Svar: 260
Tråde: 30
Modtaget Likes: 71 i 44 svar
Givet Likes: 63
Stop nu da !!!
Holdninger er da en selvfølge og det har vi alle ret til, slut prut!!
Men holdninger er også, for os alle, med indbygget mulighed for at kunne være sunde holdninger, der er åben for input.
Men når det kommer til postulater og "sådan er det bare og sådan blive det bare" og man samtidig taler ud fra noget, som andre, har skrevet i artikler og andet stof, må det være en smal sag, at kunne fortælle og underbygge hvordan ens holdning er opstået. Især når den er så bastant.
Og sørme om ikke PP, for treide gang, lige skulle have smæk i en ny tråd, denne gang med endnu en " jeg har engang læst" linie
Jeg har absolut intet at udsætte på jer medlemmer herinde som mennesker, jeg kender ikke mange af jer og har aldrig mødt jer. Jeg vil på ingen måde gå efter andet end bolden, men jeg har ret til at prøve at gribe bolden, når I skyder den op i luften.
Allan
Never argue with an idiot.
They will only bring you down to their level and beat you with experience
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Mon ikke de fleste der har noget at bidrage med i denne debat ved hvem TopClocks er, og jeg ser iøvrigt ikke et behov for at folk optræder "offentligt" på et net-forum som dette. Her er masse af brugere som deltager uden af skrive deres fulde navn.
Jeg håber denne tråd har fået fleres øjne op for at man ikke bare helt hensynsløst kan smide om sig med personlige holdninger og meninger, alt imens man får det formuleret som om det er fakta, og alle der stiller spørgsmålstegn og efterlyser lidt faktuel henvisning bare er intetvidende som selv kan google det.
Fint at man har sine personlige holdninger med i debatten, så længe man bare får det formuleret som personlige holdninger og ikke fakta
/Mads
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg vil lige kommentere vedr. anonymitet som er en fordel ved et forum som dette ifht. f.eks. Facebook og sådan skal det være af sikkerhedsmæssige årsager. Det bidrager til at folk kan skrive om og dele deres ure uden at andre ved hvor de befinder sig. Noget der også er årsag til at jeg sjældent ligger billeder af ure op på Facebook.
Jeg bruger heller ikke selv hele mit navn af samme årsag, ligesom et klart flertal af brugere bruger et alias.
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Det skal jeg jo svare på,
Kan læse at du ikke forstod hvad jeg skrev.
Så her goes så præcis som det er mig muligt,
Det ville gavne den sag du er ude i at gøre det samme som du forlanger af andre
Her ved at bruge den profil som du lavede første gang du gik i gang herinde.
Det er det med at vælge en påtaget anynomitet (som alligevel ikke rigtig lykkes)
Jeg angriber her, jeg har en profil herinde som stå på mål for alt hvad jeg skriver herinde,
De personlige oplysninger jeg ønsker frie står i min profil feel free to use,
Præcis som alle andre har derfor holder det vand for nu at blive i din retorik.
At gemme sig bag en ny profil når en sag skal startes op,
Siger som nævnt før mere end alt andet du forsøger at skrive dig ud af,
Personlig gør det at jeg ikke kan tage dine skriverier for mere end meget tynd luft.
At du så vælger at bringe en ting som intet har med debatten at gøre,
Gør intet for vægten af dine argumenter tværtimod,
Men det gør åbenbart ondt på dig at kigge indad kan jeg forstå.
Men det er da ingen hemmelighed at,
Willy er en af flere herinde som jeg betragter som en ven,
Uden at vi render hinanden på dørene eller er enige i alt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
(02-01-2016, 02:57 PM)Stensbjerg Skrev: Det skal jeg jo svare på,
Kan læse at du ikke forstod hvad jeg skrev.
Så her goes så præcis som det er mig muligt,
Det ville gavne den sag du er ude i at gøre det samme som du forlanger af andre
Her ved at bruge den profil som du lavede første gang du gik i gang herinde.
[...]
At du så vælger at bringe en ting som intet har med debatten at gøre,
Gør intet for vægten af dine argumenter tværtimod,
Men det gør åbenbart ondt på dig at kigge indad kan jeg forstå.
Men det er da ingen hemmelighed at,
Willy er en af flere herinde som jeg betragter som en ven,
Uden at vi render hinanden på dørene eller er enige i alt.
Du har ret beset ikke forstået noget, idet du drejer debatten til angå et spørgsmål om identitet, selv om jeg anmodede om et eller flere angivelser af kilder til at understøtte flere ''fakta''. Hvis debatten fortsat kommer til at angå spørgsmålet om identitet, er det efter min opfattelse på tide at lukke tråden, da det som vanen tro er gået af sporet. Det er trist og samtidigt umodent, at man ikke kan stille sig kritisk til din kammerats udsagn - uden at du forsøger at holde fokus på bolden i stedet for spilleren.
Jeg har bragt fokus på et væsentligt tema, som netop har noget at gøre med indholdet af vores debat. Jeg vælger ikke at billige dine udsagn og teorier, idet de ikke har betydning for indholdet af vores debat, ligesom de ikke udgør et adgangskrav.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg er enig i at man har retten til at optræde anonymt herinde af flere forskellige grunde.
Men jeg synes ikke det er speciel god stil at gøre det her, hvor en "gammel" bruger mere eller mindre gemmer sig bag en ny profil. Dels er der ingen åbenlys grund til det og dels betyder det jo så også, at vi jo faktisk ikke ved om denne skribent "normalt" lever op til den høje standard for dokumentation, som her efterspørges.
Bortset fra det, er jeg helt igennem enig med den der gemmer sig bag den nye profil, i at gå i rette med Willys måde at fremføre egne, supjektive, udokumenterede, paranoide og ofte besynderlige holdninger på, som om det er sandhed og fakta.
Hvorfor det kræver en ny profil fatter jeg ikke. Jeg ville være stolt, hvis jeg kunne have lavet et tilsvarende indlæg, som netop sætter tingene lidt i perspektiv. Tak for det.
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
(02-01-2016, 03:20 PM)baun Skrev: Jeg er enig i at man har retten til at optræde anonymt herinde af flere forskellige grunde.
Men jeg synes ikke det er speciel god stil at gøre det her, hvor en "gammel" bruger mere eller mindre gemmer sig bag en ny profil. Dels er der ingen åbenlys grund til det og dels betyder det jo så også, at vi jo faktisk ikke ved om denne skribent "normalt" lever op til den høje standard for dokumentation, som her efterspørges.
Bortset fra det, er jeg helt igennem enig med den der gemmer sig bag den nye profil, i at gå i rette med Willys måde at fremføre egne, supjektive, udokumenterede, paranoide og ofte besynderlige holdninger på, som om det er sandhed og fakta.
Hvorfor det kræver en ny profil fatter jeg ikke. Jeg ville være stolt, hvis jeg kunne have lavet et tilsvarende indlæg, som netop sætter tingene lidt i perspektiv. Tak for det.
***** off topic *****
Anonymitet kan der jo være mange gode grunde til - f.eks. frygten for at uhæderlige elementer finder ud af hvor ens ure bliver opbevaret. Der er jo efterhånden ganske pæne samlinger herinde, som man nok helst vil beholde.
Det er da en ting som jeg tager mere og mere alvorligt mht. sociale medier - og hvor jeg selv har nogle konkrete overvejelser igang efter at være kommet retur til DK, hvor adresseoplysninger mv. er meget nemmere tilgængelige end i USA.
Mine tanker og tiltag går på ikke kun profilnavne, men også brug af billeder og overvejelser omkring hvilke informationer der er i billederne - både i motiverne, men så sandelig også i de såkaldte EXIF data, der mange gange indeholder GPS-informationer.
Jeg tror mange af os har gennemskuet hvilken person, der står bag den nye profil, anyway.
Claus
•
Jeg er ganske ny her, og jeg sætter stor pris på at kunne optræde anonymt.
Det er ikke så meget værdien af min ursamling, der bekymrer. Den vil ikke kunne tiltrækkke nogen, som jeg ikke kan smide ud ved håndkraft.
Men jeg kan godt blive bekymret ved udsigten til uforvarende at kommet til at støde nogen. Testosteronen sprøjter da i lår-tykke stråler herinde!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(02-01-2016, 04:04 PM)cfnissen Skrev: ***** off topic *****
Anonymitet kan der jo være mange gode grunde til - f.eks. frygten for at uhæderlige elementer finder ud af hvor ens ure bliver opbevaret. Der er jo efterhånden ganske pæne samlinger herinde, som man nok helst vil beholde.
Det er da en ting som jeg tager mere og mere alvorligt mht. sociale medier - og hvor jeg selv har nogle konkrete overvejelser igang efter at være kommet retur til DK, hvor adresseoplysninger mv. er meget nemmere tilgængelige end i USA.
Mine tanker og tiltag går på ikke kun profilnavne, men også brug af billeder og overvejelser omkring hvilke informationer der er i billederne - både i motiverne, men så sandelig også i de såkaldte EXIF data, der mange gange indeholder GPS-informationer.
Det er også noget jeg har brugt en del tankevirksomhed og tid på. Sidste år fik jeg lavet hemmelig adresse m.v. og det er et større og langvarigt projekt at få fjernet alt, idet oplysningerne ligger utrolig mange steder på nettet og mange steder fjernes de først når man kontakter dem. Så selvom at man har fået ordnet alt med kommunen/staten så det ikke bliver udleveret fremadrettet så skal man stadig "manuelt" have fat i alle de netsider der har hentet oplysninger tidligere.
Det er ikke fordi at jeg har noget videre der er værd at stjæle og jeg har sjældent mere end et ur hjemme af gangen, men det ved folk selvfølgelig ikke. Og det vil jo være ærgeligt for både tyven og jeg hvis det hele bliver splittet ad og der ikke er noget værdifuldt
Fordelen er ydermere at man slipper for telefonsælgere efterfølgende
•
Svar: 63
Tråde: 0
Modtaget Likes: 28 i 12 svar
''Fordelen er ydermere at man slipper for telefonsælgere efterfølgende.''
Jeg døjer stadigvæk med det problem, hvorfor jeg til tider driver gæk med dem på samme måde som Mrs. Doubtfire.
[video=]https://www.youtube.com/watch?v=GrpWsSIXJ1I[/video]
•
|