Audemars Piguet - ældre cal.2121
Question 
Hej.

Min farfar som desværre gik bort for nu et par år siden, har haft et AP guldur lige så længe som jeg kan huske. Han fik det med i en hushandel og brugte det kun til specielle begivenheder. Han fik til hverdag med et gammel Swatch ur, men når man skulle på restaurant i Puerto Banús(de boede i Spanien) så kom det på =)
Uret er nu hos min far og vi har snakket de sidste par år om at sælge det og købe noget nyere ur til ham, problemet er bare jeg har ingen anelse om værdien, hvor jeg kan få det vurderet eller hvor man sælger den type ure henne. Det er af 18k guld, der står 65xxx på bagkassen og skulle have APs cal. 2121 i maven. Jeg har prøvet at google samt kigge chrono24 igennem, men jeg synes ikke rigtig at kunne finde noget.
Uret går, men skal helt sikkert have service og nok også nyt glas.

Jeg ved der er en del kloge hoveder herinde og ville starte med at hører jer, inden vi går til forskellige auktions huse for at få det vurderet.

Håber i har mod på at hjælpe os =)

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Det er da et flot ur, som helt sikkert passer godt til Puerto Banus! Det er ikke nemt at finde det på nettet uden et typenummer. Her er noget, der ligner lidt for at give dig et indtryk af prisniveauet - i hvert fald i USA:
http://www.hqmilton.com/watches/vintage-...h-bracelet
JK
Svar
Hold kæft det er giftigt det der! :-D

Er det 35mm?

Måske bruun-rasmussen er en mulighed, de når et bredere publikum og kan time det med den rigtige auktion, der tiltrækker de rigtige købere.
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Tak for begge jeres svar.

Jeg vil tror det er 35-36mm, jeg har ikke lige målt det og har det ikke ved mig lige pt.
Tror os det ender med det bliver et auktionshus, men nu må vi se =)
Svar
Syntes faktisk det er et smukt ur  Icon_smil

Men det er nok ikke nemt at sælge.
I dag er de fleste ure under 40 mm ikke så interessante, og for mig at se er lænken ikke til at justere, så køber skal gerne have samme omkreds omkring håndleddet som din farfar.

Hvis det er cal 2121 et der ingen tvivl om at det har været toppen af kransekagen da din farfar fik det.

Meget afgørende på prisen er også om der er box og papire med, det vil klart hæve prisen meget.

Inden i sælger det, syntes jeg i skal undersøg hvor meget guld der er i uret, måske er det bedre at "hugge uret op" og sælge værket for sig selv og guldet til omsmeltning.

Jacob
Svar
(28-07-2015, 11:00 AM)Jacob K Skrev: Syntes faktisk det er et smukt ur  Icon_smil

Men det er nok ikke nemt at sælge.
I dag er de fleste ure under 40 mm ikke så interessante, og for mig at se er lænken ikke til at justere, så køber skal gerne have samme omkreds omkring håndleddet som din farfar.

Hvis det er cal 2121 et der ingen tvivl om at det har været toppen af kransekagen da din farfar fik det.

Meget afgørende på prisen er også om der er box og papire med, det vil klart hæve prisen meget.

Inden i sælger det, syntes jeg i skal undersøg hvor meget guld der er i uret, måske er det bedre at "hugge uret op" og sælge værket for sig selv og guldet til omsmeltning.

Jacob

Tja om det er smukt er vel en smagssag(heldigvis). Men specielt, det er det ihvertfald =)

Nej det er nok en lille flok mennesker der køber den slags vintageure, derfor jeg er ude efter lidt hjælp.

Vi har intet tilbehør til uret, desværre.

Ville være lidt synd at hugge det op imo, men hvis det er den måde man kan få flest penge ud af det kunne det jo overvejes.
Svar
Man kan jo også tage i betragtning at denne størrelse i dag er helt perfekt som dameur? Typen kan jo sagtens bæres af damer, men resultatet ville nok være en lavere pris da dameure generelt er vurderet lavere end herreure, men chancen for at udvidde mulige købere kunne i den lange ende være større

Ps. Please lad være med at hugge det op! Det ville være så synd at ødelægge så flot et ur!
Svar
Sæt det på chrono24.dk og hav lidt is i maven. Der er selvfølgelig et marked til ure under 40 mm!
Svar
Det vil være en dødssynd at hugge det op. Jeg ville helt afgjort beholde det som et familieklenodie, og bruge det med stor glæde, også selv om det ikke bliver ofte. Selvom I måske vil kunne få en pæn sum for det, er det efter min mening intet mod at have et sådant arvestykke. I kommer til at fortryde!

/Bjørn
Svar
Well, hvis det er et som dette, er det selvfølgelig en pæn sum. Men jeg ville helt afgjort alligevel beholde det i familien.

http://www.ebay.ca/itm/VINTAGE-AUTOMATIC...3aae29e604

/Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)