En aften med Hodinkee og Arnold & Son i New York
(26-09-2015, 03:18 PM)Smilla Skrev: Kommer sku til at savne dine gode indlæg fra ur arrangementer der ikke lige er flest af i Jylland

Tak for de pæne ord.

Lad os se om vi ikke kan få København lidt op i omdrejninger! Så bliver der noget at skrive om...

Claus

Svar
Jeg kigger gerne ind. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(25-09-2015, 09:08 PM)cfnissen Skrev: Hej Brauer,

Hvis du spørger til uret i det første billede, så er den ene viser en sekundviser og den går hele vejen ud, så de kan vise hvor præcise deres 'dead seconds' fungerer (er mit gæt). Den anden lange viser er til stopuret, hvor denne viser kører 'flydende' som et klassisk mekanisk ur.

På det næste billede er der to bølgede visere - det er power reserve for hver af de to 'barrels', som værket består af.

Jeg glemte også at nævne, at de går meget op i store power-reserves - op til 90 timer - OG at denne power leveres jævnt over de 90 timer. I en af modellerne (kan ikke huske hvilken en af dem) giver det sig udslag i at så længe power er jævn, så kører sekundviseren som 'dead seconds'. Når power begynder at være ujævn, så skifter den til at køre som en normal mekanisk sekundviser indtil der ikke er mere power på uret....hvis jeg forstod det rigtigt. Rimeligt cool detaljer.

Claus
Nej jeg mener at visere i min verden skal pege på det givne indeks,og ikke overlappe som de fleste (alle) synlige visere her gør...

Her flot illustreret efter bedste mobil-paint evner
İmage

Se de små røde streger jeg har sat, der mener jeg at visere skal stoppe, lige 0,01mm fra kanten til indeks

Bevares det er da flotte ure, men de visere ville irritere mig grænseløst
Svar
Aha, kan godt se pointen. Det er sådan en ting, der irriterer vildt når man først får øje på den. Helt enig!

Claus

---
Claus bor p.t. på Manhattan i New York. Han har været ur-interesseret i efterhånden mange år - det hele startede med at han fik lov til at låne sin fars Jaeger-LeCoultre ur som dreng - og siden er det gået ned ad bakke. Kan følges på Instagram under navnet @cfnissen.

Svar
(26-09-2015, 03:23 PM)cfnissen Skrev:
(26-09-2015, 03:18 PM)Smilla Skrev: Kommer sku til at savne dine gode indlæg fra ur arrangementer der ikke lige er flest af i Jylland

Tak for de pæne ord.

Lad os se om vi ikke kan få København lidt op i omdrejninger! Så bliver der noget at skrive om...

Claus

Tak - igen - Claus.
Ja, Jylland er urverdenens sorte hul (som Smilla hentyder) dog det in mente at trods alt var det Rolex AD´en Steffen Mortensen fra Herning som sponsorerede en middag for os ved urnørdtemøde i Jylland i 2008 (?) - den sidste happening af slagsen.
Jeg ser med mine små fusser trippende af spænding og utålmodighed fra sidelinjen (= Jylland) hvad Claus få sat i gang i hovedstaden.
Bortset fra salgsudstillinger med entré (= "events", heh !), sker der ikke meget i Kbh. Og hvem skulle så løfte opgavens tunge ende (= den med den nødvendige sponsorering) ? Vi har jo en urforretningen og (pseudo-) urproducenten Ole Mathiesen, Rolex AD Povl Klarlund og Hvelplund som kunne men har alle måske en anelse for varmt og ømt forhold til det pekuniære...  Men ja, la nu ikke være sortsynede.
However - det er en fest at læse dine illustrerede reportager fra NYC, Claus.

Takker ! John

PS. Det kan vist ikke siges mere rammende end Kristen gør H.C.A. inspireret:
Tak for endnu en "guided tour upstairs".
Håber, at du vil fortsætte med at stryge/tænde nogle svovlstikker for os Icon_blink
/
Kristen
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Vi er en flok nørder der mødes nu og da i Kbh. Så helt dødt er det ikke.
[-]
  • Mr. Tick
Svar
Der er da også løbende cafe-arrangementer i Jylland som plejer at være hyggelige Icon_e_biggrin1
Svar
OK folks - jeg giver mig Icon_smil
Jeg burde have skrevet "bortset fra de lokale café-møder" Icon_blink

Altså, tilsyneladende er det umuligt i dag at få strikket sammen et større, landsdækkende arrangement.
Men jeg er bare glad hvis jeg tager fejl... Icon_blink

Mvh. John
Svar
Og hvad med Arnold & Son urene? Hvad er jeres tanker her? 

At de ikke trykker på mine knapper er bestemt  ikke ensbetydende med at det er dårlige ure. Når man fratrækker 'marketing-støjen' omkring det historiske udgangpunkt så står der en ur-fabrikant, der rimeligt håndfast har valgt et bestemt fysisk udtryk og en særlig måde at arbejde med komplikationer. 

Er det interessant 'ur-mageri' i jeres øjne?

Claus

Svar
Sikkert meget avanceret horologi - Arnold & Son - og dog, not my cup of tea...
Din beskrivelse var mere interessant end selve urene Icon_blink
Just my 2cts.

Mvh. John

(27-09-2015, 02:17 PM)cfnissen Skrev: Og hvad med Arnold & Son urene? Hvad er jeres tanker her? 

At de ikke trykker på mine knapper er bestemt  ikke ensbetydende med at det er dårlige ure. Når man fratrækker 'marketing-støjen' omkring det historiske udgangpunkt så står der en ur-fabrikant, der rimeligt håndfast har valgt et bestemt fysisk udtryk og en særlig måde at arbejde med komplikationer. 

Er det interessant 'ur-mageri' i jeres øjne?

Claus
[-]
  • cfnissen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)