Fake, replika eller kopi?
Flieger er lidt en anden snak, da det ikke er et bestemt mærkes design, men derimod en bestilling fra det tyske luftwaffe. Mener at der 5-7 forskellige mærker der har lavet dem gennem tiden, hvor IWC så er dem der er blevet mest kendte for det. Derfor er et IWC flieger lige så "rigtigt" som en Laco.
[-]
  • Claus Tukjær
Svar
Det ved godt whoa at her oppe hos os skal det være så lovligt som muligt Icon_lol

P.N.

(28-01-2016, 01:06 PM)whoa Skrev: Jamen alle har selvfølgelig ret til sin mening det er en af de få ting vi ikke kan tage fra folk ;-) prøver bare at få folk til at se det ikke er så firkantet :-) som sagt gider jeg ikke selv købe det men har heller ikke problemer med andre gør det!

Skal man fortsætte den i ur verdenen.. Hvad med flieger ure? A og B typer..
Hvem må lave dem? Laco? Stowa? Archimede? IWC? Wempe? Lange & sohne?

Jeg ser generelt sådan på det.. Er det lovligt? Så er der ikke noget forkert i det :-) der er jo heldigvis ingen der tvinger folk til at købe noget.. Ja altså bortset fra licens.. ?

-whoa-
[-]
  • whoa
Svar
Jge tror, at A. Lange og Söhne er dem, der oprindligt fik opgaven med at udvikle B-Uhr. Herudover kan man med en vis ret sige, at de alle lavede disse ure med hver deres værk, Wempe og Stowa med swiss made værker. Der er en interessant artikel her:

https://monochrome-watches.com/the-histo...ive-b-uhr/
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • whoa
Svar
(28-01-2016, 02:59 PM)P.N. Skrev: Det ved godt whoa at her oppe hos os skal det være så lovligt som muligt Icon_lol

P.N.

(28-01-2016, 01:06 PM)whoa Skrev: Jamen alle har selvfølgelig ret til sin mening det er en af de få ting vi ikke kan tage fra folk ;-) prøver bare at få folk til at se det ikke er så firkantet :-) som sagt gider jeg ikke selv købe det men har heller ikke problemer med andre gør det!

Skal man fortsætte den i ur verdenen.. Hvad med flieger ure? A og B typer..
Hvem må lave dem? Laco? Stowa? Archimede? IWC? Wempe? Lange & sohne?

Jeg ser generelt sådan på det.. Er det lovligt? Så er der ikke noget forkert i det :-) der er jo heldigvis ingen der tvinger folk til at købe noget.. Ja altså bortset fra licens.. ?

-whoa-
Haha ja det er der jo ingen tvivl om!

-whoa-

(28-01-2016, 03:16 PM)Larsb Skrev: Jge tror, at A. Lange og Söhne er dem, der oprindligt fik opgaven med at udvikle B-Uhr. Herudover kan man med en vis ret sige, at de alle lavede disse ure med hver deres værk, Wempe og Stowa med swiss made værker. Der er en interessant artikel her:

https://monochrome-watches.com/the-histo...ive-b-uhr/
Den skal jeg da lige have læst! Tak for linket :-)

-whoa-
Svar
(27-01-2016, 08:43 PM)bcmb Skrev:
(26-01-2016, 08:16 PM)Stensbjerg Skrev: Derfor går jeg heller ikke i hyldest (Kært barn har mange navne  Icon_e_confused ) sko eller bukser.

Går du kun i Levi's hvis du skal have Jeans på? Eller Lacoste hvis du går med polo shirt? Inden for tøj er der da om noget homage.

Sent from my iPhone using Tapatalk

De bukser jeg ejer med et lille rødt label på højre baglomme er alle ægte Levi's,
Og ikke noget lavet af andre som en hyldest til mærket.

I dag er wrangler mit fortrukkene mærke,
Og de ligner slet ikke et par Levi's hvis man ved hvad man skal kigge efter.

Jeg ejer heller ikke nogle poloer hvor krokodillen vender den gale vej
Som en hyldest til the Real thing. Icon_e_confused

Jeg accepter hvad end folk lyster at pryde deres håndled med,
Jeg er bare ikke med i koret der hylder disse ure, 
Og vælger noget jeg personlig finder bedre til mit håndled,
Og det har intet med prisen at gøre.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(28-01-2016, 07:45 PM)Stensbjerg Skrev: ....De bukser jeg ejer med et lille rødt label på højre baglomme er alle ægte Levi's,
Og ikke noget lavet af andre som en hyldest til mærket...

Er Resolute 710 "historien" ikke værd at nævne som et indspark her?

Kort fortalt dyrkede en del af Japans ungdom i efterkrigstiden alt der var amerikansk.
En del denim nørder i Japan bemærkede at kvaliteten på Levi's 501 (og måske generelt, pas) faldt drastisk i start 90erne.

Og efter nogle år ville de simpelthen ikke finde sig i det mere :-)

Resolute 710 er lavet fuldstændig efter skabelonen på et par '66 501, det erklærede mål er at lave 501ere, som de var før verden gik af lave eller bedre.

Der er altså tale om en homage, der er lavet efter de gamle principper, på gamle væve fra før krigen, selvedge (self) etc... Og har man sammenlignet dem er der ingen tvivl om hvilke der er bedst kvalitet, Resolute (og det betaler man så for).

Indtil der er et "homage" ur der er lavet bedre, mere respekt for historien og håndværket, end det den originale producent leverer samtidigt, så bliver det et nej tak herfra!

P.S. Japanske denimnørder er fuldstændig tossede, det er ret interessant.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Jeg er selvfølgelig imod ure lavet for at snyde købere eller beundrere, altså ure lavet i ond tro. Steinhart er langt fra en kopi af Rolex. Det ville man være klar over hvis man havde haft et i hånden. Der er slet ingen Rolex "feel". Tror nu heller ikke Rolex mister omsætning blot fordi Steinhart, Revue Thommen, Grovana o.s.v. laver et dykkerur der har lighedstegn med deres ure.

Jeg hører nogle som er efter Steinhart, som selv har ejet dette Revue Thommen:

İmage

Jo, moral er godt - Dobbeltmoral dobbelt så godt.
[-]
  • Mikbodsof, whoa
Svar
Vi kommer aldrig til at enes om disse ure og hvilket mærke der er accepteret og hvilket der ikke er. Tider skifter og ligeså skifter vores mening og nogle bliver klogere på vejen, men alle kan vi vel blive enige om at der skal være plads til disse forskelligeheder i sådan et forum, ellers forstår jeg ikke de forskellige kategorier der er oprettet.

De ure jeg har lagt ind i starten, står jeg ved og har ingen problem med at købe hverken Steinhart eller Revue Thommen og hvad der ellers kommer på min vej, så jeg håber da stadig at nye brugere af dette forum også får plads med disse mærker i fremtiden.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Mikbodsof, T.Hansen, whoa
Svar
(28-01-2016, 09:56 PM)Claus Tukjær Skrev: Jeg er selvfølgelig imod ure lavet for at snyde købere eller beundrere, altså ure lavet i ond tro. Steinhart er langt fra en kopi af Rolex. Det ville man være klar over hvis man havde haft et i hånden. Der er slet ingen Rolex "feel". Tror nu heller ikke Rolex mister omsætning blot fordi Steinhart, Revue Thommen, Grovana o.s.v. laver et dykkerur der har lighedstegn med deres ure.

Jeg hører nogle som er efter Steinhart, som selv har ejet dette Revue Thommen:

İmage

Jo, moral er godt - Dobbeltmoral dobbelt så godt.

Det handler ikke om hvorvidt der er nogen der taber omsætning fordi at eks. Steinhart laver "hommager", det er vidst almindelig kendt. At de ikke har den samme feel som den ægte vare ændrer ikke på det faktum. Det har 50 kroners kopier fra Thailand heller ikke, men derfor er det stadig kopier… Og mængden af kopier som er lavet i ond tro for at decideret snyde andre ved at sælge dem som den ægte vare, tror jeg helt ærligt er forsvindende lille. Med andre ord sælges langt de fleste kopier og ”hommager” som værende netop det – og det ved både køber og sælger godt.
Svar
@ Claus Tukjær: Jeg hører nogle som er efter Steinhart, som selv har ejet dette Revue Thommen

Yes, Claus (købte jeg den ikke fra dig af ?). Uret er ikke en kopi men en miskmask af diverse elementer fra forskellige Rolex modeller: Sub´s visere, dato, GMT funktion og 24 timers lynette sat på noget som - rigtigt nok - ligner Daytona kassen. Finish er så grov og feel ligeledes at uret blev hurtigt solgt videre.

Angående bekymringer om Rolex´ på grund af kopier eventuelt tabte omsætning: Jeg tror personligt at det er omvendt, mange Rolex ejer wanna-bees bruger en kopi som entry. De fleste finder hurtigt ud af at en kopi ikke føles helt rigtigt ( Icon_blink ) og så købes der den første (som regel) brugt Datejust og så kører toget. Og i sidste ende bliver der solgt et ekstra nyt Rolex.
Nej-nej. Jeg bekymrer mig ikke om firmaets økonomi men, som Krüger, kan bare ikke lide noget som prøver at give sig som noget det ikke er.
Men det ædelt og storsindet menneske jeg er, synes jeg at det er helt fint og tilladeligt at man gå med kopier - hvis man vitterlig selv vil det. Men prøver at tegne og fortælle at et medmenneske som pynter sig med falske varer kan nemt fremstå ufrivilligt komisk.
That´s all.

Husk at tage jeres blodtryksmedicin og god weekend !

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)