Svar: 10
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej, jeg har besluttet mig for at købe mit første 'rigtige' ur - min første rigtige urinvestering.
Mit budget er på omkring 10.000 kr, og jeg er åben for bud på fede ur i denne prisklasse.
Jeg er ikke til vintageure, men mere til ur i dykkergenren. At det nødvendigvis er dykker er ikke vigtigt, bare så i får stilen nogenlunde.
Jeg er åben overfor at købe brugt, men er lidt usikker, da jeg meget gerne vil have uret i hånden, og tjekke alt er i orden med boks, papirer, osv.
Jeg vil høre om I vil forvente at priserne falder på mærker som omega osv. da jeg ikke køber for at tjene penge på uret, men omvendt heller ikke vil miste for mange penge, da jeg regner med at sælge uret om 5-10 år.
Derudover vil jeg bare sige at dette forum er fantastisk - jeg er virkelig hooked på ure, og føler det er en hobby jeg potentielt kan have resten af mit liv, og den her side er virkelig god ;)
Hilsen Jonathan Larsen.
•
Svar: 17
Tråde: 3
Modtaget Likes: 4 i 2 svar
Jeg synes, at der er mange gode bud i den klasse. Jeg kan klart anbefale dig at købe brugt da du ganske enkelt får mere for pengene. Du kan trygt købe ved et række anerkendte brugtsælgere her i DK - se forum om good/bad guys.
Personligt ville jeg sige, at et Longines Legend Diver er et fedt dykkerur, som du kan købe næsten nyt i den prisklasse. Oris (T1) laver også nogle meget flotte og fine ure i den prisklasse. Ure, der er meget mere robuste og tunge i designet. Anonimo som er et mærke er knyttet til panarai har også i millimetri klassen fede ure i dit budget. Hvis du er til micromærker herunder til japanske mærker fx seiko kan du få rigtigt meget for pengene. Så der er virkelig et hav af muligheder. Omega laver selvfølgelig også fine ure, men når det ikke skal være vintage tænker jeg det kan være svært at finde et omega til 10K uden at det er Quartz (hvilket også er ok, men personlig sætter jeg mest pris på et automatik ur = smag og behag og mange meninger om den sag som du kan se her på forummet). Hvis du køber et ur i 10K klassen og vil sælge det om 5-10 år er det min erfaring, at du som altovervejende hovedregel må regne med at tabe på uret, mm du lige rammer noget helt særligt. Omega holder priserne ok og er ligesom Rolex nok et af de urmærker, der generelt er gode muligheder for at kunne sælge igen.
Mv
MIC
•
Svar: 2,629
Tråde: 33
Modtaget Likes: 5,080 i 1,567 svar
Givet Likes: 1,221
Jeg ville kigge efter et Sinn U1
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Jeg ville sku nok hoppe på et Damasko da46! Det er dog ikke et dykkerur, det er "kun" til 100m, men har så meget tech du tror det er løgn! Tysk design, kassen der er 4x så hård som rustfrit stål sikrer at uret står flot i mange år, keramiske lejer i Lynette, ultra let at læse, selv ved hurtige kig på uret, anti magnetisk som et Rolex milgauss osv osv! Grundet stålets hårdhed og de stortset står som nye så er gensalgs priserne ganske fine
http://www.damasko.de/en/da46
(jeg har lavet et review på uret bare uden Lynette her på siden, da36)
Fåes også i en sort kasse som er endnu hårdere, og lidt andre skive layout eller feks full lume skive
Ellers er som nævnt Sinn U1 også et ret godt bud!
Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
•
Svar: 688
Tråde: 10
Modtaget Likes: 528 i 298 svar
Givet Likes: 630
Oris har også diver sixty five, der er mere let i designet (men måske for retro), det ville være mit valg.
Selvom det er noget under dit budget kunne Seiko sumo også være et godt bud, på en diver med diver på.
Hvis du går meget op i gensalgsværdien bør du se efter et Omega Seamaster 300m, det er lidt over dit budget men vil formentlig holde værdien godt (og så er det bare et fedt ur der ser godt ud til alt). Du kan eventuelt gå efter en quartz model der er lidt billigere.
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Meget enig for hvad angår Omega Seamaster 300m - evt ref 2254.50.00 som godt kan hentes hjem for lidt ekstra dollars.
Her vel jeg mene at dine penge er godt og trygt givet ud, og ingen tvivl om de kommer hjem med et + på kontoen om 5-10 år.
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Disse ville jeg vælge i mellem.
Sinn U1
Fedt ur som jeg har ejet lænken passede mig dog aldrig helt,
Og så fedter glasset nemt.
Seiko Marinemaster 300m SBDX001
Total fedt ur som er det eneste ur jeg har ejet 2 gange (det sidste blev stjålet)
Det er et ur som sidder markant på armen, jeg er til det og det er min valg i denne flok.
Omega Seamaster 300m
Jeg har haft denne model både med Quartz og ejer nu en chronograf version
Helt klart mest en desk diver men den går til alle stilarter af tøj,
Men den kan nok ikke findes helt til 10k mere, priserne er stigende.
God jagt
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Ved brugtkøb, og jeg anbefaler ved forhandler som giver en garanti, er der ikke mange penge at tabe. Dog er service nærmere forstående frem for et nyt ur over en 5 årig periode og så koster det enten at lave service eller uret må sælges en del mindre. Så tab/udgifter vil der næsten altid være inden for ure i 5.000 - 10.000 kr. klassen.
Ved køb at et quartzur vil du sandsynligvis ikke opleve udgifter på værket.
Svar: 10
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Er også ret hooked på seamaster 300m, har faktisk overvejet at gå op og betale ca. 17.000 for en chronograf-version, det er bare pisse lækkert
Hvor ofte skal et automatisk ur til service, og hvad koster det ca. ?
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Hvert 5 - 10 år alt efter hvor meget du bruger det. En Autoriseret forhandler tager vel ca 4.500 lige nu for service en ikke Autoriseret forhandler ca 2.500 -3.000 kr. Køber du en ældre ind vil der være en del i chronographen som bliver opdateret da den gamle del kan få timeviseren til stopuret til at blive ved med at gå selv om du har stoppet stopuret. Jeg ved ikke om en ikke Autoriseret forhandler skifter en sådan del. Desuden få du vist nok 2 års garanti ved en Autoriseret forhandler på service. Jeg mener at Klarlund gør det på alle deres mærker, men er ikke sikker.
•
|