22-01-2016, 05:43 PM
Hvad så med helium ventil?
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
Bronze ORIS
|
|
22-01-2016, 05:43 PM
Hvad så med helium ventil?
22-01-2016, 05:55 PM
det er en teoretisk risiko, kun aktuel hvis du indånder heliumblandet luft under højt tryk i længere tid (bor i en dykkerklokke f.eks) Seiko håndterede det intelligent med en en-vejs pakning - en slags læbetætning - lig med færre huller i kassen - lig med større chance for overlevelse i skrapt miljø
22-01-2016, 06:01 PM
(22-01-2016, 05:55 PM)Bjørn H. Skrev: Jeg ved blot at Seiko'en ikke følger med ned - og overlever der hvor Rolex, Swiss Military 20.000 feet ( 10mm glas) og et eventuelt H2O kan overleve. Jeg ved godt at det ikke har noget med HEV at gøre. Det er blandt andet tykkelsen på glas og bagkasse. Men hvis man opholder sig i dykkerklokke etc er HEV nødvendig. Nå, men tilbage. Det er i min verden dyrere at lave disse ure end et billigt 100 m ur.
22-01-2016, 08:37 PM
Rune, tro mig - hvis Seiko ville, så kunne de - -de har bare et renomme som et seriøst urfabrikat at tage hensyn til.
Rolex HAR taget omtalen på Marianergrav-stuntet engang i 50erne - så det har intet praktisk formål at tage "rekorden" igen. Seiko's Marinemaster er konstrueret og ratet til 1000m - en komfortabel margen for et dykkerur - deres konstruktion er enkel og logisk - monocoque kasse og en robust skruekrone. ang. produktionsomkostninger på et ur rated til 100 m kontra et rated til 10.000m - tjah - værket koster det samme, 4 oringe, en glaspakning og en dråbe loctite, der vil prisen også være genau det samme, kassen kræver lidt mere rustfrit stål til de voldsomme godstykkelser - lad os sige for 40-80 kr. og så det eneste der vil være voldsomt fordyrende er glasset - en blok safir i en tykkelse der kan stå for mosten - anslået : plus 800kr. så - en rund tusse - du har fuldkommen ret Rune - det ER dyrere at lave de store klumper
22-01-2016, 08:45 PM
Kan man ikke bare dreje en blok akryl til som man gjorde i gamle dage? Det er vel lidt billigere end safir.
22-01-2016, 09:00 PM
(22-01-2016, 08:37 PM)Bjørn H. Skrev: Rune, tro mig - hvis Seiko ville, så kunne de - -de har bare et renomme som et seriøst urfabrikat at tage hensyn til. Jeg har ikke sagt at det kræver ekstra omkostninger mht værket. Og dog. I 20.000 feet udgaven af Swiss Military gør det. Det kan klare et fald på omkring 7000 m - direkte ned i jorden - uden det går i stykker ( plus TNT og skud salve )!!!! Tag den. Det kræver vist lidt ekstra ophæng etc Det kan godt være at du har styr på nogle reservedele Bjørn. Men du indregner ikke de timer det koster at "regne" den ud. Det hele koster. Facit = uret bliver dyrere hos os = naturligvis Og hvor har du referencerne til at påstå at det ikke koster mere??
22-01-2016, 09:08 PM
Til Kristoffer, jo - både billigere og hurtigere, og imho bedre
Rune: har jeg ikke lige skrevet "du har fuldkommen ret Rune - det ER dyrere at lave de store klumper" ? Mine referencer?? er det et cv du vil se ? mit svendebrev ? min portefølje?
22-01-2016, 11:06 PM
Nu vil jeg jo ikke begive mig ind på samme vej Bjørn - altså mht at skrive på en skidt måde.
Men, jeg spørger jo til dine referencer idet du gang på gang påstår, at have styr på priserne mht, hvad det koster at fremstille materialer. Eksempelvis urkasser, O-Ringe, glas etc. Endvidere tager du ikke udgangspunkt i hvad det koster at udvikle ure til disse ekstreme dybder. Alt i alt noget som giver en højere salgpris, forståeligt nok.
22-01-2016, 11:57 PM
whatever
23-01-2016, 09:28 AM
Most micro brands develop nothing themselves.They are just marketing companys.Their watches are built in the same factorys in China .The 20000 M watch is a bit of a joke,it is virtually unwearable it just looks ridiculous on anyones wrist.That is why other brands would never make a watch like this.It is not a great technical achievment at all,because virtually any serious brand could make it in the blink of a eye.The Rolex Deep sea is a technical achievment because it took a lot of new ideas to make it wearable.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|