Hvilket ur vil give det højeste afkast over 10 år?
AP Royal Oak ref. 15300 er et glimrende eksempel på et ur, der er steget meget de seneste år. Kunsten er at forudse, hvilke ure det vil ske med. Når først det ER sket, er det jo for sent. Det er i hvert fald ikke sikkert, at prisstigningen fortsætter i samme tempo.
JK
Svar
Prisstigninger på brugt kommer løbende og ikke i ét hug så der er massere at jagte fremover og med tålmodighed kan man gøre et godt køb. Med Ref 15300 tror jeg ikke udfordringen er priserne men snarer at finde et som nyt eksemplar.
Mvh
Klaus

Et andet ur der måske var værd at kigge nærmere på er de gamle Speedy'er med cal 321. Alternativt ca. 861 i komplete sæt. Jeg synes der er steget voldsomt de senere år.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg er godt klar over, at prisstigningerne ikke kommer i et hug. Jeg prøvede bare at sige, at fortsatte prisstigninger på f.eks. ref. 15300 ikke er garanteret.
Det skulle glæde mig, hvis både RO 15300 og de gamle pre moon Speedmaster cal.321 fortsætter med at stige. Jeg har fine eksemplarer af begge i boksen  Icon_smil
JK
Svar
Jeg har nogle spørgsmål angående service på Audemars Piguet, Patek Philipe og Vacheron Constantin.

1, Kan urene serviceres i Danmark eller bliver de sendt til Schweiz?
2, Prisen afhænger selvfølgelig af komplikationer etc, men er priserne ren åger eller er de rimelige? Hvad koster et service på AP 15300 eller en PP Nautilus?
Svar
De skal alle til udlandet.

15300 koster ca.10k for standard service og mere hvis der skal bruges dele (oplyst af Klarlund i dag). PP er lidt billigere og deres priser kan ses på deres hjemmeside.
Svar
Skal de virkelig til udlandet alle sammen? Det havde jeg godt nok ikke regnet med. Er det noget nyt? Syntes da at Klarlund servicerede AP for år tilbage.
Svar
Klarlund må ikke længere servicere dem selv. Vi har lige debatteret det på facebook, hvorefter Jacob fra Klarlund (deres AP urmager) blev kontaktet og han bekræftede det.

İmage
Svar
Nu bidrager jeg lige lidt til at afspore tråden, men helt ærligt det er så flabet det der.

Hvilke af de store mærker står tilbage med en rimelig service politik her i Danmark?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Alt med ETA?
Svar
(29-07-2015, 07:58 PM)Kristofferj Skrev: Alt med ETA?

Så vidt jeg ved vil swatch da begrænse adgangen til reservedele, efterhånden som de lukker ned for levering af værker ud af huset?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)