07-11-2015, 04:57 PM
Citat:Se bla. Der hvor han taler om de deres støv frie områder
Grebet en smule ud af kontekst, så gør Swatch det samme deres Sistem51
|
Debate on what it takes to make a high end watch.
|
|
07-11-2015, 04:57 PM
Citat:Se bla. Der hvor han taler om de deres støv frie områder Grebet en smule ud af kontekst, så gør Swatch det samme deres Sistem51
07-11-2015, 05:09 PM
Mht til finish på Rolex contra Seiko GS kan man jo så selv checke på billederne Mads har lagt ind. Jeg har ikke talt om Credor.
Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
07-11-2015, 05:24 PM
Vov, den IWc 7-days ser sgu' lidt kedelig ud, er dette den generelle finish på deres inhouse?
Willy, lagkage chronoværk vs. Kolonnehjul sammenligningen forstår jeg ikke. Der findes da fuldt integrerede chronografværker uden kolonnehjul. Lever i min egen lille dykkerklokke..
07-11-2015, 05:38 PM
(07-11-2015, 05:09 PM)baun Skrev: Mht til finish på Rolex contra Seiko GS kan man jo så selv checke på billederne Mads har lagt ind. Jeg har ikke talt om Credor.Præcis. Efter min opfattelse er netop GS i klasse med Rolex, Omega etc. (læs: ikke high end) og Credor er Seiko's high end i den helt tunge ende. Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
07-11-2015, 05:50 PM
07-11-2015, 05:56 PM
(07-11-2015, 05:50 PM)jk Skrev:(07-11-2015, 05:24 PM)peterkaa Skrev: Vov, den IWc 7-days ser sgu' lidt kedelig ud, er dette den generelle finish på deres inhouse?Her er to billeder fra IWC's pressemateriale af caliber 52010 og 52610. Well, det der er en nyere udgave af værket og det er da noget bedre når man kigger på området omkring Pellaton mekanismen. Har haft et IWC modded 7750 under en lup engang, så vidt jeg husker, havde det ikke de grimme kanter og lidt for traktor like kanter man ser på det billede Mads har fundet. Men det kan være min hukommelse... Lever i min egen lille dykkerklokke..
07-11-2015, 06:58 PM
Der er STOR forskel fra Seiko GS og op til Credor. Det synes jeg både billeder og prisskilt fortæller. Jeg har INTET imod Seiko og sammen med Rolex nok de to producenter i verden der har bedst styr på processerne. Men som Baun vægter jeg slutproduktets kvalitet og ikke processernes kvalitet.
Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret. Så kan man som Bjørn synes det er for "pyntet" og overflødigt. Personligt har jeg det også svært med håndgraveringer som L&S's balanceophæng. Jeg vil ikke vurdere IWC's aktuelle finish på deres 7-days værker ud fra et tegnet presse-kit billede. Her synes jeg faktiske billeder af værket er en bedre kilde. HEr et bar billeder der viser hvor svært det er at spotte uden at komme helt tæt på: ![]() Ser jo umiddelbart ganske lækkert ud. ![]() Men dykker vi helt ned i detaljen så mangler de lidt for at nå high-end klassen. Når det så er sagt har jeg aldrig anset IWC som high-end, så det er vel ikke uventet finishen er som den er. Det er bestemt ikke dårlig finish. Bare ikke helt oppe at ringe. /Mads
07-11-2015, 07:37 PM
Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret. Skrev Mads. (Jeg har ikke fundet ud af hvordan man citerer herinde :-(
Men burde man ikke sige: Jeg håber bare at billederne viser at der ikke er nogen "smutvej" til at producere high-end ure og den eneste vej er solidt håndværk og tid. Man kan endnu ikke opnå high-end finish maskinelt, og så ryger prisen bare i vejret. For mon ikke det kommer. Når der satses stort nok på at designe et værk, hvor der er medtænkt fra starten, at hver eneste del skal laves så maskinel finishering i topklasse er mulig, kommer det vel. Jeg gætter på at Rolex, Swatch Group eller Seiko har størrelsen i omsætning af luksus ure til at gøre dette. Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
07-11-2015, 07:43 PM
Jeg kan da kun give Mads ret - pressebilleder eller ej, IWCs finish er ikke high-end.
JK
07-11-2015, 07:52 PM
Ingen tvivl om at der finishforskel på et IWC og PP.
Det skal der fanme også være, når prisen er så forskellig. Jeg kender flere,der ville falde døde om af grin, over at man indenfor vores lille verden, ikke opfatter et ur til 50 K for high end. Men sådan er det bare En sjov kobling til bilverden kunne være Pagani. Ingen indenfor bilverden villle nogensinde påstå, at Pagani ikke er noget af det allermest gennemførte og yberste indenfor bilbranchen. Men de køber sgu bare deres motor ude i byen. AMG laver den til dem. Mvh Kim
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|