Hvilken vej skal watch winderen dreje?
Ja det lyder maaske lidt maerkelig det her spoergsmaal men.
Hvis man har et automatik vaerk der kun traekker op den ene vej. F.eks. med uret. Hvad vej skal watch winderen saa dreje? Icon_head
Er optraeks retningen set fra vaerksiden eller fra skive siden?
Ja det var saa dagen hovedbrud. Og nej man kan ikke vinde noget Icon_smil
God weekend til alle naar i naar der til (Det er i oevrigt en af fordelene ved pt at bo Kina saa er det tidligere weekend naar man er 6 time foran. Hov hvad saa med mandag. Naa ikke flere spoergsmaal winder retning er nok)
Svar
Mon ikke varet står her:

http://orbita.com/2010_web/NEW/WatchDatabase.htm

/Bjørn.
Svar
Det er fint nok med tidsforskellen i Kina det kan man forholde sig til, det er straks mere vanskeligt at tænke klart når man sidder i 38gr. i Sydspanien. Men tilbage til spørgsmålet, hvis jeg vidste hvilken kaliber der sidder i dit ur kunne jeg lynhurtigt finde ud af det, på den anden side opdager du hurtigt hvilken retning der virker. Lad uret sidde i winderen længere end den estimerede gangreserve, hvis uret stadig går har du valgt den rigtige retning. Har du kun det ene ur har jeg hørt at der findes meget billige "mærkeure" hvor du befinder dig, til brug i sådanne situationer Icon_smil 

P.N.
Svar
Drejer de fleste Maskiner ikke begge veje?
Svar
Min gør, trækker rotoren ikke også uret uanset hvilke vej man bevæger hånden ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
(14-08-2015, 05:01 PM)Stensbjerg Skrev: Min gør, trækker rotoren ikke også uret uanset hvilke vej man bevæger hånden ?
Det er forskelligt og nogle ure trækker kun op den ene vej. Det er årsagen til at de fleste windere kan programmeres til at køre den ene, den anden eller begge veje.
Svar
(14-08-2015, 06:19 PM)KimT Skrev:
(14-08-2015, 05:01 PM)Stensbjerg Skrev: Min gør, trækker rotoren ikke også uret uanset hvilke vej man bevæger hånden ?
Det er forskelligt og nogle ure trækker kun op den ene vej. Det er årsagen til at de fleste windere kan programmeres til at køre den ene, den anden eller begge veje.
Kim rammer helt præcist.
Min største personlige skuffelse med et automatisk ur, var min Speedmaster 125.
Jeg satte stolt nyerhvervelsen på winderen, der i () bemærket kun drejede højre om.
Det var en lang næse den næste dag, da Speedmasteren var gået i stå, trods ihærdige bestræbelser fra winderens side.

Først da erfarede jeg, at Omega's kalibre 1040, 1041 og 1045 (og sandsynligvis andre) kun trækker op venstre om.
Det medførte indkøb af en winder, der kan begge dele og kombination af disse.

Spørgsmålet er tilbagevendende, f.eks her: hos "WatchFreeks"

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Er der mange af jer der anvender winder ??
Det kan godt være det er min uvidenhed men for mig svare det til at lade bilen stå i tomgang ! Det må da give et slid på uret ?
Jeg bruger 2 ure ad gangen. Skifter altid midt på dagen , så kan sagtens holde værket igang. Og når et nyt ur findes frem må jeg jo bare stille det
Svar
Jeg har aldrig brugt det og kommer heller ikke til det, med mindre jeg en dag får et ur med perpetual calendar ;-)
Svar
Jeg har en, som jeg brugte en del tidligere. Jeg havde et JLC med 8 dages manuelt værk, og når det var på armen havde jeg altid et Rolex i winderen, jeg tog på, når jeg hoppede i Øresund. Nu bruger jeg den mest, hvis et ur skal ligge over en weekend.

/Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)