Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Mange diskussioner på forummet handler om servicepriser på forskellige ure og mærker. Det tyske magasin Uhren Magazin har en interessant artikel på deres webside med priser på revision af en række urmærker og ure.
JK
http://www.watchtime.net/nachrichten/was...re-preise/
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Her er Omega's prisliste. Dem jeg har mange af Omega's 30 mm. værker er i kategorien Very Old gr. A = kr. 6.205 for et service
http://www.omegawatches.com/customer-ser...ice-prices
http://www.omegawatches.com/fileadmin/cu...e_list.pdf
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
Det er en ret høj pris. Men det er vist også inkluderet ny dele i?
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Vil du give kr. 6.205 for et service på et 60 år gammelt Omega som i bedste fald har en værdi på kr. 3.500-4.000 efter service? Jeg foretrækker at betale for de dele der er behov for og der dælme sjældent jeg for skiftet andet en krone, glas og pakninger og ind i mellem en fjeder i mine gamle Omega ure :-)
•
For et helt normalt omega på de 60år så er svaret nej. Men husk på at dele kan være dyre. Jeg serviceret et omega seamaster som skulle have en ny balance,rotor, rotor axel, tirette fjeder,spær hjul, krone og glas. Jeg fortalte kunden at det nok er bedre at købe et nyt ur. Men det ur betyde meget for ham der han fik det af sin far. Alle dele kost ca 6000 kr. selv balancen koste 4000 kr.
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
20-08-2015, 06:41 PM
Det lyder som en komplet balance til den pris, min erfaring siger mig at det kan skaffes væsentlig billigere ved brug af lidt tid på nettet. Det er rart at tænke på at jeg har balanceaksler til mange Omega-kalibre på lager, det giver mulighed for væsentlig billigere reparationer på mine Omegaer i fremtiden.
Det er svært at sætte pris på affektionsværdi, det er ikke så sjældent der laves reparationer som ingen fornuft har i økonomisk forstand men hvor historien og kærligheden til tingen tæller i langt højere grad end kolde kontanter og heldigvis for det, det giver urmageren nogle spændende opgaver.
P.N.
•
Jep det være en komplet balance. Jeg har bestilt alle dele hos lindholts. men såden er det jo nå men er en ny urmager og ikke har mange omege dele i skuffen. Og jeg fik hellere ikk meget tid til at kigge på nettet efter dele der det skulle går lidt hurtigere med at få det hele lavet
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
@ P.N.:
"Det lyder som en komplet balance til den pris, min erfaring siger mig at det kan skaffes væsentlig billigere ved brug af lidt tid på nettet"
Nemligen
@ Misiu: Jeg er lidt overrasket - Lindholt plejede at være meget langsom at sende stumper... Når jeg skal have noget hurtigt, er mit første stop Cousins.co.uk. Delene er som regel i min postkasse om 3 dag.
Lidt sjovt at se de her tyske servicepriser... Med mange mærker og modeller noget under de officielle DK AD priser.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
(21-08-2015, 09:22 AM)TioMalo Skrev: "Det lyder som en komplet balance til den pris, min erfaring siger mig at det kan skaffes væsentlig billigere ved brug af lidt tid på nettet"
Nemligen
@ Misiu: Jeg er lidt overrasket - Lindholt plejede at være meget langsom at sende stumper... Når jeg skal have noget hurtigt, er mit første stop Cousins.co.uk. Delene er som regel i min postkasse om 3 dag.
Mvh. John
Min erfaring med Lindholt er i min postkasse dagen efter bestilling.
P.N.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
"Min erfaring med Lindholt er i min postkasse dagen efter bestilling.
P.N."
Det er jeg glad for at høre. Lindholt var også nødt til at oppe sig for at hænge med.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•