Tudor BB - Nyt movement?
Hej,
Har haft kig på en Tudor Black Bay i et stykke tid efterhånden, men ved ikke rigtigt om det er dumt at købe det på nuværende tidspunkt?
Har hørt læst rundt om kring at der en de spekulation om der kommer en ny model med in-house movement. Ville egentlig bare høre jeres meninger, slå til nu eller vent og se?

Mvh. Daniel
Svar
Kan du lide uret nu, så slå til. Ligesom den nye Pelagos foretrækker jeg ETA, da dette er billigere at servicere og præstere næsten det samme (hvis ikke det samme), som deres in-house Icon_e_biggrin1
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Ah Jacob, lidt får man da med Tudors nye værk Icon_e_biggrin1 70 timers power reserve, silicium hairspring, mikrojustering på balancen mv. så lidt ekstra får man da...
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
(31-01-2016, 09:15 PM)BadHamster Skrev: Ah Jacob, lidt får man da med Tudors nye værk Icon_e_biggrin1 70 timers power reserve, silicium hairspring, mikrojustering på balancen mv. så lidt ekstra får man da...

Helt enig i det er imponerende, og du får længere gangreserve og nogle nye innovative teknologier. Men helt ærligt, så ville 20 timers gangreserve for mig være ok på et automatisk ur? Har 3 på mit Panerai, men trækker det op hver morgen alligevel. Og for de færreste gør den silicium hairspring og mikrojusteringen nogen nævnværdig forskel. Hvis der kom in-house BB så vil prisen nok stige 5-10% som på Pelagos, og det er penge jeg havde sparet :D
Svar
(31-01-2016, 09:01 PM)jacobzimmer Skrev: Kan du lide uret nu, så slå til. Ligesom den nye Pelagos foretrækker jeg ETA, da dette er billigere at servicere og præstere næsten det samme (hvis ikke det samme), som deres in-house  Icon_e_biggrin1

Det har du vel ret i, men værdien på uret ville vel også gå op hvis den får in-house movement. Og så er det da også (ihvertfald for mig) lidt fedt med et in-house haha :)

Nu glemte jeg at spørge, hvad med prisen?
Er den mulig a ranke lidt nej eller er den fast? Har kigget på flere modeller bla. også et Explorer II men folk på TRF siger 34k for et Explorer 2 er alt for dyrt, og at vi skal ned imod de 27.5k, er det helt galt eller hvad kan jeg forvente?
Svar
For mig er det ikke afgørende om et BB er med in-house eller ETA og det bedste tilbud ville være afgørende for hvad jeg valgte Icon_blink
Mht. Explorer er de lidt dyrere i DK, men burde kunne findes til ca. 30k i komplet og god stand og uden papirer/boks fra ca. 26k.
Svar
Selfølgelig, men hvis det ikke kostede det store ekstra er det altid fedt med noget lidt mere unikt til et dyere ur.
Så en ca. 10% er hvad jeg skal kigge efter? Er det generelt eller kun for denne model?
Svar
Det er svært at sige noget generelt om mulige rabatter da der simpelthen er for mange faktorer der spiller ind. Var jeg personligt på jagt efter et BB ville jeg tjekke vores gode (brugt)handlere i DK ud først. Flere har dem har jævnligt nye eller næsten nye modeller på lager og på den måde sparer man kantstensafskrivningen Icon_blink
Svar
Rabat burde være muligt. Ca. 5-10% mener jeg er muligt, har ikke hørt om andre der har fået mere. Men ligesom Kim foreslår jeg du kigger hos vores gode brugthandlere, eller i udlandet. Der kan være seriøse mønter at spare, også undgår du en stor del af afskrivningen Icon_party
Svar
(01-02-2016, 08:14 PM)KimT Skrev: Det er svært at sige noget generelt om mulige rabatter da der simpelthen er for mange faktorer der spiller ind. Var jeg personligt på jagt efter et BB ville jeg tjekke vores gode (brugt)handlere i DK ud først. Flere har dem har jævnligt nye eller næsten nye modeller på lager og på den måde sparer man kantstensafskrivningen Icon_blink
Det er selfølgelig rigtigt.. er allerede gået væk fra et Black Bay igen og over til en 116610LB model.. der er alt for mange muligheder haha!

(01-02-2016, 08:48 PM)jacobzimmer Skrev: Rabat burde være muligt. Ca. 5-10% mener jeg er muligt, har ikke hørt om andre der har fået mere. Men ligesom Kim foreslår jeg du kigger hos vores gode brugthandlere, eller i udlandet. Der kan være seriøse mønter at spare, også undgår du en stor del af afskrivningen  Icon_party

5-10% lyder også fornuftigt, kunne heller aldrig finde på at købe nyt og Tyskland ser bestem ud til at have nogle gode tilbud (og et større udvalg)

Jeg siger mange tak for hjælpen!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)