Online urmagerkursus
Måske dette kunne være interessant for nogle?

http://learnwatchmaking.com/
Svar
Eller man kan til til Schaumburg og bygge sit eget ur:

Et weekend seminar

http://www.uhrmacherseminare.de/

Mit eget flyer er en af de ure man kan bygge. Jeg fik dog urmageren dernede til at gøre det. Mine hænder er ikke så godt som mit hoved Icon_smil

İmage

İmage

İmage

Det mest forbavsende ved denne rotor er at den er modifikeret så den er temmelig tung og små bevægelser får den til at spinde hurtig rundt.
Svar
Hej Nicholas.
Hmmmm....Modificeret rotor..... undskyld, men der er ikke nogen modificering på den rotor, det er et Valjoux 7750 der kun trækker op den ene vej rundt. Den anden vej er der friløb, så der spinder den bare helt sindsygt rundt. Det er almindeligt kendt at 7750 wobler som nogen kalder det. Så det er ganske som det skal være....  Icon_e_biggrin1
Dette er ikke sagt på nogen negativ måde, men blot for at der ikke sker misforståelser af tingene.....
ellers et nydeligt ur... Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
"Mine hænder er ikke så godt som mit hoved"

Nicholas, du chokerer os - tør man overhovedet komme i nærheden af dig ?  Icon_e_biggrin1  

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
(25-10-2015, 11:54 PM)Lars Skrev: Den anden vej er der friløb, så der spinder den bare helt sindsygt rundt. Det er almindeligt kendt at 7750 wobler som nogen kalder det.

7750 Woblen, noget som nogle elsker og andre hader. Jeg har i øjeblikket et ur med et 7750 baseret værk og nyder der er lidt liv Icon_e_biggrin1
Svar
(25-10-2015, 11:54 PM)Lars Skrev: Hej Nicholas.
Hmmmm....Modificeret rotor..... undskyld, men der er ikke nogen modificering på den rotor, det er et Valjoux 7750 der kun trækker op den ene vej rundt. Den anden vej er der friløb, så der spinder den bare helt sindsygt rundt. Det er almindeligt kendt at 7750 wobler som nogen kalder det. Så det er ganske som det skal være....  Icon_e_biggrin1
Dette er ikke sagt på nogen negativ måde, men blot for at der ikke sker misforståelser af tingene.....
Mvh
Lars

Hej Lars

Ja, det er korrekt, men af de 5 stk. 7750 værker jeg har kunnet se igennem spinder denne utroligt nemt rundt ift de andre. Jeg ved ikke om en anden er sat i. Selv mit Tudor Tiger Chrono var kun halvt så lysten til at spinne. Men uanset hvad gammelt stabilt teknik. Dog glad for chronofuktionen på Vostok-Europes model med Seikos NE 88 urværk med collumwheel. Silkeblødt start og især reset funktionen. Der synes jeg mit Omega Chrono er noget stram som disse urværker kan være eller er.

(26-10-2015, 11:27 AM)TioMalo Skrev: "Mine hænder er ikke så godt som mit hoved"

Nicholas, du chokerer os - tør man overhovedet komme i nærheden af dig ?  Icon_e_biggrin1  

Mvh. John

Da jeg købte det gamle Rolex 17013 af dig hos Mads Layer for 12 år siden kunne jeg se at vi var vidst nok på samme nivau. Stress os og vi mister forbindelsen  Icon_e_biggrin1
Svar
(25-10-2015, 11:54 PM)Lars Skrev: Hej Nicholas.
Mvh
Lars

Opdatering. Fik fat i producenten. Ingen modifikation på rotor. Burde normalt spinne ret nemt på 7750 sagde han, jeg har dog set 3 som ikke gjorde og en der var god og denne som er supergod. Ved ikke hvad forskellen skyldes.
Svar
Hej Nicholas.
Nu får jeg nok tæsk, men det er min erfaring.....
Jeg har været ude for at stød kan forårsage at de går lidt strammere, kan være skyld i de slet ikke vil svinge, så alt lige fra super til slet ikke at vil køre rundt kan ske.....
Ja for den sags skyld har jeg haft en hvor kuglelejet var blevet for løst, rotor havde for meget højde luft, selv i forhold til en ny, ca dobbelt....
Så alt kan ske.
Du skal bare være glad for din løber godt... Icon_smil  Icon_smil  Icon_smil
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

Svar
Løber som en drøm. Var på watchwinder med 900 omdrejninger i døgnet højre om. Efter at jeg tog det af og puttede det i et skab gik det i 44 timer inden det gik i stå.
Svar
super.... Icon_Up Icon_Up Icon_Up
/Lars
John Rusel 1819-1900

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)