Snak om ure - Oktober
Nu har jeg kigget en del til mærket Tag Heuer her de sidste dage og det kan vel ikke skjules at de har fået nye folk ved roret og der kan anes design elementer fra f.eks. Hublot, hvilket klart er båret med over af Jean-Claude Biver, som styret firmaet i retning af high end watches og ved siden af er der stadig plads til et marked med meget rimelig priser for top klasse ure.

De har deres eget indenfor fremstilling af skiver, urkasser, værket osv.. så de leverer hele paletten og mon ikke at mærket er værd at kigge efter når det kommer til brugte Tag Heuer. Disse ure kan købes til kanon priser og et gæt herfra ville være, at der kunne ske en del med priserne på disse brugte ure i fremtiden....ment positivt Icon_e_biggrin1

Tror i det er et forkert billede når der kigges i krystal-kuglen ?

ps. så kommer deres smartwatch inden længe og det bliver spændende at se hvad sammenarbejdet med Google og Intel bringer.

http://www.ablogtowatch.com/tag-heuer-in...-strategy/
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Havde Biver ikke meldt ud at han trak stikket på deres high end projekter og ville arbejde mere på at placere TH der hvor de tidligere havde været stærke (segmentet under Omega m.v.) eller husker jeg fejl?
[-]
  • whoa
Svar
Nu læste jeg lige det du linker til og der står netop at de dropper deres high end planer, samt deres planer om Inhouse værker og sigter efter at være LVMH's entry level mærke.
Svar
(15-10-2015, 01:19 PM)KimT Skrev: Nu læste jeg lige det du linker til og der står netop at de dropper deres high end planer, samt deres planer om Inhouse værker og sigter efter at være LVMH's entry level mærke.

Den undre også mig Kim ??

Men kan det nu passe og tror du ikke blot at det er for at dæmpe det lidt, så der stadig er overraskelser i ærmet ?

Svar
Jeg tror klart det er deres strategi at placere TH der hvor de historisk er stærkest når Biver melder det ud - altså i den lave ende af luksus segmentet og det er der intet galt i. Man kan også sige at det giver mere value for money idet priserne bliver tilpasset det marked de gerne vil ramme.
Svar
(15-10-2015, 02:05 PM)KimT Skrev: Jeg tror klart det er deres strategi at placere TH der hvor de historisk er stærkest når Biver melder det ud - altså i den lave ende af luksus segmentet og det er der intet galt i. Man kan også sige at det giver mere value for money idet priserne bliver tilpasset det marked de gerne vil ramme.

Det lyder meget fornuftigt  Icon_Up

Svar
Hvis Biver melder det ud er jeg personlig sikker på det passer,
Er overbevist om at han har "bukserne på i den butik" (ellers var han der ikke)

Jeg er ret sikker på at det er rigtig set af manden,
Da jeg sagtens kunne se TAG knække halsen på at nå et segment,
Hvor deres brand ikke ville være "tungt" nok.

Så er der som Kim siger intet galt i at sigte efter en anden gruppe
Som passer bedre til TAG brandet, Deres penge fejler jo heller ikke noget. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Her er et interessant interview med Jean-Claude Biver, som taler om Hublot, Tag-Heuer og Zenith.
JK
http://www.watch-insider.com/news/interv...orld-2015/
Svar
Genialt interview og tak for det JK Icon_Up

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)