Arvestykke
Uret ser umiddelbart fint ud. Lænken kan måske se lidt løs ud, men der burde ikke være grund til at bekymre sig om uægte dele. Jeg mener, at Klarlund tager 8.000 for et service af en 5513 (mere, hvis der er større ting, der skal skiftes), som kan få det i topstand. De kan også se, om der har været vand inde i uret, som ville være min største bekymring.
Svar
Måske er det et spørgsmål om hvor meget nørd ejeren er. Vi kender ikke baggrundshistorien og hvis det er historien der betyder mest uden at vedkommende er paranoid omkring en uoriginal skrue kan det blive et smukt ur for forholdsvis små midler. Icon_blink 
P.N.
Svar
Diskussionen her viser, at der ikke er noget simpelt svar, og at det i sidste ende er dig selv, der må beslutte, hvad der skal gøres. Min meget stærke anbefaling er, at du tager det med til en eller flere, der har stor viden om sådanne vintage ure. Det kan udmærket være en AD, men du bør også lytte til, hvad en anden med speciale i vintage Rolex siger.

Hvis det var mig ville jeg nok først gå til Klarlund (ja, jeg ved de er dyre) for at høre, hvad de ville foreslå, hvad det skulle koste, osv. De bør kunne foreslå flere forskellige muligheder, og jeg ville så tage den derfra. Du kan evt netop spørge en AD, og så vende tilbage her, så er her givet nogen, der kan supplere.

Det vigtigste er, at du ikke afleverer det til nogen blot med beskeden "fix det".

/Bjørn.
[-]
  • stenstrupigen
Svar
(06-01-2016, 10:38 AM)TioMalo Skrev: Du er godt nok gavmild med dine prisforslag for reparationer, Nicholas.
Og vi har også hørt mange gang om den der "delvis fake Daytona".
Et 5513 Sub har intet med det at gøre.
Hvorfor skulle der være "uægte dele" ??  
Earth calling, stenstruppigen  Icon_blink

Mvh. John

Ja, den Daytona er helt special så derfor fremhæves den. 

En 5513 vil jeg tro risikoen er mindre, men det ville da være solekart hvorfor nogen kunne finde på at isætte noget uorginalt ind eller aftermarked dele. Hvis man kan skaffe en del billigt uden af skulle være tvunget til service, som man nogen gange hører, og især Rolex i USA, så skaffer man en krone eller måske en lænke og det værste måske noget i værket.  Eller uret bliver til et frankenwatch.

Jeg er ikke så pernipinen, men det allerværste er hvis der skal udskifes dele i værket og man ser at noget er uorginalt. Så kan man være uheldigt ikke at kunne få den orginale del. Dog er stengheden af politikken forskellig fra forhandler til forhandler. Fabrikken er selvklart superstrenge. Mne da uret er gået i arv elelr om det så var kæbt billigt, ville jeg gerne ofte en del på at få det helt i stand hvis det var mig.
Svar
Lad mig lige tilføje, at såfremt du får et tilbud fra en dig ubekendt person, der vil købe det for X tusinde kroner, så kan du være nogenlunde sikker på, at du ikke skal sælge det, og at det er mindst er 2X tusinde kroner værd!

Det er bl.a. derfor at tillid til den urmager, du viser det, er så vigtigt.

/Bjørn.
Svar
Hvis det har altså fået vand skade og der skal udskiftes en masse dele.  Ja så er det altså ikke så mange penge værd. I værksteder jeg har været og der kom kunder ind med sådan et så fik de ikke meget for det. Jeg tror men fik lagt under 10000 kr
Svar
Det var før det blev dyre samler-ure at det skete eller fordi folk var/er uvidende. og er det originalt kan det stadig være meget mere værd. I nogle tilfælde kan lynette indlægget næsten være det værd alene. Måske ikke i det konkrete tilfælde, men med særlige samlermodeller (gamle Rolex). Under alle omstændigheder bør det vurderes af en Rolex ekspert før der tages stilling.

Send lidt billeder til Mads hos Timetowatch.dk og få hans mening om uret før du gør noget. Tit forringer man værdien på de gamle Rolex hvis man bare blindt afleverer det til en urmager for at få det fixet (også AD).

Så få en ekspert til at vurdere det før du gør noget som helst andet. Du er også velkommen til at skrive til mig og så skal jeg sætte dig i kontakt med en der kan råde dig bedst muligt.

Og som Bjørn skriver må du ikke bare blindt sælge hvis du får henvendelser, idet uret så helt sikkert er mere værd end du bliver budt Icon_lol
Svar
Hej Alle,
Hold da op!! Hvor er det fedt at folk har en passion og tilmed bruger tiden til at hjælpe andre. Der er også flere mails med forslag mm.. Det er fantastisk og jeg sætter stor pris på jeres input!!

Jeg har ikke haft tid til ret meget andet end at finde serialnr. som starter 2618XXX, hvilken en db siger 1969 og en anden siger 1971. Så der er nok fra 1970 :o).

Jeg er 110% sikker på at viserne ikke er blevet skiftet men plexiglas et er en gang i starten af 80erne. Lænken virker egentlig ok for et ca. 45 år gammelt ur, dog er det lidt løst ved horne.

Jeg vil ikke pille bagkassen af, for yderligere undersøgelse, så jeg tror at et besøg hos en Rolex m/k er næste skridt.

En trist / sjov historie er at der blev bestilt to Rolex ure, dette og et Daytona i stål men min mor kunne bedre lide datejust så hun købte det i stedet for....Don't make a woman do a man's job.

Endnu engang tusinde tak for input!

PS: Har i noget at tilføje så er i velkomme

Sendt fra min HTC One_M8 med Tapatalk
PAM,GP,TAG
Svar
Husk lige hvis du vælger at gå til klarlund, at de skifter  alle enkelte dele ud hvis  de finder  den mindste from slid. Derfor kan klarlund blive meget  dyr
Svar
Dejlig historie og tillykke med uret.

Jeg får det osse til en årgang 1969 hvilket stemmer ret godt overens med non-serif skiven der umiddelbart sidder i. Kassen ser ud fra de sparsomme billeder lidt "blød" ud, men det er så mestendels ganske almindeligt og forventeligt. Lænken ligner umiddelbart en 9315 som osse passer fint med årgangen.

Man kan nu sagtens aflevere uret hos Klarlund, uden at de skifter lynette, skive etc. Det handler bare om at aftale at man kun ønsker en service af værk og udskiftning af pakninger. Det ville jeg personligt holde mig til, samt en ny plexi.

Indlægget skal du altså (efter min bedste mening) ikke få skiftet. Det er et lækkert patineret fat font indlæg, som i sig selv er nogle kroner værd efterhånden.

Så altså ja, som svar på dit spørgsmål : Ja, det er det værd at give det lidt kærlighed.
Keld
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: