Et kig i ur kassen
Som der står får i et kig i min ur-kasse og jeg deler nogle tanker med jer.

Hvor min rejse skal forsætte hen er jeg kommet lidt i tvivl om og det skinner lidt i gennem i denne video, men er der gode råd fra de af jer der har stået lidt på en skillevej, så modtager jeg da gerne jeres råd.

Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • DanielBFL
Svar
Altid en fornøjelse Icon_Up
Svar
Jeg har længe fulgt dine meget interessante og lærerige videoer om dine ure, og jeg er blevet meget inspirereret heraf. Faktisk har jeg via Ct-watches købt to at dine tidligere ure (det blå Oris og Steinhardt LE) - to ure som jeg værdsætter meget højt.

Det er derfor meget spændende at følge med i hvilke tanker du gør dig om urvalg mv.

For mig at se, har du et eller andet særligt med Oris, og mon ikke at du vender tilbage dertil Icon_smil

Det der med kun at have et ur tror jeg ikke er nogen realistisk vej. Da der jo ofte heller ikke er uanede mængder af penge til urindkøb, er jeg meget enig i den vej du er gået med at sprede pengene ud og så få flere micromærker. For mig har det i al fald altid været sådan, at jeg glæder mig ligeså meget over og til et ur som koster 6000 som et til 30000. Icon_blink Icon_blink
Svar
(31-01-2016, 08:29 PM)MIC Skrev: Det der med kun at have et ur tror jeg ikke er nogen realistisk vej.

Ha ha....... det har jeg prøvet flere gange og hver gang ender jeg med at sælge og købe flere "billigere" ure igen. Er man først ramt af denne sygdom, er det sgu svært at klare sig med et enkelt ur Icon_e_biggrin1
Svar
Tak for videoen! Det er en fornøjelse hvergang Icon_Up Man mærker virkelig din entusiasme gennem skærmen :D
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Mange tak for jeres kommentarer.

Det glæder mig at du er glad for dit blå Oris som også er et af mine på listen af ynglings Oris. Jeg er ret vild med Oris og det er sikkert godt at holde sig lidt blandede ure.

Svar
Tak for videoen  Icon_Up

Måske begynder du at nørde omkring værker? Måske får du lyst til at dyrke en eller to producenter? Eller du ønsker at samle bredt inden for et af dig fastsat tema? Mulighederne er mange! En eller anden form for rød tråd kunne godt blive næste skridt, tænker jeg. På et tidspunkt havde jeg lyst til at have ure fra de producenter, jeg (inden for et realistisk budget) anså for de store - det var meget sjovt at nå dertil. Men at der er et endeligt mål, har jeg skudt en hvid pil efter, for målet flytter sig hele tiden, når man lige er ved at nå dertil. Never ending story  Icon_lol

Alle ur rejser er forskellige. Hvor din skal gå hen herfra, kan kun du selv beslutte. Men det er jo også rigtig dejligt, at det er sådan!  Icon_blink
De venligste hilsner, John
Svar
Tak John Icon_Up

Gode råd og jeg kommer nok ikke til at spinde en rød tråd, men emner er der nok af.

Svar
Som altid sjovt at følge din færden med disse små videoer,
If you ask me (and you did  Icon_blink)

Så havde jeg hvis muligt lagt alle dine ure minus de 2 Certinaer,
Sammen og set om jeg ikke kunne strikke den deal sammen med Claus,
På det ur du er ude efter.

Så har du tre ure ( mere kan man dårligt nå at gå med flere til daglig)
Som giver dig den samme store glæde, det med at være mere glad for nogle ure end andre
Man ejer giver kun "kasse hængere" som man ikke bruger=wast of money.

Jeg har selv 3 ure i winderen,
Og det virker perfekt jeg kigger altid men der er ro på  Icon_blink
Da Jeg har den samme glæde ved hver af mine ure ud fra det behov de skal opfylde. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Stensbjerg > det lyder som den perfekte plan Icon_blink

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)