Fra Stop2go til Stop2,1go
#1
Det var lidt af et forsøg, at prøve at gå med Stop2go på den originale læderrem. - Forsøget led skibbrud.
Som jeg har skrevet andetsteds, "Remmen har lidt for meget præg af 1/2 ko skåret i 20 mm strimler, og med samme lugt".
Lad os blot sige, at jeg var noget forbeholden.

Remmen forblev stiv og ubekvem, var vanskelig at få af & på, og lugten "dampede" ikke af.
Desuden synes jeg ikke den tykke stive rem klæder uret, der i spektret af mine ure - ligger mere i den "påklædte" ende;
end de mere "tekniske og buldrende", som jeg har en forkærlighed for.

Noget måtte gøres, og hos Uhrenbandversand.de fandt jeg en tynd mesh-lænke, der blev indkøbt.
Inden "operationen" søgte jeg lidt inspiration på nettet.
Nedenfor er mit "fund". En video, der i detaljer viser hvordan man IKKE skal gøre.




Operationen demonstreres ved anvendelse af en hobbykniv, hvormed man skærer den gamle rem af.
Arbejdet foregår med urets front ned på en nusset træplade, og afrundes med anvendelse af en gammel stump rusten skruetrækker.

Hele "set up'et" minder mest af alt om et billede jeg lavede, da jeg skiftede fra lænke til mesh på Flightmasteren.

İmage
For god ordens skyld var mit billede vitterligt ment som en spøg, men det tror jeg ikke videoen er (desværre)

Nedenfor vises i stedet hvad/hvordan jeg gjorde - og resultatet.

İmage
Uret og den nye meshlænke ligger klar på en mikrofiberklud, med remstiftværktøjerne Bergeon 6767 & Omega.

İmage
Her er den gamle rem afmonteret. Det viste sig, at der var bedst greb om tingene med Bergeon 6767 3mm.

İmage
Her er operationen tilendebragt. Ved (gen)montering af remstifterne viste Omega-værktøjet sig bedst, på grund af pladsforhold.

Nedenfor et par wrist-shots af det endelige resultat.

İmage

İmage

İmage
Til remskifte kan anbefales Bergeon 6767 VAR 1-3mm eller tilsvarende af andet lødigt fabrikat.
... Jeg vil foreslå, at man glemme alt om at skære med en hobbykniv på et hårdt træunderlag, og at manipulere med en grov, stump og rusten skruetrækker.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#2
Jeg tænker hele tiden på vores togtur til Schweiz når jeg ser dette ur, men den Schweiz'iske del af turen var dog den der holdt planen bedst. Det er vel ikke psykologisk forsøg på at få bearbejdet traumet efter den tur Icon_e_biggrin1 Bortset fra det synes jeg faktisk det er flot, vi må snart have værkstedsgruppen samlet til besigtigelse af nyerhvervelser.

Mvh. Thomas
Svar
#3
(29-10-2015, 06:54 PM)TDN Skrev: Jeg tænker hele tiden på vores togtur til Schweiz når jeg ser dette ur, men den Schweiz'iske del af turen var dog den der holdt planen bedst. Det er vel ikke psykologisk forsøg på at få bearbejdet traumet efter den tur  Icon_e_biggrin1 Bortset fra det synes jeg faktisk det er flot, vi må snart have værkstedsgruppen samlet til besigtigelse af nyerhvervelser.

Mvh. Thomas
Tror du er inde på noget af det rigtige, at jeg ubevidst bearbejder et psykisk traume Icon_e_surprised
Den togrejse endte jo op med, at det eneste man kunne bruge køreplanen til... var at tørre sig i måsen med den.
Deltager gerne ved en samling om nyerhvervelser Icon_Up

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#4
Hej.
Jamen så lægger jeg ud.... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil

12. & 13. 2015 Befinder lille H1 og undertegnede sig på urmuseet i Den Gamle By i Århus....
Klik og se lille H1... Icon_smil Icon_smil Icon_smil
http://vid14.photobucket.com/albums/a329...ncfzim.mp4
En tidsrøver af rang.... Icon_lol

God weekend...

Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)