Ur i titanium
Jeg har faktisk i flere år været på udkig efter et lækkert sports eller dykkerur i titanium. det kunne jeg godt tænke mig at prøve komforten af, sammenlignet med lidt mindre ure som Rolex date just, Vintage Omega seamaster osv. som jo  vejer under ca 100 g.

Max 41 mm
Max 100 g
på lænke
Klassisk design - ikke noget fætter BR
Godt og ordentligt lavet, men gerne med ETA værk
Gerne brugt 

især størrelsen og vægten begrænser udvalget, men nogen bud på hvad det kunne være. Prisen er ikke så vigtig, hvis uret er lige i øjet.
Svar
(09-11-2015, 12:38 PM)baun Skrev: Jeg har faktisk i flere år været på udkig efter et lækkert sports eller dykkerur i titanium. det kunne jeg godt tænke mig at prøve komforten af, sammenlignet med lidt mindre ure som Rolex date just, Vintage Omega seamaster osv. som jo  vejer under ca 100 g.

Max 41 mm
Max 100 g
på lænke
Klassisk design - ikke noget fætter BR
Godt og ordentligt lavet, men gerne med ETA værk
Gerne brugt 

især størrelsen og vægten begrænser udvalget, men nogen bud på hvad det kunne være. Prisen er ikke så vigtig, hvis uret er lige i øjet.
I would look at IWC, and Seiko even if it does not have a ETA.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hej Per, jeg ville gå efter dette;

https://www.chrono24.dk/iwc/porsche-desi...654629.htm

men størrelsen er desværre nok lige i overkanten. Men et ur jeg sagtens kunne forestille mig, at du havde i din samling.

Eller dette,

https://www.chrono24.dk/iwc/gst-automati...812035.htm

Der så overholder størrelseskravet.

Kamstrup
Svar
Hej Per

Mit umiddelbare bedste bud er et jeg tidligere har ejet. 

IWC ref: 3538 som er super let og meget komfortabelt. Det er dog 1mm for stort ifht. dine krav idet det er 42mm. og jeg må blankt indrømme at jeg ikke kender den nøjagtige vægt.

Prismæssigt snakker vi i starten af tyverne og jeg kan kun anbefale det.

İmage

İmage
Svar
Great Watch i have also owned.A real Classic IWC with a totally reworked ETA caliber,that is worth reading about.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Seiko tror jeg ikke kan holde sig på en størrelse jeg kan acceptere.

IWC - er et mærke jeg skylder mig selv at prøve at eje, så det er nok den vej jeg kigger lige nu - og det vises 2 rigtig gode bud - GST og Dykkeren. Porche design er ikke lige mig. dels er det stort dels ynder jeg ikke sammenkædningen med Porche.

Nogen der ved hvad de vejer? Hvis de skal købes via Chrono24, kan man jo oftest ikke lige prøve dem.

Jeg har også selv kig på Omega Seamaster 300 (retro) men er lidt usikker på om de patinerede index vil ødelægge det for mig.
Svar
(09-11-2015, 02:03 PM)baun Skrev: Jeg har også selv kig på Omega Seamaster 300 (retro) men er lidt usikker på om de patinerede index vil ødelægge det for mig.

Det har jeg prøvet på armen i dag og var vild med det, køb, køb køb........ Icon_lol
Jeg har intet problem med luminova i en anden farve (ikke patineret Icon_blink) og det følger der et indlæg om senere i dag eller i morgen.
Svar
Du er på rette vej baun. IWC ref. 3536 er lige sagen. Hvis det må være bare en millimeter større og lidt tungere kunne Ingenieur ref. 3227 også komme på tale.
JK
Svar
Hvis jeg kender Per rigtigt vil et 3536 være aaalt for stort til at han gider gå med det.
Svar
3227 er også alt for stort og tung Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)