Spørgeskema - SmartWatches
#1
Information 
Hej alle,

Jeg er i gang med et universitetsprojekt, som har til formål at undersøge highend- ur entusiasters præferencer og forbehold med SmartWatches, og af den årsag har jeg brug for din mening! 

Velvidende at emnet allerede er afdækket på dette forum og andre ur-fora, har jeg brug for Jeres holdninger og svar i spørgeskemaform. Jeg vil sætte stor pris på, din besvarelse af spørgeskemaet som alt i alt vil tage 5 minutter.

Spørgeskemaet er på engelsk.

http://freeonlinesurveys.com/s/pFqxgRqu


Med venlig hilsen

Adam K
Svar
#2
Spørgeskema besvaret.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
(19-10-2015, 12:11 PM)Adam K Skrev: .
.
Jeg er i gang med et universitetsprojekt, som har til formål at undersøge highend- ur entusiasters præferencer og forbehold med SmartWatches, og af den årsag har jeg brug for din mening! 
.
.

Jeg ejer "desværre" ingen high end ure, så jeg må melde pas....

- I hvert fald i følge diverse lister, der forsøger at definere hvilke ur mærker der er highend.....  Icon_blink

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#4
Adam spurgte om "highend- ur entusiasters" holdning. Vi er vel alle sammen entusiaster, uanset om vi ejer det ene eller det andet brand. Så jeg har hjulpet med undersøgelsen. 
I øvrigt spørger Adam i undersøgelsen om, hvad man vil sige til, at Rolex laver en smartwatch. Rolex er jo heller ikke et high-end brand  Icon_blink
JK
Svar
#5
(19-10-2015, 12:43 PM)jk Skrev: Adam spurgte om "highend- ur entusiasters" holdning. Vi er vel alle sammen entusiaster, uanset om vi ejer det ene eller det andet brand. Så jeg har hjulpet med undersøgelsen. 
I øvrigt spørger Adam i undersøgelsen om, hvad man vil sige til, at Rolex laver en smartwatch. Rolex er jo heller ikke et high-end brand  Icon_blink
JK

Vi er enige langt hen af vejen JK og det ved du også godt...  Icon_blink

Min pointe er bare at hvis målgruppen for analysen på forhånd er forkert eller den forkerte målgruppe vælger at svare så bliver resultatet af analysen misvisende!  Icon_blink

Spørgsmålet er så nok nærmere her om, om det skulle have været "ur entusiasters" holdning istedet for  "highend- ur entusiasters" holdning....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
#6
Du kan meget vel have ret. Det tyder spørgsmålet om holdningen til et evt. Rolex smartwatch også på.
IMHO vil high-end urene (PP, VC, AP, ALS m.fl.) blive langt mindre ramt af de nye urtyper end ure i de billigere segmenter.
JK
Svar
#7
(19-10-2015, 12:11 PM)Adam K Skrev: Hej alle,

Jeg er i gang med et universitetsprojekt, som har til formål at undersøge highend- ur entusiasters præferencer og forbehold med SmartWatches, og af den årsag har jeg brug for din mening! 

Velvidende at emnet allerede er afdækket på dette forum og andre ur-fora, har jeg brug for Jeres holdninger og svar i spørgeskemaform. Jeg vil sætte stor pris på, din besvarelse af spørgeskemaet som alt i alt vil tage 5 minutter.

Spørgeskemaet er på engelsk.

http://freeonlinesurveys.com/s/pFqxgRqu


Med venlig hilsen

Adam K

Spændende - som ivrig Apple Watch bruger, så vil jeg skynde mig at svare på din survey.

Jeg ved ikke om du kender Wristly, men de laver rimeligt målrettede surveys omkring netop Apple Watch, offentliggør (dele af) resultaterne til dem, der bidrager og har en aktiv debat kørende på Slack.

http://www.wristly.co

Claus

Svar
#8
(19-10-2015, 01:28 PM)jk Skrev: Du kan meget vel have ret. Det tyder spørgsmålet om holdningen til et evt. Rolex smartwatch også på.
IMHO vil high-end urene (PP, VC, AP, ALS m.fl.) blive langt mindre ramt af de nye urtyper end ure i de billigere segmenter.
JK

Helt enig her. High-end urene udfører i mine øjne et helt andet job end 'almindelige' ure. High-end er stadig om mekanikken, forarbejdningen, finish, det følelsesmæssige (brand, historie) mv. mens 'almindelige' ures job er at vise tiden. De bliver simpelthen hyret af forbrugeren til at lave forskellige ting/opfylde to forskellige behov - der er selvfølgelig overlap, men i meget grove træk mener jeg godt man kan dele ure i disse to grupper.

Om der så over tid også bliver pres på high-end urene er da ikke umuligt. Hvis smart watches begynder at være reelt uundværlige (betaling, adgang til bygninger, rejse, notifikationer, helbredsdata og tusind ting vi ikke har set endnu), så kan det da godt være at mange vil begynde at kigge på hvad der skal 'vinde' pladsen på håndledet.

Men hvis jeg var ligeglad med mekanik og alt det andet, så ville jeg kigge på dels 'almindelige' ure og dels på smart watches for derefter at overveje kraftigt hvad der skulle vinde pladsen på armen. Og hvis smart watch produktet tilbød en masse funktionalitet, ikke så helt håbløst ud, havde mulighed for at skifte udseende (f.eks. remme) og måske havde koblet sig på andre brands/luksusmærker, så ville det nok være et smart watch, der endte med at vinde kampen om håndledet.

At jeg selv er splittet på dette område betyder også at jeg går med et Apple Watch på den ene arm og et finere mekanisk ur på den anden...og med lange ærmer for at slippe for undrende blikke...haha.

Claus

Svar
#9
(19-10-2015, 12:55 PM)gmt-geek Skrev:
(19-10-2015, 12:43 PM)jk Skrev: Adam spurgte om "highend- ur entusiasters" holdning. Vi er vel alle sammen entusiaster, uanset om vi ejer det ene eller det andet brand. Så jeg har hjulpet med undersøgelsen. 
I øvrigt spørger Adam i undersøgelsen om, hvad man vil sige til, at Rolex laver en smartwatch. Rolex er jo heller ikke et high-end brand  Icon_blink
JK

Vi er enige langt hen af vejen JK og det ved du også godt...  Icon_blink

Min pointe er bare at hvis målgruppen for analysen på forhånd er forkert eller den forkerte målgruppe vælger at svare så bliver resultatet af analysen misvisende!  Icon_blink

Spørgsmålet er så nok nærmere her om, om det skulle have været "ur entusiasters" holdning istedet for  "highend- ur entusiasters" holdning....

vh. Jon

Om en person er highend-urentusiast eller ej, kan vel kun afgøres af personen selv udfra det kendskab personen har til urverdenen.

En person kan jo godt synes han er highend entusiast fordi han ejer et Rolex, fordi hans kendskab til urverdenen for ham til at tro dette. Jeg vil derimod ikke kalde mig selv highend urentusiast fordi jeg ejer et Rolex, da jeg har kendskab til mange andre mærker som jeg personligt synes er mere highend end Rolex.

Hilsen

Danny
Svar
#10
(21-10-2015, 09:27 AM)gufle Skrev:
(19-10-2015, 12:55 PM)gmt-geek Skrev:
(19-10-2015, 12:43 PM)jk Skrev: Adam spurgte om "highend- ur entusiasters" holdning. Vi er vel alle sammen entusiaster, uanset om vi ejer det ene eller det andet brand. Så jeg har hjulpet med undersøgelsen. 
I øvrigt spørger Adam i undersøgelsen om, hvad man vil sige til, at Rolex laver en smartwatch. Rolex er jo heller ikke et high-end brand  Icon_blink
JK

Vi er enige langt hen af vejen JK og det ved du også godt...  Icon_blink

Min pointe er bare at hvis målgruppen for analysen på forhånd er forkert eller den forkerte målgruppe vælger at svare så bliver resultatet af analysen misvisende!  Icon_blink

Spørgsmålet er så nok nærmere her om, om det skulle have været "ur entusiasters" holdning istedet for  "highend- ur entusiasters" holdning....

vh. Jon

Om en person er highend-urentusiast eller ej, kan vel kun afgøres af personen selv udfra det kendskab personen har til urverdenen.

En person kan jo godt synes han er highend entusiast fordi han ejer et Rolex, fordi hans kendskab til urverdenen for ham til at tro dette. Jeg vil derimod ikke kalde mig selv highend urentusiast fordi jeg ejer et Rolex, da jeg har kendskab til mange andre mærker som jeg personligt synes er mere highend end Rolex.

Hilsen

Danny

Vi er vel også enige Danny?  Icon_blink

Jeg konkluderer ikke noget - tværtimod så stiller jeg diverse spørgsmål for at få præciseret...  Icon_Up

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: