Køb af Deep Sea
Hej

Jeg har gået et stykke tid og tænkt på at mit Speedmaster Date (3212.80.00) Skal have noget at blive byttet ud med engang imellem og jeg er derfor blevet lun på Deep Sea som er lidt større end mit nuværende.

Jeg har derfor prøvet at følge på nogle af de sider som der linkes til herinde, men der er ikke rigtig nogen til salg for tiden... Jeg kom derfor til at tænke på urvaerket.dk, som jeg flere gange har hørt at urmageri ikke altid er helt vilde med. Men hvad er forskellen på at købe hos urvaerket.dk ift. dreamwatch eller timetowatch for eksempel?

Er der generelt nogen man skal holde sig fra af danske sælgere? Så f.eks. at urhandleren.dk havde et fabriksnyt DS fra 2013, men i dag virker deres url ikke mere, hvilket godt kan gøre mig en smule urolig... Icon_e_confused

Til sidst, er der så en generel regel for hvor meget man ca. taber på et fabriksnyt ur (forudsat at det ikke er et som stiger selvfølgelig :-P) som holdes i god stand? lidt a'la "din nye bil mister 25% mens du kører den hjem fra forhandleren"

Håber de lidt mere rutinerede horologer, kan hjælpe...
Svar
Vælger du at købe uden for DK kan jeg anbefale ham her:
http://www.juwelier-wilfart.de/web/en/uh...id=3488834
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak for reference KlausM :-)

Jeg har set lidt på de nye DS på Chrono24, men er lidt usikker på hvad man skal kigge efter for at finde de "gode" imellem. F.eks. en sælger som http://www.chrono24.dk/dealer/watchexpre.../index.htm, Umiddelbart kan jeg godt lide at der er et momsnummer samt vilkår. Derudover så lyder trusted checkout jo også som en fin løsning... Er der noget ved sælgeren som umiddelbart stikker i øjnene? Og hvad er jeres mening om Trusted Checkout?
Svar
(28-07-2015, 08:45 AM)broberg Skrev: Tak for reference KlausM :-)

Jeg har set lidt på de nye DS på Chrono24, men er lidt usikker på hvad man skal kigge efter for at finde de "gode" imellem. F.eks. en sælger som http://www.chrono24.dk/dealer/watchexpre.../index.htm, Umiddelbart kan jeg godt lide at der er et momsnummer samt vilkår. Derudover så lyder trusted checkout jo også som en fin løsning... Er der noget ved sælgeren som umiddelbart stikker i øjnene? Og hvad er jeres mening om Trusted Checkout?

Jeg har lige købt et ur gennem "Trusted Checkout" - efter min mening er det spild af penge at benytte den mulighed, idet den ikke giver dig mere sikkerhed, end du selv kan opnå ved en god kontakt direkte med sælger.

De fleste urhandlere, der har en fysisk butik og dermed et navn at værne om, vil gøre alt indenfor rimelighedens grænser til at du får en god køberoplevelse, idet god feedback og omtale er afgørende for, om folk kommer igen og evt. anbefaler venner og bekendte. 

Det eneste du vinder ved "Trusted Checkout" er, at de først udbetaler pengene til sælger, når uret er afsendt - i forhold til alle andre spørgsmål, så henviser de dig til at kontakte sælger direkte.

Jeg havde en super god køberoplevelse ved at købe ved P+S Handelsverträtung GmbH ved Daniel Schneider i Nürnberg, men havde et par spørgsmål undervejs og kontaktede derfor Chrono24, Trusted Checkout kundeservice, der absolut ikke imponerede - i stedet fik jeg både venlig og kompetent svar på mine spørgsmål ved at kontakte sælger direkte.

Jeg handler gerne ved Daniel Schneider igen - han kan helt sikkert skaffe et DeepSea til en fornuftig pris. Han er dog broker, så han har formentlig ikke uret som lagervare - men du får en fast pris og så skaffer han uret i løbet af 2 uger. Uret kommer fra en AD og alle papirer er stemplede og i orden, så der er ikke noget dér ! 

Men spild ikke penge på Trusted Checkout - det er efter min mening ikke noget værd.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Det kan også tit betale sig at kontakte en af de danske handlere og høre om de ikke kan hjælpe :-)

Timetowatch.dk, Chrono.dk, Dreamwatch.dk, Urhandleren.dk m.v.

P.s. du spørger til Urhandleren.dk i dit første indlæg og han er Good Guy hele vejen :-)
Svar
(28-07-2015, 09:54 AM)KimT Skrev: Det kan også tit betale sig at kontakte en af de danske handlere og høre om de ikke kan hjælpe :-)

Timetowatch.dk, Chrono.dk, Dreamwatch.dk, Urhandleren.dk m.v.

Helt enig - og en DeepSea skulle være til at skaffe i DK til fornuftig pris.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
I bund og grund vil jeg faktisk også helst støtte nogle af vores "lokale" handlere. Timetowatch har på en eller anden måde altid tiltalt mig, og jeg kan se at urhandleren.dk er kommet på nettet igen, og faktisk har en DS; dog til ca. 5 over chrono24 prisen, men sådan kan det nogle gange være lidt dyrere når man handler lokalt :-)
Tror jeg prøver at kontakte begge og høre til hvad de kan tilbyde...
Indtil videre mange tak for indspark og meninger...

Ift Nyt vs. brugt, så er det jo altid dejligt med nyt, så ved man hvem man kan give skylden for evt. brugsspor, men ift. brugt er der så en nogen steder man kan se de små ændringer som er sket over årene, jeg har fundet lidt omkring skiven i 2010, men findes der en kronologisk sammenlignen mellem de forskellige varianter?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)