Vinder tid ?
#1
Hej
Håber på et godt råd
Min kones tudor der normalt holder tiden perfekt , har en ide om at vinde 5-10 minutter på et døgn..
det sker om natten hvor det ikke er i brug. Så tænker om det kan være udløst af måden det overnatter :-) og ikke med et fast mønster (hver dag)
Mvh
Michael

Lige et hurtigt billede af uretİmage
Svar
#2
Lyder i mine ører som om det kunne være tid til et serviceeftersyn ;)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#3
Det er også min tanke.
Undrer mig bare over det ikke er konstant? Men 3-4 gange den seneste mdr.
Svar
#4
Jeg har hørt at fjederen kan være så beskidt at den nogen gange ikke kan åbne sig ordentlig og få uret til at gå meget hurtig. En urmager kan måske forklare det mere tydelig.

Efterhånden bliver det bare være og være, og så er det måske konstant.

Til service med det Icon_smil
Svar
#5
Ved så et kraftigt et vinde. Så tror jeg mere at uret har fået et kraftigt slag, sådan at spiralen er blevet decentreret og er begyndt at klæbe. 
Svar
#6
Jeg tror det kan handle om noget andet og det er noget jeg har set en del til med brugen af iPad og andet isenkram der indeholder en masse magneter, nemlig at uret skal afmagnetiseres...lyder det usansynligt ??
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Var det magnetiseret ville det være en mere konstant afvigelse.....tror jeg.

Jeg tror mere på misiu's (som er urmager) teori.

Der er kun en vej - afsted til en urmager ;-)
Svar
#8
magnetisme er ikke helt umuligt. Men de her spiraler er ikke så magnetisme følsom som de helt gammel blå spiraler. Men i det her tilfælde tror jeg mere på at et stød har gjort denne her ballade
Svar
#9
(17-09-2015, 10:07 PM)misiu Skrev: magnetisme er ikke helt umuligt. Men de her spiraler er ikke så magnetisme følsom som de helt gammel blå spiraler. Men i det her tilfælde tror jeg mere på at et stød har gjort denne her ballade

Du har jo nok ret  Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#10
For mig er det helt tydeligt at det skyldes det man i fagsproget kalder "spiralen Klæber" og at det lyder som om det er tid for et serviceeftersyn. Snavs i spiralen får to omgange til en gang imellem at klæbe sammen, det virker som om den bliver afkortet og balancen derfor svinger hurtigere. Hvis det er mere end fire/fem år siden sidste eftersyn er det sikkert tiden til det nu.
P.N.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)