Svar: 502
Tråde: 32
Modtaget Likes: 289 i 141 svar
Givet Likes: 121
Hejsa
Jeg er ude efter et dressur, og har pt mine øjne på to ure:
Zenith Captain
Jlc Reverso ultra thin
Pt hælder jeg mod Zenith´en, men tænker også at jlc´en holder pengene bedre og er lettere at komme af med.
Reverso´en ser jeg som en absolut klassiker, men af en eller anden grund forbinder jeg bare det ur som et "morfar" ur.
Hvad ser i som + og - ved disse ure, eller måske I har et helt andet ure I vil anbefale? Budgettet er vel omkring 35k
på forhånd tak
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Hej Ultoman,
Har selv Reversoen og nyder den meget. For mig er det den ultimative klassiker ift. både historie og udseende. Er nok en tand mere dress ift. Zenithen i mine øjne, bl.a. pgra. formen og relativt meget skinnende metal/urkasse på forsiden.
1931-modellen er meget behagelig at have på, let og tynd. Det er også et meget 'roligt' ur, da det hverken har sekunder eller dato. Det er også med manuelt optræk - hvilket jeg godt kan lide da du lige får en tand mere følelse af uret.
Inden et køb skal du se om du ikke kan komme til at prøve det på. Det er en del anderledes at bære end et alm. rundt ur. Der er mange, der er blevet overraskede. Du kan også se nogle billeder af mit på min instagram, hvis du kigger efter (og du bruger Instagram...).
Skal ikke kunne sige meget fornuftigt om muligheden for at komme af med det igen. Som lettere JLC fanatiker, så ville jeg jo købe det på stedet....men det er jo en ikon, som mange synes hører til i en samling.
Claus
•
Svar: 294
Tråde: 16
Modtaget Likes: 645 i 228 svar
Givet Likes: 794
Af de to ville jeg vaelge Zenith'en som jeg synes er mindst lige saa klassisk som JLC'en. Jeg kan i hvert fald bedre lide den runde kasse til et dressur.
Zenith er lidt overset og jeg vil mene du faar meget mere for pengene.
Naar det er sagt ville jeg da ogsaa see paa JLC runde dressure. Tror det ville vaere mit valg hvis jeg skulle have et dressur. Deres master serie er super laekkere
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Begge meget smukke ure og min umiddelbare reaktion er at sige Reverso, men prøv det først som Claus også er inde på. Efter selv at have prøvet flere af dem på armen, har jeg erkendt at jeg ikke kan komme overens med den firkantede kasse og vil derfor holde mig til de runde kasser når vi snakker dress. Zenith er lækker og et super mærke vi ser alt for lidt til herhjemme, hvorfor det er mit valg blandt dine to egen forslag
•
(17-08-2015, 08:39 AM)doxa300 Skrev:
Naar det er sagt ville jeg da ogsaa see paa JLC runde dressure. Tror det ville vaere mit valg hvis jeg skulle have et dressur. Deres master serie er super laekkere 
Enig i at jlc runde dressure også er meget flotte og clean, som jeg synes et dressur skal være, det er mest pga. budgettet at jeg har undladt at kigge "alt" for meget på dem.
•
Jeg tænker ligeledes at ud fra en økonomisk vinkel, så ville der være mere fornuft i jlc'en.
Har kigget efter specielt Zenith'en gennem et godt stykke tid, og det er ikke mange man ser tilsalg, hvilket må betyde at det er svært at sælge.
Skal have prøves jlc'en igen, sidst jeg prøvede den, var det med mindsettet, det er ur for mig og 15-20 år
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg synes den Zenith er super flot omend "kun" 40mm.
Er du til hvid skive og guld visere så er det ét til salg til en fin pris på TZ-UK.
Mvh
Klaus
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Av den er svær. Jeg tror også det ville komme an på hvad jeg ellers har af ure. Jeg ville nok ikke vælge JLC Reverso som eneste ur, men havde jeg flere runde ure synes jeg at det rektangulære og meget smukke. Reverso må være fantastisk at bære en gang imellem. Det er helt "sit eget" - det ligner ikke noget andet og det er unikt også i sin funktion. Hvis der er andre der kan noget af det samme eller ligner Reverso er det dem der efterligner. Historien er fantastisk.
Zenith er et mærke som på en eller anden måde ikke er samme interesse omkring, når det ikke lige handler om Chronografer. Som dress-ur er den jo smuk klassisk, men skiller sig ikke ud. Mange mærker, med respekt for sig selv, har noget der er lige så enkelt og elegant.
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
(17-08-2015, 09:10 AM)ultoman Skrev: (17-08-2015, 08:39 AM)doxa300 Skrev:
Enig i at jlc runde dressure også er meget flotte og clean, som jeg synes et dressur skal være, det er mest pga. budgettet at jeg har undladt at kigge "alt" for meget på dem. 
Jeg tror godt du kan finde et rundt jlc indfor dit budgettet.hvis altså det er brugt
•
Jeg har andre ure, og har stort set kun gået med deskdivers de sidste mange år, så jeg er ganske ny i dressur verden.
Jeg ser nok jlc'en som værende så dressur agtigt som man kan finde, og da jeg ikke længere går med jakkesæt, eller for den sags skyld skjorte, så kan jeg godt være nervøs for at jeg ville vælge en divers fremfor Reverso'en, når først hverdagen melder sig.
Tror derimod jeg skal til kigge lidt på jlc "runde" dressure, som alternativ til Zenith'en.
tak for diverse indspark.
•