Oris Divers Sixty-Five
(06-11-2015, 12:42 PM)KimT Skrev: Jeg er faktisk ved at blive vundet lidt over ifht. tidligere og køber snart et ur med den farve luminova - tror jeg. Man skal ikke se det som "fake patina" men derimod bare som et farvevalg der passer godt til det udtryk designeren ønskede da han tegnende uret Icon_e_wink

Enig!
Men det deler virkelig vandene, må man sige.
For mange er det med mekaniske ure  måske også en nostalgisk flugt tilbage til en svunden tid. 
Samme kunne man nok sige om vinyl, retro motorcykler osv. Før dengang livet var noget man likede og swipede på en touch skærm...  Icon_study
Svar
(06-11-2015, 06:04 PM)Jens Skrev: Samme kunne man nok sige om vinyl, retro motorcykler osv.

Åh ja Icon_e_wink Icon_lol

İmage
Svar
I saw this watch in the flesh today.It is a striking design by Oris.I really look forward to the day when Oris start to produce more inhouse calibers.They are a very inventive brand in my opinion.And if they develop calibers like they do their cases and bracelets,then they have a great future.One of the few watches i have seen lately that really talks to me.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Rigtig spændende ur, det spiller max (måske lige på nær lumen farven...)

der er en rigtig fin artikel om det her, hvor de kommer ind på mange af de samme ting der har været diskuteret her i tråden, blandt andet at det kun er sat til 100m
http://www.fratellowatches.com/hands-on-...ixty-five/

Hvor mange af jeres 100+ m divers har faktisk været så dybt under vandet?
Svar
(06-11-2015, 08:18 PM)tg Skrev: Rigtig spændende ur, det spiller max (måske lige på nær lumen farven...)

der er en rigtig fin artikel om det her, hvor de kommer ind på mange af de samme ting der har været diskuteret her i tråden, blandt andet at det kun er sat til 100m
http://www.fratellowatches.com/hands-on-...ixty-five/

Hvor mange af jeres 100+ m divers har faktisk været så dybt under vandet?

Hvor mange gange har du haft din bil eller motorcykel flat out.?
Det handler ikke om behov..
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(07-11-2015, 12:10 AM)Stensbjerg Skrev: Hvor mange gange har du haft din bil eller motorcykel flat out.?
Det handler ikke om behov..

god pointe, selvom jeg af og til tænker at der er ure jeg har behov for...
Svar
Det kan vi alle tænke,
Holder vi os til urene finders der jo ikke rigtige og forkerte behov. Icon_blink

Mine ure har spec og funktioner jeg aldrig kommer til at bruge,
Men de er med til at gøre uret til det jeg søger i et ur er bla. At jeg oplever det som lækkert,
Og jeg har et behov for at gå med et lækkert ur.

Jeg vil gå så langt at sige at alle der først en gang har gået med et kvalitets ur,
Ville kunne se noget i det da jeg stadigvæk mangler at møde en som ikke gerne vil have kvalitet.

Se bare på hvad vores biler er proppet med i dag, varme i rattet og massage i sædet feks.
Er det et udtryk for behov ? Næppe men det er super rart at have  Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Flot ur med en perfekt diameter, men jeg bliver aldrig fan af den immiterede patina eller farvevalg, om man vil Icon_smil Derudover ville det gøre meget for skiven, hvis der ikke var datohjul.

Dog ville jeg have det med i mine overvejelser, hvis jeg ledte efter en dykker i det segment Icon_Up
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)