Er Rolexure i en bobble?
Hele verden er jo på sin facon i en boble.
Jeg ville ikke anbringe min pensionsopsparing i Rolex-ure (af flere årsager) men jeg ville heller holde mig tilbage med at købe et "over-priced" (boble) Rolex fordi jeg tror Rolex er i et bjørnemarked.
Hvis Rolex boblen seriøst punkterer, tror jeg vi har større verdensproblemer ...

Mvh Jens
Svar
Skal man svare kort tror jeg at priserne nyt og brugt er i en bobbel,
Der er bund i alle lommer selv kineserne, de oplever netop nu skuffende vækst tal.

Så kan man gætte på hvordan/hvornår den brister,
Og hvor højt knaldet vil være.

Jeg tror godt man ville kunne se en domino effekt,
Hvis Rolex et år eller to ikke kan forsvare at hæve ny priserne.

Men det er jo bare mit gæt. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Rolex make around 1000,000 watches a year,and they can sell them all.We cannot predict the future 100%,but we can give a qualified guess.There are many who dream of owning a Rolex,because they believe it means they have reached a certain level in society.As long as Rolex keep their image,the billions of people waiting to own one ,will keep the factorys going for years.
                                         The used watch market is rather more unpredictable,because nobody really knows if future generations will be as  interested in it.We are entering a use and throw away period in history,where things are out of date, soon after you buy them.Who knows, maybe future generations will want something,that is just not a throw away product.
                                 My guess is that telling the time will become as easy as blinking your eye or moving your hand.And wristwatches will become obsolete for this purpose.They will i think become decorative  ornaments worn on the wrists of future generations.Imagine someone asking you in say 20-30 years time.Why you are wearing such a out of date and obsolete object on your wrist? Icon_smil Its all about Time,and when people have no need to look at their wrist to see it,this will mean the decimation of the watch industry.All you really have to do, is to look backwards to be able to see some of the future.Just look at what people were wearing and using at the beginning of this century.And then try to see what has survived.One thing is for sure in my opinion.Anyone who buys wristwatches as a future Investment,is running a very very big risk.And when the bubble does pop,there will be so many Rolex watches in this world,that you will have problems to give them away.
                                                Even though i love wristwatches,i must be honest.I just cannot see how they can survive the future.And i really hope i am wrong in this case.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Time will tell, Willy Icon_blink
Svar
@Willy - Kan godt nikke genkendende, til nogle af de tendenser du beskriver. Men jeg vil også gerne komme med mit input til hvordan, jeg tror det vil forløbe sig.
Selvom mange er gået over til smartwatches, og langt de fleste faktisk bruger deres mobil til at se tiden på, så tror jeg ikke det bliver ved. I min omgangskreds (primært født mellem '94 og '98), er der en hel del der er begyndt at blive opmærksomme på ure, både mekaniske og quartz, fra Breitling til Tommy Hilfiger. Uanset hvad kan jeg se tendensen i min omgangskreds, er at flere er blevet opmærksomme på armbåndsure, og flere er blevet interesseret i at få noget ordentligt på håndleddet. Det ved jeg fordi de oftest kommer til mig, og søger råd.
Og der er vel aldrig blevet solgt flere ure end nu, og det tror jeg heller ikke stopper.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Jeg er ikke så urolig for de herskende trends, og jeg tror også at mekaniske ure vil have en plads i fremtiden. Som Conor McGregor sagde for nylig da han kom for sent til et pressemøde, "I dont wear a watch to tell the time", mens han viste sit guld AP ROO.

Det jeg hæfter mig er at jeg syntes at kunne ane nogle ubalancer i økonomien, som jeg tror på et tidspunkt vil give et uheldigt udslag. Råvare er banket totalt i bund, alt fra olie til jernmalm er i total kapitulation. Samtidig er der andre dele af økonomien, huspriser og nogle luksusvarer, der har oplevet store prisstigninger. Dette er en uholdbar situation, og på et eller andet tidspunkt vil ubalancen udligne sig. Noget må give sig.

60K for et 1680 med boks og servicepapir? Hmm tja.. Måske.. 50k for et 16710? Hmm.. Intet går i en lige linje, og jeg fastholder at jeg tror der findes indtil flere modeller der er overpriced og vil være at finde til mere rimelige penge indenfor de kommende par år.
Svar
Helt enig i din betragtning der Lars. Jeg er selv på udkig efter en GMT. Og som du nævner som er er en 16710 eller en 16700 med b&p oppe i omkring 45k, i respektiv stand. Det er fandme for sygt.. Ikke desto mindre så betaler jeg jo bare prisen, og håber den holder nogenlunde værdien..
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
ALT der står GMT på er sygt overpriced lige for tiden. Det er helt skørt når man tænker på at der er mange flere gmt'ere derude end subs. Jeg tror ikke det holder for evigt, de andre modeller må hale ind på et tidspunkt.
Svar
Mit bud på hvorfor alle GMT ref'er før 116710 er gået amok prismæssigt er forholdsvis simpel....

Den nye GMT findes kun i en pepsi variant, og det er hvidgulds djævlen 116719-BLRO!

Udover dette så er der selvfølgelig de generelle pris stigninger på Swiss ure og ikke mindst på Rolex....

Det der kunne være spændende at se er, hvad der sker med markedet, hvis Rolex relancerer en Pepsi S/S - 116710.

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg tror der er en "GMT" bobbel.
De priser stikker af på en måde , der IMO ikke holder vand. Jeg er også lidt på markedet efter sådan en svend, men holder mig tilbage, da jeg ellers kommer til at købe på toppen af prisen. Lidt ala boligmarkedet i 2009.
Og enig, spændende hvis de svinger en ny pepsi over disken.

Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)