Min udlejer er iwc forhandler ,. Igennem ham har jeg fået min fascination
Til ure, skønt vi ikke altid er enige.
Men han siger, at som et mere eller mindre simpelt værk,
Er det værk som sidder i et iwc portuguese automatic et
Af verdens 3 bedste,,
Kan det være rigtigt ?
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Det er et meget godt og fint værk, der sidder i en Portuguese Automatic. Om det er blandt verdens top tre værker, vil det næppe være muligt at opnå enighed om.
Du kan læse en grundig anmeldelse af værket her:
http://www.thepurists.net/patrons/member...c_reve.htm
JK
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg tror at hvis Mads blander sig i diskussionen så kommer IWC ikke ind på tredjepladsen, men vi kan jo høre ham ad?
Et langt stykke hen ad vejen er det også et spørgsmål om religion, og hvad gør et værk godt? Konstruktionen eller finniseringen? Men blandt IWC affecionados er værket helt sikkert blandt de ypperste værker. Det er jo også et in-house værk som er benyttet til Big Pilot og Big Ingenieur. Et simpelt værk vil jeg ikke kalde det, da det har 7 dages gangreserve.
Mvh
Michael
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Det må blive et Quartz værk uden tvivl
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Verdens bedste urværk = Seiko Spring Drive
•
MichaelSC Skrev:Jeg tror at hvis Mads blander sig i diskussionen så kommer IWC ikke ind på tredjepladsen, men vi kan jo høre ham ad?
Et langt stykke hen ad vejen er det også et spørgsmål om religion, og hvad gør et værk godt? Konstruktionen eller finniseringen? Men blandt IWC affecionados er værket helt sikkert blandt de ypperste værker. Det er jo også et in-house værk som er benyttet til Big Pilot og Big Ingenieur. Et simpelt værk vil jeg ikke kalde det, da det har 7 dages gangreserve.
Mvh
Michael
Er Mads urmager? Eller kan Mads bare læse ? Blot nysgerrig
•
Claus Tukjær Skrev:Verdens bedste urværk = Seiko Spring Drive 
Der er mange nok enige.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Et urimeligt spørgsmål uden at sige bedst til hvad?
I historisk perspektiv betragter jeg Omega cal. 564 som noget af det bedste der er lavet, men til prisen selvfølgelig. Mere pålideligt, præcist, slidstærkt og velfungerende værk er svært at finde.
vh Baun
•
Svar: 12
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg vil selv ligge IWC's kaliber 51011 som er i deres IWC Portuguese Automatic blandt top 3. Det er utrolig robost og præcis.
Derudover har det et flot finish, selvom det dog ikke hjælper på præcisionen.
Et af mine favorit mærker er Corum. De kan lave de mest fantastiske kalibre, hvor mange andre mærker står af. De er efter min mening blandt eliten.
Men er det præcision og robusthed du søger, så er der intet der slår quartz.
•