det er det også med iPhone vs pc.
De fleste produkter er i dag kompatibelt med Apple ( Airplay ). Eksempelvis når du skal printe ud fra iPhone over din trådløse printer. Vores arbejdsplads og iøvrigt mit hjem er kun koblet op på Apple. Altså WiFi og imac etc. Det er nemt og det skaber meget sjældent problemer. Det er ikke kun design. Hardware og programmer er udviklet til at gøre det nemt. Men giver stadigvæk mulighed for at klare store og tunge opgaver såsom små.
Når du først har prøvet at sætte en trådløs router op, ekempelvis Airport express, så vil du se hvor nemt det er i forhold til andre produkter. Vi har et stort hus, delt op i flere etager, og jeg har været adskillige routere igennem. Først da jeg har koblet Aiport extreme sammen med Airport time capsule har jeg fuld dækning i hele huset. Aiport time capsule fungerer iøvrigt som trådløs harddisk. Tilgængelig i hele huset fra alle produkter. Smart.
Svar
Kan godt se fordelen i det at sætte op et nemt system som dækker det hele i huset.
Det er naturligvis muligt med Windows og Android baseret hardware ligeledes men kræver en del eksperimenter som kan være frustrerende når alle de diverse producenters udstyr ikke spiller 100% sammen. Og - desværre - det sker.

Jeg opfatter IT udstyret som middel og ikke målet i sig selv og derfor ville jeg føle som om at træde ind i en religionskrig hvis jeg købte f.eks. en iBook. Specielt når mine Windows-baserede gismoer fungere uproblematisk og efter mit behov - bortset fra en sjælden gang det at kople nogle forskellige ting, printere, PC´er, telefoner, routere sammen.
Alt det der med virusangreb som den pro-apple fraktion altid fremhæver har jeg, syv-ni-tretten, ikke personlige erfaringer med - har altid kørt med gratis antivirus-software og prøvet at være vaks og ikke åbne vedhæftede filer i mystiske mails. (det er de altid, kiksede og lidt hjemmebagt-agtige...  Icon_blink ). I dag er iOS ikke mere virusfri område - har jeg læst mig til  Icon_blink

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg tror ikke at du skal dele det op i fraktioner. Det er alment kendt at det altid har været sjældent med virus på Mac. Og sådan er det stadig. Jeg kører på 9 år uden. No shit.
Jeg ville ønske at Windows folk på et tidspunkt prøvede mac. Ikke fordi de nødvendigvis skal komme over til Mac. Mere fordi at debatten fremover ville blive mere nuanceret.
Tit bliver Apple kritiseret af folk som aldrig har haft produktet. Strange!
Svar
Rune, jeg er en af de Windows brugere, du efterlyser. Jeg arbejder i IT branchen og har ganske godt styr på et hav af IT begreber, funktioner, osv. Og jeg forsøgte virkelig at få min hustrus daværende Mac til at blive nemt integreret med den blanding jeg ellers har af Windows, Linux, printere, routere, netværk, og hvad ved jeg. Så jeg HAR prøvet Mac og HAR måttet opgive. Det var ikke OSX som sådan - som jeg jokede med er det jo hurtigt lært at wifi hedder lufthavn, at ctrl-c ikke er copy, at der ikke er en højre museknap, osv. Men at få den Mac til at blive godt integreret med det øvrige var for mig noget, der kostede sved og tårer.

/Bjørn.
Svar
Jeg har personligt haft flere Apple produkter - primært telefon og Ipad - men vender gang på gang tilbage til Android idet jeg foretrækker brugerfladen der Icon_e_biggrin1. Derudover har min hustru og søn flere MAC og Ipads i huset som også er tilgængelige for mig, men ikke desto mindre bruger jeg stadig primært min Windows PC.

Så jeg vil mene at jeg kvalificerer mig som en der har prøvet begge dele Icon_blink

Jeg har mine personlige favoritter, men har aldrig forstået den mærkelige "krig" der altid foregår mellem tilhængere af det ene eller det andet Icon_think
Svar
@Kim: Du skulle prøve at være ansat i IT branchen.  SÅ er der krig!

/Bjørn.
Svar
Jeg arbejder "delvist" med IT i den grafiske branche Bjørn (hvor Apple produkter er meget udbredt) Icon_blink
Svar
Personligt forstår jeg ikke at man gider at bøvle med Windows efter man har prøvet Mac.
Svar
(21-02-2016, 01:39 AM)bjorn_e58 Skrev: Rune, jeg er en af de Windows brugere, du efterlyser. Jeg arbejder i IT branchen og har ganske godt styr på et hav af IT begreber, funktioner, osv. Og jeg forsøgte virkelig at få min hustrus daværende Mac til at blive nemt integreret med den blanding jeg ellers har af Windows, Linux, printere, routere, netværk, og hvad ved jeg. Så jeg HAR prøvet Mac og HAR måttet opgive. Det var ikke OSX som sådan - som jeg jokede med er det jo hurtigt lært at wifi hedder lufthavn, at ctrl-c ikke er copy, at der ikke er en højre museknap, osv. Men at få den Mac til at blive godt integreret med det øvrige var for mig noget, der kostede sved og tårer.

/Bjørn.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at du havde problemer med det!
Svar
Jeg er virkelig overrasket over i 2016 at høre folk bruge banale argumenter imod Mac, som jeg hørte i 90'erne. Jeg har blot lyst til at gøre opmærksom på, at IBM skifter deres computere fra Windows til Mac. Det er en virksomhed med 500.000 ansatte. I efteråret holdt deres chef for skabelsen af "a productive environment", Fletcher Previn, et foredrag om den kæmpe opgave.
Interessant er det, at de kunne installere 1900 Mac'er om ugen. På det tidspunkt, hvor foredraget er holdt, havde de 130.000 Macs og iOS udstyr. Deres service opkald fra brugerne faldt fra 40% blandt PC-brugere til 5% for Mac.
“Every Mac that we buy is making and saving IBM money,” siger Previn.

Se de vigtigste dele af foredraget her. Det er lærerigt:
http://www.jamfsoftware.com/resources/ma...ighlights/
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)