Dagens røverkøb
Måske, men for mig kolliderer det at købe mainstream luksusvarer (som LV, Rolex m.v.) bare med ordet individualist. Men det er bare min mening og ikke andet : icon_smil:
Svar
Lad mig ikke supplere til diskussionen omkring LV, horologi kontra design osv. Men prøv at læse teksten på annoncen, for den giver anledning til et par ikke uvæsentlige spørsgmål:

"Uret er brugt utrolig sjældent. Det har været til omfattende service fra Louis Vuitton, for godt 6 måneder siden."

Hvis et ur er fra 2011 og endda har være brugt sjælendt, hvorfor skal det så til omfattende service?

Jeg anede intet om LV Tambour, men en hurtig søgning viser, at der åbenbart er mange forskellige ref nr. Hvorfor nævner annoncen ikke hvilken ref nr det er?

Og så er uret godt nok grimt....

/Bjørn.
Svar
nej det kan du have ret i.

Jeg husker selv mit første køb af et dyrt ur, der var det vigtig for mig at det ikke skulle være et Rolex som "alle" har, men et der var mere specielt, jeg endte med et Glashütte Orginal (har idag Rolex, så jeg skal ikke spille hellig Icon_blink )

Jeg kunne godt skrive en masse horologiske vel begrundet grunde til at det blev et GO, men det ville snerpe hen i mod at lyve.

Så jeg tænker jeg endte med mit GO pga det individualistiske. Nu kunne jeg personligt aldrig drømme om at købe et "dyrt" ur med et mærke jeg forbinder med beklædning eller for den sags skyld noget andet end ure. Men stadig, så kunne jeg godt se en anden person købe det LV ur, udfra samme tankegang jeg i sin tid købte udfra.
Svar
(13-01-2016, 10:30 AM)KimT Skrev:
(13-01-2016, 10:13 AM)stenstrupigen Skrev: LV, når vi snakker ure, er for stærke individualister som ikke følger masserne.

Tværtimod - folk der køber denne type ure er nok mest folk der køber mærket og som er fuldstændige ligeglade med horologi i de fleste tilfælde. Så vi er helt enige i at uret købes for mærkets skyld, men ikke af individualister Icon_e_wink

Meget som folk der går ind og køber et Rolex udelukkende pga. navnet og signalværdien. Det handler om alt andet end selve produktet og er derfor (efter min mening) nærmest det modsatte af en individualist. En sådan vil ikke bekymre sig om at sende signaler til andre, men hvile mere i sig selv og ikke ligge under for samfundets normer ifbm. luksus, signalværdi m.v.

Og ja, jeg går selv med Rolex, men jeg er også bare en del af masserne og ikke en individualist Icon_e_biggrin1

Jeg tror at sandheden ligger et eller andet sted midt i mellem - som den nu altid plejer.
Min eneste erfaring om urets potentielle brugere er en bekendt som er en rigtigt stærk individualist - og som på ingen måde udlukker det at være 100% horologisk uvidende - ej heller interesseret. Han samler Louis Vuitton, og jeg skulle hilse og sige at LV har produceret i årenes løb ting jeg ikke havde fantasi at forestille mig. Vi arbejdede sammen og måske (?) var det min indflydelse men helt pludseligt ville han have et ur, en ting han aldrig før havde gået med. Det skulle så naturligvis være den her skønne LV Tambour... Jeg gjorde hvad der var muligt indenfor manipulationskunsten og manden endte med at købe et brugt Rolex NoDateSub. Det kan man så have sin mening om men når hans hænder og håndlede var små og spinkle, ville et stort (Ø 44mm) LV lignet en joke, altså, IMHO i hvert fald  Icon_blink
Yes, han er en fashion follower og Vuitton aficionado men også en stærk individualist som ikke kunne være mere ligeglad med folk som griner om hans kæmpegryde af et LV ur.
Jeg så fornylig at han havde sat sit 14060 til salg på Lauritz, så måske har han nået endelig sine drømmers dunkle mål, et ægte rædsel fra LV ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Selvfølgelig er der masser af undtagelser når vi snakker LV, ligesom der er urtosser der har Rolex af andre grunde end signalværdi.

JEG tror bare at rigtig mange der køber mainstream luksusvarer, gør det af de nævnte grunde (signalværdi m.v.) og i det tilfælde er de langt fra at være individualister IMHO.
Svar
People can buy what the hell they like.But this is a watch forum where we do know a bit about watches,and should be able to give a honest opinion on them.LV are just like many other brands that make famous products,who decided that there is money to be made in the watch trade.So they buy or rent their way into the market.Unlike many other micro brands,they have a name for quality to protect.So they insure that their watches are made by professionals who know what they are doing.This however does not disguise the fact that most of their watches have calibers that cost max 500 dollars.Resale value of their watches is about the same as a Hugo Boss- Hilfinger etc etc.They all take a bath compared to the new prices paid for them.I would never recomend a watch from LV, or most of the other brands who just stick everyday calibers into cases and then try to tell me they are watchmakers.They are watch assemblers and nothing more in my opinion.
                                 At least when you buy a Rolex,you are getting a real watch made by real watchmakers.You are also getting fantastic quality and good resale value.To say that someone is not a individualist because they buy a Rolex is to generalise.Real individualists buy what the fuck they like,and i know many who own a Rolex.I try not to judge people on what they wear,or even the way they act.I will admit i do not always succeed with this.So i would never look down my nose at anyone wearing a LV or Hugo Boss watch.But if they asked me what i thought about their watches,i would give them my honest opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)