Becomes new ORIS Ambassador
#11
Fede ure. 

Har aldrig haft et Oris. Ingen kender fremtiden.
Mvh Kim 
Svar
#12
Bidrager da gerne til denne "såkaldte" Oris tråd med mit første og eneste Oris ur.

Oris heritage sixty five diver, som faktisk er gået hen og blevet et af mine fortrukne hverdagsure.
İmage

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
[-]
  • tg
Svar
#13
Det er et super flot ur og klart et jeg kunne se i samlingen, så tak for billedet  Icon_Up

PS. uret er 40mm og derfor lige til den bette side for mig (helst 44mm) og jeg har kigget efter det på Chrono.dk hvor der ligger et til 12.500...et fedt ur.

http://www.chrono.dk/produkter/ure/oris/...sixty-five
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
Som man kan se i de nye ure fra Oris, så har de været nødt til at skifte over til Sellita og SW200 er en kopi af ETA 2824-2 med nogle små ændringer, som jeg ikke skal gøre mig klog på.

http://www.ablogtowatch.com/making-sense...ta-2824-2/
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#15
De billeder giver mig Oris feber og så savner jeg min gamle Coste,
Jeg havde Oris da det ikke var så udbredt på det gamle forum.

Så kom der en opblomstring hvor jeg (typisk mig) solgte mit,
Men de laver altså dejlige ure især deres divers taler til mig, de er til stede på armen
Og de har et tydeligt dna som gør at man ikke er i tvivl om at det er et Oris der ankommer Icon_cool 

Jeg kunne godt ryge på et igen enten en Coste lim.ed igen
Eller en Prodiver date som er My Oris i dag. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#16
Smile 
Jeg kan også rigtig godt lide Oris.

Jeg har et i min samling, et "Oris Aquis Titan Small Second, Date" 
Uret er i titanium og kransen er lavet i wolfram (eller tungsten på engelsk) Det er et metal med et meget højt smeltepunkt og er meget hårdfør over for ridser. Saphirglas har en hårdhed på 9 og wolfram har en hårdhed på 7,5 på Mohs' skala. Jern er fx 5 på skalaen, og reglen er at et materiale med et lavere tal, ikke kan ridse et materiale med et højere tal. Jo jo... Icon_idea
Til hverdag har jeg den originale sorte gummirem på uret, men her er et par billeder fra i sommers da den var på læder Icon_drool

İmage
İmage

Jeg kan rigtig godt lide deres nye "Big Crown ProPilot" med deres egen urværk Calibre 111. http://www.oris.ch/en/watches/oris-big-c...-5-22-14fc
[-]
  • KimT
Svar
#17
(16-02-2016, 11:40 PM)T.Hansen Skrev: Bidrager da gerne til denne "såkaldte" Oris tråd med mit første og eneste Oris ur.
Oris heritage sixty five diver, som faktisk er gået hen og blevet et af mine fortrukne hverdagsure.


Oris Sixty Five Heritage serie ser pænt ud og så ligner de dykkerure. Størrelsen er ligeledes spiselig.
Me like Icon_Up
Og så har de (har haft ?) en serie hvor modellerne var dedikeret til musikere. Dress watch serie som så civiliseret ud.
Hvis jeg husker rigtigt var der et pænt firkantet ur med art noveau timemarkeringer, hvad så det stilart har med Bob Dylan at gøre, som modellen var dedikeret til.
Osse likes herfra.

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
[-]
  • T.Hansen
Svar
#18
Har for nylig fået det ny Oris-katalog.
De er vidst nærmest til det hele; lige fra dybt at dykke til højt at flyve, og så noget jazz og lidt race.
Meget fint katalog - nærmest en bog - men der var ikke noget der liiige talte til mig!
Det pæneste var et firkantet 90-års-jubilæunsur fra 1994.
/
Kristen
Svar
#19
Jeg er også hooked på sixty five retrostilen, som jeg synes de har ramt godt.

Bob Dylan var ellers ikke så square, måske er det forklaret i det katalog Kristen har?

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
#20
It's hip to be square!
/
Kristen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)