29-10-2015, 01:48 PM
Det var lidt af et forsøg, at prøve at gå med Stop2go på den originale læderrem. - Forsøget led skibbrud.
Som jeg har skrevet andetsteds, "Remmen har lidt for meget præg af 1/2 ko skåret i 20 mm strimler, og med samme lugt".
Lad os blot sige, at jeg var noget forbeholden.
Remmen forblev stiv og ubekvem, var vanskelig at få af & på, og lugten "dampede" ikke af.
Desuden synes jeg ikke den tykke stive rem klæder uret, der i spektret af mine ure - ligger mere i den "påklædte" ende;
end de mere "tekniske og buldrende", som jeg har en forkærlighed for.
Noget måtte gøres, og hos Uhrenbandversand.de fandt jeg en tynd mesh-lænke, der blev indkøbt.
Inden "operationen" søgte jeg lidt inspiration på nettet.
Nedenfor er mit "fund". En video, der i detaljer viser hvordan man IKKE skal gøre.
Operationen demonstreres ved anvendelse af en hobbykniv, hvormed man skærer den gamle rem af.
Arbejdet foregår med urets front ned på en nusset træplade, og afrundes med anvendelse af en gammel stump rusten skruetrækker.
Hele "set up'et" minder mest af alt om et billede jeg lavede, da jeg skiftede fra lænke til mesh på Flightmasteren.
For god ordens skyld var mit billede vitterligt ment som en spøg, men det tror jeg ikke videoen er (desværre)
Nedenfor vises i stedet hvad/hvordan jeg gjorde - og resultatet.
Uret og den nye meshlænke ligger klar på en mikrofiberklud, med remstiftværktøjerne Bergeon 6767 & Omega.
Her er den gamle rem afmonteret. Det viste sig, at der var bedst greb om tingene med Bergeon 6767 3mm.
Her er operationen tilendebragt. Ved (gen)montering af remstifterne viste Omega-værktøjet sig bedst, på grund af pladsforhold.
Nedenfor et par wrist-shots af det endelige resultat.
Til remskifte kan anbefales Bergeon 6767 VAR 1-3mm eller tilsvarende af andet lødigt fabrikat.
... Jeg vil foreslå, at man glemme alt om at skære med en hobbykniv på et hårdt træunderlag, og at manipulere med en grov, stump og rusten skruetrækker.
Med venlig hilsen - Geodoc
Som jeg har skrevet andetsteds, "Remmen har lidt for meget præg af 1/2 ko skåret i 20 mm strimler, og med samme lugt".
Lad os blot sige, at jeg var noget forbeholden.
Remmen forblev stiv og ubekvem, var vanskelig at få af & på, og lugten "dampede" ikke af.
Desuden synes jeg ikke den tykke stive rem klæder uret, der i spektret af mine ure - ligger mere i den "påklædte" ende;
end de mere "tekniske og buldrende", som jeg har en forkærlighed for.
Noget måtte gøres, og hos Uhrenbandversand.de fandt jeg en tynd mesh-lænke, der blev indkøbt.
Inden "operationen" søgte jeg lidt inspiration på nettet.
Nedenfor er mit "fund". En video, der i detaljer viser hvordan man IKKE skal gøre.
Operationen demonstreres ved anvendelse af en hobbykniv, hvormed man skærer den gamle rem af.
Arbejdet foregår med urets front ned på en nusset træplade, og afrundes med anvendelse af en gammel stump rusten skruetrækker.
Hele "set up'et" minder mest af alt om et billede jeg lavede, da jeg skiftede fra lænke til mesh på Flightmasteren.
For god ordens skyld var mit billede vitterligt ment som en spøg, men det tror jeg ikke videoen er (desværre)
Nedenfor vises i stedet hvad/hvordan jeg gjorde - og resultatet.
Uret og den nye meshlænke ligger klar på en mikrofiberklud, med remstiftværktøjerne Bergeon 6767 & Omega.
Her er den gamle rem afmonteret. Det viste sig, at der var bedst greb om tingene med Bergeon 6767 3mm.
Her er operationen tilendebragt. Ved (gen)montering af remstifterne viste Omega-værktøjet sig bedst, på grund af pladsforhold.
Nedenfor et par wrist-shots af det endelige resultat.
Til remskifte kan anbefales Bergeon 6767 VAR 1-3mm eller tilsvarende af andet lødigt fabrikat.
... Jeg vil foreslå, at man glemme alt om at skære med en hobbykniv på et hårdt træunderlag, og at manipulere med en grov, stump og rusten skruetrækker.
Med venlig hilsen - Geodoc