How Watch Dials Are Made
Jeg elsker simpelthen at se forskellige håndværk udført og skiverne på vores ure er ingen undtagelse, så kunne vi ikke samle lidt link til dette emne i denne tråd.

Der har været mange teknikker indover og jeg har set mange videoer, men så forsvinder de igen og jeg glemmer hvor jeg kan finde dem, så hvis du har bare lidt lyst til at se sådanne håndværk udført på ur-skiver, ville det være fint om du gad poste link i denne tråd og på forhånd tak.

Her et link til hvad jeg vil kalde en rolig hånd  Icon_blink

Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
I den næste video er selve skivefremstillingen 23.38 inde i denne fantastiske video omkring Breitling Chronomat...man får helt lyst til et Chronomat og sikke en historie og superflotte ure  Icon_Up

Svar
Audemars Piguet Royal Oak skive fremstilling Icon_smil

Svar
Det er rigtig fascinerende når der skæres med de gamle maskiner, men meget er jo overtaget af de moderne cnc maskiner.

I min lille jagt efter viden om skiverne, så blev jeg lidt overrasket over UV-beskyttelse, men selvfølgelig kan man jo også det nu om dage, hvilket helt sikkert vil forøge levetiden på skiverne.

Svar
Her er det helt efter den gamle skole og denne serie viser også de gamle maskiner som f.eks. "Rose Engine Turning" .

Svar
(03-10-2015, 10:14 PM)Miwes Skrev: Her er det helt efter den gamle skole og denne serie viser også de gamle maskiner som f.eks. "Rose Engine Turning" .

Men det afspejles også i priserne. Selv hvis man havde pengene ville det ikke være sikkert at han vil fremstille et ur til en.
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Der er stadig dials som kan undre og disse lavet til Hermes, er sku for mærkelige og den havde jeg ikke set komme  Icon_blink

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)